Nick Thomm poszterei digitálisak, de végülis mégsem

Csák Melinda
2017.03.13., 20:25

Nick Thomm különböző médiumok technikáit keresztezi egy irizáló pszichedelikus palettába: a vibráló kaleidoszkópszerű stílusban a modern popkult elemek digitális és fizikai dimenziói találkoznak. A New Yorkban dolgozó ausztrál művész többek között igéző neon kollázsokat, holografikus gördeszkákat és varázslatos vetített környezeteket alkot.

 
 

Bár napjainkat úgy jellemzik, mint azt az időszakot, melyben a művészet egy új médiumot foglalhat el, Thomm mégis arra törekszik, hogy a digitális világot valamilyen módon fizikaivá alakítsa. Úgy teszi tapinthatóvá a munkáit, hogy közben kísérletezik a gépekkel, mennyire tudja esztétikailag irányítani azokat.

„A munka egy része mindig olyan, mintha nem lenne helye a képernyőn kívül, de amikor összeolvadnak a hagyományos médiumokkal, különösen ’valósnak’ fognak tűnni a nézőnek” – magyarázza Thomm.

 
 

A művek esztétikájára a tudatalatti és a szürrealizmus fogalmai jellemzőek: „Azt akarom, hogy minden hipnotikusnak hasson, mint egy álom, amit nem tudsz irányítani.” Az álom valahol ott kezdődik, ahol a néző egy ismerős képet lát új kompozícióban, mint például amikor egy maneki-neko-t (integető macska), Miley Cyrus otthonát, vagy egy csillogó divatfotót látunk pszichedelikus színekbe keverve.

 
 
 
 
 
 

Thomm popkult imitációit többek között az inspirálja, hogy tudja, a feltűnő dizájnok „jóval tovább fognak élni”, mint ő. Reméli, hogy a munkái segítenek megérteni, hogy a generációnk hogyan éli meg ebben a digitális valóságok által összekötött társadalomban a kémiát a művészet és technológia között.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nick ThommWebFacebookInstagramYouTubeTumblr

Címkék: , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!