Nagyágyúkkal az eladásért – Zenészek a reklámokban

2014.02.27., 20:33

A fogyasztói társadalom első marketingesei viszonylag korán felfedezték, hogy az igazán nagy eladási mutatókért bizony sokat kell invesztálni – mégpedig reklámokba. A legnagyobb divatházak, italgyártók vagy épp autómárkák is világsztárokhoz fordulnak termékeik népszerűsítésének érdekében, hiszen ki másnak, ha nem Beyoncénak hinnénk el, hogy a kóla még mindig nagyon finom dolog. A következőkben a zene- és a reklámipar együttműködéseinek legemlékezetesebb pillanatait igyekeztük feleleveníteni a kólától David Bowie-ig.


Michael_Jackson_Pepsi_Generation

Whitney Houston és a Diet Coke

A Diet Cokeot először 1982-ben mutatták be az Egyesült Államokban, ám a várva várt fogyasztói robbanás csak 1986-ban, a Whitney Houstonnal leforgatott reklámvideó után következett be. A reklámfilmben Whitney óriási dívafrizurával, a diétás kólához illő karcsú alakjával és nem utolsósorban lehengerlő hangjával hirdeti a Just a taste of it! igéjét. Sajnos – mint tudjuk – az énekesnő egy idő után inkább egy másik típusú kóla rendszeres fogyasztását preferálta, ami az életébe is került.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Michael Jackson és a Pepsi

Nem a Coca Cola volt az egyetlen, aki világsztárokat hívott segítségül az eladás növeléséhez. 1984-ben a Pepsi Michael Jackson egész turnéját szponzorálta, amelyért cserébe csupán két reklámot kértek. A történetnek azonban korántsem lett boldog vége: Jackson a forgatások alatt komoly égési sérüléseket szerzett egy rosszul beállított pirotechnikai eszköz miatt. A reklámokban az incidensből sajnos semmit nem látni, azonban a közeli hozzátartozók az eset szerint hosszantartó gyógyulást és pszichés zavarokat is okozott a világsztárnál.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Brintey Spears, Pink, Beyoncé és a Pepsi

A Pepsi Michael Jackson után több mint húsz évvel újabb nagy dobással rukkolt elő; a ranglétrán mindig második helyen szereplő kólagyártó ugyanis nem egy, hanem egyből három dívát kért fel szereplőnek. Britney, Beyoncé és Pink gladiátornak öltözve, egymást leénekelve (valljuk be, Britney után Beyoncének nem volt olyan nehéz dolga) adják elő a We Will Rock You-t, ami után nemhogy kő kövön, de Enrique Iglesias sem marad a helyén.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Mark Ronson, Katy B és a Coca Cola

A Pepsi és a Coca Cola állandó kampányharcát folytatva 2012-ben, a londoni Olimpia kapcsán rukkolt elő a piros-fehér csapat az eddigi talán legkreatívabb reklámfilmjével. Mark Ronson a dal hangszereléséhez a világ minden tájáról gyűjtött különböző sportolók által edzés közben kiadott hangokat, így került a számba az orosz sprinter, Kseniya Vdovina szívhangja, vagy épp a brit pingpongos Darius Knight morgása és asztalra csapása. A különböző hangokból igen ügyesen összerakott alapot végül Katy B simogató hangja teszi tökéletesen egységessé, a himnusszal pedig már tényleg egy világ előtt vált ismertté az angol lány.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Lady Gaga és a Google Chrome

Nem csak az italmárkák, de a böngészők is harcban állak. Legutóbb Lady Gaga szállt ringbe „kis szörnyecskéivel” a Google Chrome csapatában a tőle megszokott kirobbanó energikussággal. A másfél perces videóban Gagát és a rajongói által készített covereket, képeket láthatjuk, melynek célja az internet hatalmának és az újfajta kölcsönhatás által felszabaduló kreatív energiák bemutatása. És persze az internettel a szabad lelkek is szörfözni indulnak a nagyvilágban.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Pharrell Williams, Sky Ferreira és a Myspace

És ha már internet: a 2013-ban nagy nekifutással újrainduló Myspace zenei közösségi oldal, Justin Timberlake bedobása után, igazi all stars reklámfilmmel üzenet régi és új felhasználóinak a feltámadásáról. Az egymást egy fehérre mázolt szobában szétbombázó Pharrell Williams, Sky Ferreira, Charli XCX, Riff Raff, Ciara, és Ryan Hemsworth igazán mókás bulit csinál a The Orwells Mallrats (La La La) dalára, dehogy az egykoron minden közösségi oldalt lesöprő Myspace-nek ez mennyit tett hozzá a nagy reménységekkel teli újraélesztő programjához, egyelőre nem tudjuk, bár ekkora felforgást nem érzékelünk.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

 Lana Del Rey és a H&M

Az italmárkák és a böngészők háborúja utána jöjjenek a ruhamárkák! Lana a H&M tavaly őszi kampányának arcaként egy igazi klasszikust hívott segítségül; a közel kétperces reklámfilmben az 1950-es évek slágerét, a Blue Velvetet adja elő, megidézve az azonos címet viselő 1986-os David Lynch-film ikonikus jelenetét. Nem csak a zene terén, de képi világában is Lynch filmjét idézi, felelevenítve a törpe és a hipnózis motívumát.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Madonna és a BMW M5 E39

A popkultúra ikonikus királynője, Madonna is volt már a H&M reklámjának főszereplője, azonban ha egy kicsit mélyebbre túrunk az énekesnő emlékezetes reklámfilmjei közt, nem mehetünk el szó nélkül egykori férje, Guy Richie ironikus humorával átszőtt műremeke, a BMW The Hire című rövidfilmsorozatának 2001-es epizódja mellett. “A sofőr, Clive Owen egy legendás női szupersztárról beszél, aki a helyszínre érve rendre kiosztja személyzetét pimasz stílusában, majd beül a BMW M5 E39-be. Az Autóba, melyben a sofőr várakozott, aki az elindulást követően féktelen ámokfutásba kezd: utasát nem kímélve hajt át a városon irdatlan manőverekkel, míg végül megérkeznek a csillogás jelentette vörös szőnyeghez, hogy aztán a talentum kevélysége a konklúzióval megtörjön.” Hát ez volt Madonna színészi karrierjének(?) legjobb alakítása.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Run DMC és az Adidas

Eltekintve a ténytől, hogy a Run DMC-t a hip-hop úttörőjeként tartjuk számon, három dologról ismerhetőek fel: Fedora kalapok, bazi nagy aranyláncok és Adidas cipők. Nem volt kérdéses tehát, kihez forduljon az Adidas, amikor ütős kampányra volt szükségük; a rapperek egy egész számot dobtak össze kedvenc lábbelijükről, amely végül 1.6 milliárdos szerződést hozott nekik a konyhára, és talán még máig is ebből élnek.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Chris Brown és a Doublemint

A reklámok közötti első hadjáratunk legmegmosolyogtatóbb kisfilmje címet Chris Brownnak adjuk, aki igazi keményfiú létére egy megkarcsúsított rágógumi reklámhoz adta nevét és hangját. Az asszonyverésben is legendás Brown a Doublemint reklájámban magáról a rágógumiról dalol, miközben ügyes táncmozdulatok sorával csúsztatja végig testének különböző részein a rágógumit, ami fogyókúrás újratervezésének köszönhetően (egy nélkülözhetetlenül csillogó bájmosoly után) a zsebében landol, hiszen már ott is elfér! Nahát! Vastag Csaba, ezt csináld utána!

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

David Bowie és a Louis Vuitton

Végezetül pedig hadd mutassuk be azt a Louis Vuitton reklámot, amihez a francia divatház, a L’Invitation au Voyage kampány főszereplőjének kérte fel az idén hatvanhetedik életévét taposó szupersztárt, David Bowiet. A videóban Bowie Arisona Muse modellnek énekel a velencei karnevál forgatagában, és akiről köztudott, hogy zenei munkássága mellett az újító divat kamélonja is volt. A divatház pedig a szó pozitív értelmében, de jócskán megfizetett a legendáért.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Összeállította: Mohai Fanni, Hering András

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás