Sokkolás mesterfokon az American Apparellel

kata.pal
2014.02.6., 21:15

Meztelenség, ráncok, szőrszálak – vannak márkák, amik egyszerűen a botrányos kampányaikról híresek. Nézzük meg a Calvin Kleint, akik divatba hozták a kilógó boxeralsót, és előszeretettel fotóznak gruppent, vagy a  Marc Jacobsot, akik Dakota Fanning Lolita-szerű fotójával sokkoltak, vagy hasonlóképp a Gucci modelljének G-alakúra nyírt szeméremszőrzetét.


Habár ezekkel a húzásokkal a fiatalokat szeretnék megfogni, az ilyen a kampányok legfeljebb az anyukák számára a botrányosak: a mi generációnk Christina Aguilera Dirrty-jén nőtt fel, és  pislogás nélkül továbbkattint a következő ugyanilyen reklámra, majd a következőre és a következőre, közben pedig könyörög valami másért.

american-apparel-ads-2011-main

Ezt a másságot lovagolja meg már évek óta az American Apparel, akik ügyesen ráéreztek arra, hogy a vékony, fiús alkat már nem elég sokkoló, mondjuk ki: unalmas a fiatal közönség számára.

Kampányaik nyíltan szexisták, nem félnek szőrt mutatni, a modelleiken sokszor van mit fogni, és többet villantanak, mint Miley Cyrus a Wrecking Ball három percében – emiatt nem egyszer lettek betiltva, ám a dolog működik.

Az American Apparel napjaink legnépszerűbb márkája, pedig csupa egyszerű, basic ruhát árulnak.

aa1

Legutóbbi húzásuk egy 62 éves színésznő, Jacky O’Shaughnessy volt, aki csipkés fehérneműben pózolt. “A szexi sosem jár le” – olvashattuk a kép alatt a cég Instagramján. Ez lassan egy hete volt, a reakciók  pedig még mindig érkeznek, és általában a “d*gnám” és a “fújj!” között mozognak.

zzzz

De mi a baj egy 62 éves nővel?

Elvégre a mi nagyanyáink is hordanak bugyit (reméljük), ráadásul O’Shaugnessy a korához képest baromi jól néz ki. Nyilván retusáltak ezt-azt a képen, de nincs lephotoshoppolt köldök vagy lehetetlenül vékony derék. A “baj”: a kor. Egyszerűen nem szoktuk meg, hogy hatvan feletti modelleket látunk: a Vogue-ban és a Harper’s Bazaarban szinte soha nem jelennek meg, így reprezentációjuk az American Apparel-féle bevállalós márkákra marad. A kampány ennek ellenére a divatvilágban is meglepően sikeresnek bizonyult, az előbb említett Vogue is elismerően nyilatkozott O’Shaugnessy szépségéről. Persze ők azért maradnak a 15 éves lányoknál, hiszen az a bevált, és az olvasók is ahhoz vannak szokva, de szép lassan szerencsére megjelenik az igény másra is.

american-apparel-ad-alberta-swim-240707
aatights

Az, hogy egyre több márka nyúl  normál alkatú modellekhez, s ha kelletlenül ugyan, de a magazinok is letudják a kötelező köreiket a smink nélküli és testesebb modellek terén, már jelent valamit. Hiba azt hinni, hogy csak a média formálja az ízlésünket, ha erre van (és lesz) igény, akkor egyre többen kényszerülnek majd hasonló kampányra. S valószínű, hogy az American Apparel célja sohasem a világbéke volt, sokkal inkább a figyelemkeltés, mégis elértek valamit.

Megmutatták, hogy prüdériának  és fintorgásnak nincs helye, legyünk csak őszinték magunkkal: nyáron a Balaton-parton azért ezeknél sokkolóbb képeket látunk.

aabasic

Szöveg: Pál Kata

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás