Vége egy hazai sikersztorinak, megszűnik a USE unused divatmárka

Hering András
2017.06.1., 14:32

Mintegy 13 évnyi működést követően a USE unused két alapítója, Tóth András és Godena-Juhász Attila a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött.

“Köszönjük, hogy vásárlóink között tudhattunk, bízunk abban, hogy június 30-ig még találkozunk a Sas utcai showroomunkban.” – írták búcsúüzenetként a USE tervezői közösségi oldalaikon.

a USE unused tervezői: Godena-Juhász Attila, Füzes Eszter és Tóth András

A USE 2004-ben debütált első őszi-téli (diploma) kollekciójával, melynek megjelenést is biztosítottak egy divatbemutatón, a Károlyi kertben. A védjegy három alapítója, Füzes Eszter, Godena-Juhász Attila és Tóth András ekkor végez a Magyar Iparművészeti Egyetem öltözéktervező szakán (1999-2004). A márka mögött álló egységes, egyedi gondolatiságot az alkotók szakmai kapcsolata adta, mely mélyen gyökeredzik: több éves közös munka áll már a hátuk mögött, melyek sikerei mind hazai, mind nemzetközi szinten ismertté tette őket, s a márkát. Az egyéni tervezői látásmód elismerései között felbukkant több rangos nemzetközi pályázat díja, egy párizsi ösztöndíj, valamint a hazai szakma által megítélt „év fiatal divattervezői” és „az év divattervezői” cím.

A USE filozófia gondolati terének alapját az innovatív, művészi gondolkodás- és látásmód adta.

Ez garantálta számára azt a bátorságot, mellyel képes volt megkérdőjelezni és újrafogalmazni az őt körülvevő valóságot. Ebben a folyamatos újrateremtésben az alkotók visszanyúltak a divattörténet klasszikus évtizedeit jelentő ’40-es, ’50-es, ’60-as évek tervezői által megteremtett formákhoz, filozófiákhoz, s ezeket aktualizálták, párosították mai trendekkel. A tradíció, hagyomány tiszteletének filozófiája egyszerre kozmopolita és nyitott, hiszen stabil, szakmai tudásra építkezve más képzőművészeti ágakat is bevon az alkotásba.

A USE nemzetközi piacra való bekerülése után is érzékeltette, hogy nem szakítható ki sajátos közegéből, hiszen közép-európai kulturális, földrajzi adottságát felhasználva hívta életre ruháit. A márka nőideálja életkorban nem megfogható. Megjelent vele viszont egy zárkózott, mégis erotikus, finom, nőies stílus, letisztult, minimalista forma- és színvilág. Fontos kritériumuk volt, hogy a tervezők a divat félévente megújuló világában akarnak maradandót alkotni. Így a márkanév alatt megjelenő kollekciók, bár folyamatosan reflektáltak a világ változásaira, olyan klasszikus értékek mentén és művészi, minőségi színvonalon tették ezt, hogy szellemiségében állandóságot teremtsenek és képviseljenek.

USE unused 2017-es tavaszi/nyári kollekció kampány-fotósorozata

Eredmények, sikerek röviden

2003:
– Különdíj egy finn munkaruha pályázaton az innovatív szabásminta, anyag- és színhasználatért.
– Első Európai Divat Parádé (Cumulus Fashion Tour) fődíja – London.

2004:
– A 3 tervező diplomát szerez a Magyar Iparművészeti Egyetemen.
– Az „Év fiatal divattervezői” díj.

2005:
– Az „Év fiatal divattervezői” díj (2. alkalommal).
– Megjelenés a berlini Temporary Showroom-ban és a New York-i Showroom Seven-ben.
– Kiállítás és divatbemutató a New York-i Magyar Kultúrális Intézetben.
– Ettől az évtől kezdve állandó részvétel a párizsi Fashion Week-en.

2006:
– Részvétel a párizsi Fashion Week-en.
– Fellépőruhák tervezése Yonderboi és Marozsán Erika számára.

2007:
– Tokioi IFF ( International Fashion Fair).
– Részvétel a Párizsi Fashion Week-en.
– Az év divattervezőjének járó díj a Hungarian Fashion Awards-on.
– Ettől az évtől állandó jelenlét a New York-i és a Los Angeles-i Fashion Week-en.

2008:
– A USE unused Budapesten 3 helyen: a belváros szívében, a hazai designerek márkáit forgalmazó MONO nevű üzletben, az Andrássy úton található Jud Marceau felső kategóriás boltban – itt a Paule Ka francia márkával együtt – és a Szervita tér 5. szám alatti saját showroom-jában kerül bemutatásra.
– Új ágazattal bővül a márka, megjelenik a napszemüveg kollekció.

2009:
– „Az év üzletembere” cím – jelölés.

A USE márka, mely egyike volt a mai hazai fiatal divattervező generációnak, 2005-ös megalapítása óta hazai és külföldi sikereket egyaránt maga mögött tudhatott. Évek óta sikeresen vettek részt nemzetközi megmérettetéseken, ahol innovatív, művészi gondolkodás- és látásmódjával egy örök értéket képviseltek a divat félévente megújuló világában. A márka legfontosabb célkitűzése olyan magas minőségű, megfizethető dizájn megalkotása volt, mely tökéletes kiegészítője lehetett egy mai modern nagyvárosi nő hétköznapjainak.

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!