Torbjørn Rødland képeiről egyszerűen nem tudod levenni a szemed, mert téged is megérintenek

Kocsis Panna
2018.01.31., 20:39

Korábban már írtunk a norvég származású, jelenleg Los Angeles-ben alkotó fotós képeiről, ám legutóbbi, The Touch That Made You című kiállításáról is érdemes szót ejteni.

 
 

Ahogy a cím is sejteti a képeken nagyon fontos szerepet kapnak az érintések. A népszerű elképzelés ellenére, miszerint a fotózás egy steril közeg, míg más művészeti ágak, mint a kerámia, vagy a festés sokkal inkább az érintésről szól, Rødland olyan fotókat hozott létre, amik tele vannak tapintásokkal és érintésekkel.

A művész elmonása szerint egy fotón nagyon könnyen megjeleníthetők felületek és textúrák, valamint a fotózás mint folyamat is rengeteg apró érintést igényel.

„Próbálom a munkámat elmozdítani egy pszichológiaibb, spirituálisabb, és erotikusabb irányba.”

 
 

A kiállításon sok portrénak, vagy csendéletnek nevezhető kép látható, a művész azonban úgy gondol ezekre a képekre, mintha a kettő között lennének valahol. Elmondása szerint a portrékon megjelenő személyek sokszor kevésbé fontosak, mint az, amit a kép üzen. A modell sokszor egy önmagánál nagyobb, általánosabb dolgot jelenít meg. A tárgyakba pedig mindig életet próbál lehelni.

„Szeretem, ha a fotók olvasnak a nézőben, amíg a néző olvassa a képet” – mondja.

 
 
 
 

Rødland képein nagyon meghatározók az ellentétpárok. A kiállítás legújabb darabján is megjelenik a tűz és a jég klasszikus egymásnak feszülése, de egy kortárs megvilágításban, jégkockákkal és szülinapi gyertyákkal. Ha több mint egy ember jelenik meg a képein, általában asszimetrikus párosításokkal találkozhatunk: a modellek etnikumban, magasságban vagy korban különböznek egymástól.

Az is teljesen szélsőséges, ahogyan a fotós rátalál egy – egy modellre. Vannak, akik komoly ügynökségektől jönnek, de vannak olyanok is akiket a fotós ismerősökön keresztül ismert meg, és nem ritka az sem, hogy az utcán fut bele a következő alkotásának alanyába.

 
 

Rødland számára minden az érintésről szól. Olyan dolgokat keres, amik segítenek aktiválni egy homályos ötletet, és a fizikaiba helyezni azt. Ez a fizikaiság utáni vágy a fotós eszközhasználatára is kihat. Az analóg fotózás mindig a munkája alapkövének számított. „A digitális egyszerűen nem is volt komoly alternatíva, már a kezdetekben sem” – mondja. „Szeretem az analóg fotózás nedvességét, a kontrol hiányát, a baleseteket és a meglepetéseket.” Egy világban, ami egyre inkább képernyőkkel telített, nagyon nagy igény van az érintésre, és az érzékelhető élményekre. Ahogy Rødland mondja:

„Mindaddig, amíg emlősként élünk, szükségünk lesz érintés általi élményekre, hogy kapcsolódjunk, és hogy érezzük, minden rendben.”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Torbjørn Rødland

Alkotóművészek, kreatívok, művészeti iskolások! Ha szeretnétek online is megmutatni alkotásaitokat, regisztráljatok, és töltsétek fel ti is őket az ArtHungry.com oldalra!

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás