Vissza a jövőbe – Két évtized tolatás a divatban

Phenom'enon
2013.11.3., 18:23

Csak úgy röpködnek az évtizedek a fejünk fölött. Lehet, hogy már félig-meddig túl vagyunk a re-grunge hullámon a Nirvanával és a kockás inggel együtt, de a kilencvenes évek harsányabb oldala még csak most tódul megállíthatatlanul a hétköznapjainkba. Erre pedig a legkézenfekvőbb bizonyíték, hogy vannak, akik mindezt továbbgondolják egy szimpla hype-nál.


Külföldi street fashion fotókon is egyre népszerűbbek a bizonyos “crop topok”, amik anno Sporty Spice hasát is látni engedték egy-egy égig érő nindzsarúgás között. Hamar kiderült, hogy ezek nem a gardrób mélyéről előtúrt régi rongyok kimosva és öblítve, hanem új brandek, friss és szédítő kollekcióik újhullámos darabjai. A Dolls Kill, a Closet Freak vagy a This Is A Love Song csak pár név az online butikok közül, melyek ennek az érának a jegyeire építő tervezőket és brandeket képviselik.

Batikolt trikók, PVC ruhák, kockás rakott szoknyák, szaggatott (de nem precízen és pontosan kimérve, hanem grimaszolva és flegmán, ollóval a kézben megtépett) farmerek, overallok, holdjáró cipők és baseball pólók. Mindenhol Alien– vagy Bart Simpson-fejek és pimasz feliratok.

Ezek a darabok néha már-már az ízléstelenség határát súrolják, de baromi népszerűek. Hiszen mi kell, ha nem ez, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet. Így Katy Perry és Rita Ora is felkapja őket magára, vagy épp Cara Delevingne, aki a DKNY tavaszi, ’90-es éveket visszaidéző kampányának arca volt. Az újjászületett vonal két lábon járó ikonja pedig egyértelműen a pajkos kis kócos, Charli XCX, aki bemutatkozó albumának vizuális megjelenéseit is a cyberpunk-glamségre húzta fel.

Feltörekvő előadók közül pedig itt van az ausztrál Chela, aki nem csupán egy-egy alkalomra ölti magára ezeket a jellemző darabokat, hanem simán a saját szekrényéből kapja őket elő (kimosva és öblítve). Harsány színű és mintájú ingek, fura kiegészítők, farmering, snapback és susogós dzseki – mintha csak ráöntötték volna. Mindezt a maga tomboy stílusával és Jackós mozgásával kombinálva teszi tökéletesen eredetivé.

Egy igazi “cool kid”, aki nem veszi túl komolyan magát, ahogyan maga ez a stílus sem.

Erre pedig remek példa Tyler the Creator is, hiszen az ingei alapján Will Smitht kiütve ő lehetne az új Fresh Prince of Bel-Air.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ez az évtized itt nem áll meg. Editorial tekintetében itt van egy példa a WAD Magazin oldalán, ahol nem elég a szimpla fotósorozat. Itt is, mint ahogy a M.I.A. x Versus Versace kampányban, bekerültek a képek közé a Tumblr világ esszenciái, a gifek, tökéletesen életlen, rossz minőségű VHS video-flessel.

A divaton túl máshol is láthatjuk a hatást, a klipek világába is begyűrűzött. Max Marshall Don’t Trip videójának stílusa félreérthetetlen – egy sztenderd home video rendkívül jól megkomponálva.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A trendek mindig visszatérnek a porondra, ki tudja éppen, melyik szelete kap rivaldafényt. Úgy látszik, 2013 az új 90-es évek, ami újraértelmezve robog tovább a maga karcos, feltűnő és nyers stílusával.

Szöveg: Majdán Zsuzsanna

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás