Vincent Nappi pólókra nyomja a kortárs illusztrációt

László Csenge
2018.06.25., 15:18

A dizájn világa új talentumot ünnepelhet a fiatal grafikus, Vincent Nappi képében. A művész a hordható divat szimbólumaként alkotta meg a NOIR INC. nevet viselő saját brandjét, amely könnyed esszenciájával hihetetlenül rövid idő alatt lopta be magát a szívünkbe. Laza ecsetkezelésében és bőrkabátos alakjaiban pedig napjaink divatillusztrációja fogalmazódik újra.

„Inspirált leszel a kreativitástól, és kreatív az inspirációtól”Vincent Nappi szerint ez képviseli az alkotófolyamat mozgatórugóját, hiszen egyik sem működhet a másik nélkül.

A floridai származású művész saját szórakoztatására kezdett festményeket készíteni Jerry Lorenzo kollekciójáról, amelynek hatására 2015-ben felkérést kapott a minimalista Fear of God tervezőjétől egy hivatalos illusztrációsorozat elkészítésére. A mindaddig festészettel és grafikai megoldásokkal foglalkozó alkotó útja új irányt vett a divatillusztráció felé, és talán nem is gondolta, hogy ezzel élete legjobb döntését hozta meg.

Lorenzo rajongása szélesebb körben ismertté tette Nappit, ettől kezdve pedig már csak egy lépésre volt attól, hogy maga is textiltervezésre adja a fejét. Orientációja mindig is a férfi divat felé hajlott, így absztrakt és növényi motívumai leginkább öltönyökön és öltönynadrágokon köszöntek vissza. Stílusának sajátossága, hogy nőket is gyakran ábrázol letisztult és maszkulin férfidarabokban.

Vincent Nappi még tanulmányai alatt találta meg helyét a képregény műfajában, amelyben fő inspirációjának és mentorának az Eisner-díjas  festőművészt, George Prattet tartja. Ezáltal nemcsak a kolosszális sci-fi őrületre talált rá, de a kép és a szöveg szerves kapcsolatára is.

Ez vezérelte abban, hogy megalapítsa saját streetwear márkáját, amely egész kollekciójával egy grafikus regényt állít elénk, drámai megvilágításokkal és ravasz párbeszédekkel. A letisztultság eszközével fogja meg az embereket, és egy olyan urbánus irányzatot képvisel, amellyel személyes világába kalauzol.

„ A NOIR INC. az én módom arra, hogy a gyilkos művészetet egy olyan médiumon keresztül közöljem, amely képes arra, hogy sokkal több emberhez érjen el, mint amire egy print valaha is képes lesz. Az embereknek elérhető és viselhető művészetet szeretnék adni, amire büszkék lehetnek. Szexi, minimális és sokoldalú ruhák, amelyek nagyszerűen néznek ki egy bőrkabát vagy egy öltöny alatt.”

Vincent Nappi elmondása szerint a fő motivációja, hogy becsempéssze az illusztrációt az emberek életébe egy olyan egyszerű dologgal, amely mindenki szekrényében megtalálható. A művészet a NOIR INC. formájában lényegül át, az alkotói vászon pedig háromdimenziós felületre helyeződik.

Nappi célja tehát nem más, mint elérni a divat eszközével, hogy a társadalom nézőpontja több legyen, mint átsiklás a kortárs művészetek és a mögöttük álló gondolatiság felett.

Képek: Vincent Nappi / NOIR INC.
(Forrás: Complex, Creativity Decoded, AiPT! )

Címkék: , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás