Példaértékű zeneipari összefogás a Petőfi Rádió változtatásai ellen

Phenom'enon
2016.06.15., 14:25

Május 30-án valami véget ért a Petőfi Rádió életében, hiszen szinte a teljes műsorvezetői csapatot lecserélték, az addigi műsorokat pedig megszüntették, vagy átalakították. Az újrapozicionált közmédiumot azonban óriási ellenállás fogadta – ez ügyben emeli fel a hangját most a magyar zenei szakma.

Rádió_és_Televíziótörténeti_Múzeum_(5)

A már jó ideje folyamatosan előtérbe tolt, főként a Class FM mainstream zenéit átvevő, illetve rendre ugyanazoktól a kiemelt magyar előadóktól válogató rotációs listák között a változtatások ellenére még így is maradt némi lehetőség az igényes magyar könnyűzenei szereplők felfedezésére. A már megszokott műsorvezetők lecserélése, a hallgatóság által megkedvelt műsorok átalakítása, megszüntetése, az eddig értékteremtőnek tartott, a magyar zenekarokat felkaroló szakmai elhivatottság teljes mértékű elhagyása mellett azonban nem ment el szó nélkül sem a közönség, sem a magyar zeneipari szakma. A régi MR2-t követelő Facebook-oldalak, az elmúlt két hét alatt az intenzitásából egyáltalán nem veszítő, negatív, teljes ellenállást mutató kommentáradatok, hashtag-kampányok (#visszaafelkelésvezéreit, #visszaanagyonzenét, #követeljükarégipetőfit) árnyékolják be a Petőfi Rádiót, amely az online kommunikációját látva, teljesen figyelmen kívül hagyja hallgatósága véleményét.

Most az egész magyar zeneipari szakma és közösség kapaszkodott össze az ügy érdekében, egy példátlan összefogással, ahol számos zenekar, művész, szervező, zenei szakember fejezte ki a véleményét egy közös egyeztetés során megszületett nyílt levélben.

A phenom’enon magazin szerkesztősége is csatlakozik az aláírókhoz, a levél tartalmát pedig változtatás nélkül közöljük. 


“Kedves Közönségünk!

Az elmúlt időszakban nagyon sokan megkerestetek bennünket, zenészeket, szerzőket, zeneipari szakembereket, klubok, fesztiválok szervezőit – aggódva, kétségbeesetten, néhol már-már dühösen a Petőfi Rádióban történt változások miatt. A legtöbben arra ösztönöztetek minket, hogy próbáljunk meg mi valamit tenni az utóbbi időben a rádióban tapasztalható negatív tendenciák ellen.
Ezzel a levéllel szeretnénk jelezni felétek, hogy a problémát mi is látjuk, halljuk.

Az elmúlt években nagyon sokat köszönhettünk a Petőfi Rádiónak. Az igényes könnyűzenei kultúra támogatója és felkarolója volt. Egy friss zenei fórumot teremtett, ahol olyan zenekarok kaptak bemutatkozási lehetőséget, akiknek értékes alkotásai korábban nem jutottak el hasonló csatornán keresztül a közönséghez.
A Petőfi Rádió közvetlen hatással volt a magyarországi klubéletre és fesztiválkultúrára is. Túlzás nélkül mondhatjuk, a magyar populáris zene formálójává vált és egy teljes generáció életének lett meghatározó eleme. Olyan közmédium jött létre, amelyre nemcsak mi lehettünk büszkék, akikről szólt a rádió, hanem a produktumainkat kedvelő sok százezres hallgatóság is magáénak érezte. Ki merjük jelenteni: a Petőfi Rádió magyar könnyűzenei értékteremtésben vállalt eddigi szerepe és hatása elvitathatatlan.

A közönségünkhöz hasonlóan mi is azt érezzük, hogy ez a rádió mostanában jelentős változáson megy át. Nem csak a zenei kínálat terén, de a rádió hangvételében, stílusában is. Ezért a szakma számos képviselője megbeszélésen vett részt a Petőfi Rádió aktuális vezetőivel, ahol jeleztük aggodalmunkat.
Az egyeztetés alapján tudjuk, hogy a megújult Petőfi szélesebb közönségnek kíván szólni, még azzal a kockázattal is, hogy ezáltal elveszítheti a mostanit – benneteket és bennünket.
A változást jelzi az is, hogy olyan emblematikus figurák és műsorok tűnnek el a rádióból, akiket ti is szerettetek, számunkra pedig szakmai garanciát jelentettek.
Ezért úgy döntöttünk, szeretnénk veletek közösen nyíltan is hangot adni félelmeinknek.

Érzékelve a Petőfi Rádió körül zajló folyamatokat, látva a reakcióitokat, szeretnénk felhívni minden érintett figyelmét arra, hogy a Petőfi Rádió által az elmúlt évtizedben vállalt könnyűzenei küldetés egyre nagyobb veszélybe került!
Aggódunk, mert szeretnénk, ha az eljövendő generációk új zenekarainak felemelkedését is ugyanúgy tudná segíteni a Petőfi, mint tette azt az elmúlt években.  
Bízunk benne, hogy a közmédia illetékes vezetői meghallják szavunkat és odafigyelnek sok százezer hallgató véleményére.
Úgy gondoljuk, a kereskedelmi rádiózás szempontjai helyett a Petőfi Rádió majd’ egy évtizeden át olyan úton járt, amely valódi értéket teremtett és példát mutatott fiataloknak és időseknek egyaránt.

Ennek folytatását kérjük és várjuk el a Petőfi Rádió vezetőitől.

Ez a levél sok tucat zenekar, művész, szervező, zenei szakember egyeztetését követően született.  

Mindenki aláírónak tekintheti magát, aki megosztja.

Köszönettel,

30Y
Akvárium Klub
Anna & The Barbies
Antonia Vai  
B The First
Babel
Bagossy Brothers Company
Balaton Sound
Belmondo
BioRoBoT
Blahalouisiana
BME Egyetemi Napok
Bohemian Betyars
Boom Produkció Menedzsment és PR Ügynökség
Bródy János
Budapest Park
Búgócsiga Akusztik Garden Management, Sopron
Campus Fesztivál
Cloud 9+
colorStar
Drum & Monkey
Eastaste
EFOTT
Elefánt
Esti Kornél
Expresszó  
Ferenczy György & a Rackajam
FEZEN
Firkin
Fish!
Fishing On Orfű
Fran Palermo
Frenk
Gold Record
Gozsdu Manó Klub
Hangár Music Garden
Hangvilla
Headbengs
HELYNEKEM Klub Miskolc
hiperkarma
Honeybeast
Hősök
Inconcert Kft.
Irie Maffia
Ivan & The Parazol
JATE klub
Jónás Vera Experiment
Jurij
Kéknyúl Hammond Band
Kerekes Band
Kiscsillag
Kistehén
Kobuci Kert
KOLIN
Köles Eliza
Launching Gagarin Records & Management
Lévai Balázs
Lóci játszik
Lone Waltz Records
Manoya
Margaret Island
Mary PopKids
Minimyst
Mongooz and the Magnet
Music Fashion
Neo
Ozone Mama
Paddy & The Rats
Papaver Cousins
Pál Utcai Fiúk
Pécsi Est Café
Punnany Massif
Quimby
r33
Ripoff Raskolnikov
Roxy Music Café Tatabánya
Run Over Dogs
Soerii & Poolek
SoulClap
Supernem
Szabó Balázs Bandája
Szekszárdi Est Café
Sziget Fesztivál
TEKA. Technika Kávézó Kecskemét.
Telekom Volt Fesztivál
Tesco Disco
The Biebers
TIXA.hu
The Immigrants
Trafo Club Gödöllő
Tudósok
Vasárnapi Gyerekek
Veszprémfest
Veszprémi Utcazene Fesztivál
VOLT Café SOPRON
We Are Rockstars
Wellhello
Zanzinger

Valamint:

Ábrahám Zsolt (zenész)
Balassa János (ügyvezető, InConcert Kft.)
Bana Róbert (hangtechnikus)
Bihari Balázs (zenész, újságíró)
Bóna Márk (rendezvényszervező)
Borbola Katalin (menedzser, Ozone Mama)
Darvas Kristóf (zenész, Európa Kiadó, Vasárnapi Gyerekek)
Görögh Dániel (online- és médiamanager, Ladánybene 27 zenekari tag)
Günsberger Ákos (zenész, Szabó Benedek /// Galaxisok; Szatmári Juli)
Jeges Zsolt (kiadótulajdonos, menedzser, MamaZone)
Juhász Mihály (zenész, Puma Danger)
Katona Tamás (zenész)
Kirschner Péter (zenész, Európa Kiadó)
Kovács Péter Tamás (hangmérnök)
Környei Attila (zenész, menedzser, producer)
Kőváry Péter (zenész)
Lehotay Judit (fesztiválszervező)
Lévai Balázs (rendező, producer)
Lukács Ádám Dávid (zenész)
Ligeti György (zenész)
Náray Márton (zenei szervező, promoter)
Németh Róbert (zenész, újságíró, kommunikációs szakember)
Őri Ferenc (Campus Fesztivál)
Pásztor Szabolcs (technikai felelős)
Pécsi-Szabó Dénes (menedzser)
Podlovics Péter (menedzser)
Pusker Péter (zenei szervező)
Rácz Gábor Kenny (színpadmester)
Sam “Redbreast” Wilson (zenész)
Stadler Attila (programszervező)
Stiedl Gusztáv (EMI/Schubert Music Publishing/Warner Chappell)
Szabó Zsolt (turnémenedzser)
Szalai Attila (menedzser)
Takáts Eszter (zenész, Takáts Eszter Beat Band)
Tóth Ildikó (munkatárs, InConcert Kft.)
Trócsányi Gergely (zenész, Hollywoodoo)

A Petőfi-nyílt levél Tumblr-felülete: http://goo.gl/dJ71gZ

Címkék: , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás