Xiaopeng Yuan a gyerekkori emlékek intimitásával alkotta meg legújabb divatkampányát, amelynek egy kisvárosi gyümölcspiac szolgált színteréül. A JNBY megbízásából készült fotósorozat színes napellenzőkkel és a keleti elegancia eszközével értékeli újra a divat vizuális nyelvét.
Teherautók, ponyvák, mobilházak és papírdobozok: gondolnád, hogy ebben önt formát a kínai divat alternatív univerzuma?
A mindennapi élet szépségeiből merítő Xiaopeng Yuan egy Sanghajhoz közeli város piacában találta meg a választ JNBY által felvetett témára. A kínai divatmárka szinte szabad kezet engedett a művésznek a sorozat elkészítésében, mindössze egyetlen kikötéssel: a kampánynak valamilyen szinten kötődnie kell a ’gyümölcs’ címszóhoz.
„Ha a gyümölcsre gondolok, a kisvárosok nagykereskedelmi piacaira emlékszem vissza, amelyeket kisgyermekoromban látogattam. A férfiak arcát verejték és olaj borította, a nők kiabáltak, az emberek pedig minduntalan az alkudozásért vitatkoztak. Ezek az emlékek még elevenen élnek bennem” – számolt be a művész.
Egyetlen szó elég volt ahhoz, hogy Xiaopeng Yuan gyermekkora megelevenedjen előttünk, és megteremtse a hatalmas terek és vörös tónusok új dimenzióját. Ebben a kontextusban a zajos piactér is határozottan új értelmet nyer, és piszkos rendezetlenségével nyújt törékeny környezetet a kampány számára.
A sanghaji fotós munkásságának főbb elemei az utcáról átvett jelenetek, és a különböző városi identitások. Xiaopeng saját szemén keresztül mutatja be az érzékeny valóságot. A fotósorozat azért is különleges, mert a hangsúly sokkal inkább helyeződik a hangulat körülírására, mint egy konkrét divatkampány definiálására.
„Szeretem, ahogy a gyümölcsöket ponyvák árnyékolják a nap alatt, és színes tömbökként mágikusan keverednek össze. Minden ideiglenes volt, még a helyet sem vizsgáltuk meg előre, csak megjelentünk ott a modellekkel, akik már a ruhákat viselték, és beléptek a piac koszos, rendezetlen utcáiba.”
A madártávlatból elkapott pillanatok, és a rendezetlen kontrasztok mind a sorozat drámaiságát szolgálják. Nem is kétség, hogy a zavarban megtalált egyensúly által nyer értelmet a kínai márka legújabb kollekciója.
(Forrás: It’s Nice)
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.