Varju Kitti
2018.09.21., 20:04

“Mindennek eljön a maga ideje, nekünk be kell járni az odavezető utat” – SONYA-interjú

Öt évvel ezelőtt érkezett meg a hazai zenei köztudatba a SONYA, amely a Kitchenfloor című számával hívta fel magára a figyelmet. Annak klipjét később Viva Comet-díjjal jutalmazták, a három évvel utána megjelenő kislemezhez, a Krypta (Tales Of Youth)-hoz készült videó pedig a Magyar Klipszemlén kapott különdíjat. Az együttes gitáros-énekesnője, Korbucz Sonya (mellette Somló Pál gitáros, Radics Gábor dobos és Török Dániel basszusgitáros alkotja a bandát) szerint ezekkel inkább maguknak tették magasra a lécet, hamarosan pedig újabb videoklippel bizonyítanak majd. De számos egyéb újdonság van a zenekar körül, amelyeket át is beszéltünk Sonyával: közös turné az Apey and the Pea-vel, majd egy Európa-körút  egy akusztikusabb szettel Jonathan Hultén és The Devil’s Trade társaságában, négy évvel a debütálás után itt második EP, az In Another World, és kiderül, mi köze az énekesnőnek az Aranyélet záróévadának főcímdalához.

Az elmúlt hónapokban láthatóan beindultak körülöttetek a dolgok. Egy aktívabb fesztiválszezon van mögöttetek – melyik volt a legemlékezetesebb nyári koncertetek?

Mindegyik tartogatott számunkra valamit, ami miatt emlékezetessé vált. Talán a Kolorádó fesztivált és a Bánkitót emelném ki a közönség miatt.

Továbbra sincs megállás, hiszen hamarosan indul az Apey and the Pea-vel közös turné, amely ha jól tudom, jövő tavaszig ölel fel dátumokat. Hogyan találtatok egymásra?

Jó ideje ismerjük egymást, mindannyian koncertre járó emberkék vagyunk, illetve Api a Trillionban és a Grand Mexican Warlockban is közreműködött/közreműködik, a tagok pedig szintén nagyon régi barátaink. Szóval egyszer csak kipattant a fejünkből az ötlet, aztán megvalósítottuk.

 
 

Az október és a november szintén elég intenzív lesz, hiszen egy akusztikusabb szettel indultok Európa-turnéra Jonathan Hultén és The Devil’s Trade társaságában. Hogyan lettetek ti az előzenekar?

Ez a turné Jonathan Hultén és The Devil’s Trade lemezbemutató koncertsorozata lesz. Mindezt eredetileg egy harmadik zenekarral jegyezték volna, ám az időközben kiesett, így kerültünk képbe. Jakab Zoltán (Doomstar Bookings) és Makó Dávid (azaz The Devil’s Trade) megkeresésére mi csakhamar igennel feleltünk, örömmel vállaltuk. Egy másfajta műsorral készülünk most, nagyobb hangsúlyt kap a dallam, a hangközök. Két gitárral és egy szintetizátorral megyünk. Egyébként a Madách Rockfesztiválon fogunk ezzel az átdolgozott műsorral debütálni október 4-én.

Mit vártok ettől a nemzetközi turnétól? Nem féltek, hogy egy akusztikus szettel másféle közönséget értek el, mint akiket a „valódi”, teljes hangzásotokkal tennétek?

Egyáltalán nem, mert nincs kifejezett célközönségünk. Aki beleszeret az akusztik dallamvilágába, az nem kizárt, hogy ráhallgat a többi anyagunkra is. A többit pedig majd eldönti ő maga.

Eleve tempós poszt-rockban utaztok – mennyiben jelent kihívást áthangszerelni az egészet sokkal visszafogottabb hangvételre? Nehezebb átállni arra, hogy ezúttal ne legyetek hangosak?

Igen! Nehéz nem használni a pedáljainkat. (nevet)

Ez sem lesz teljesen akusztik, eleve féltömör testű gitárokon fogunk játszani, viszont itt most a hangsúly azon van, hogy mit tudunk kihozni egy darab hangszínből dinamikailag, és ez hozzám speciel nagyon közel áll a klasszikus gitár miatt.

Mindezekkel párhuzamosan már célegyenesbe ért az új EP-tek, az In Another World megjelentetése. A Facebook-oldalatok tanúsága szerint a CD-k már elkészültek – mikor hallhatja a közönség a végeredményt? Hány új dal lesz ezen?

Az EP az új klipünk megjelenése után, nagyjából október közepén lesz hallgatható egy rakás zenemegosztó felületen, a pontos dátumról pedig hamarosan hírt adunk a Facebook-oldalunkon. Öt új dal lesz hallható, illetve a CD-re felkerült a Krypta (Tales Of Youth) című dalunk is.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Négy éve azt nyilatkoztátok nekünk, hogy nem érzitek szükségesnek az EP-nél hosszabb anyag publikálását. Tekintve, hogy ezúttal is maradtatok ennél a formátumnál (fizikai megjelenéssel együtt), továbbra is távol áll tőletek egy esetleges nagylemez kiadása?

Nem áll távol tőlünk, de napjainkban nem feltétlenül érzem kézenfekvőnek. Talán ha még a vinyl vagy a kazetta korában élnénk, akkor ezt a két EP-t is egyben adtuk volna ki. Egy olyan világban, ahol az ember (beleértve engem is) átlag három másodperc alatt elveszti az érdeklődését mindennel kapcsolatban, szerintem jobb a zenét is adagonként csöpögtetni.

Olyan nem fordul meg a fejetekben, hogy mondjuk szakmai szempontból kevesebb eséllyel indultok pl. kiadóknál, promótereknél, koncertszervezőknél stb., mert nektek még nincs egy teljes albumotok sem?

Néha megkapom azt a reakciót, hogy dehát “ez nem így működik.” Ettől rendszerint kiver a víz. (nevet)

Mindennek eljön a maga ideje, nekünk be kell járni az odavezető utat.

 
 

Négy év telt el a debütáló EP megjelenése óta. Hogyhogy ilyen sokáig tartott a folytatás megalkotása? Mesélnél az In Another World történetéről? 

Nagyjából egy évvel az első EP-nk után a zenekar több tagcserén is keresztülment. “Szinten tartó” koncerteket nyomtunk, megpróbáltuk túlélni ezt az időszakot. Miután újra megerősödtünk, Török Dániellel kiegészülve és a Hangfoglaló Program támogatásával sikerült végre kipipálnunk azokat a teendőket, amelyeket már régóta terveztünk. Fontos megemlíteni, hogy az új EP-re két olyan dal is felkerült, amit még a korábbi zenésztársunkkal és basszusgitárosunkkal, Dexterrel írtam. Ezek a dalok a Satin Life és a Sell You Soul. Semmiképp sem akartuk veszni hagyni őket. Az In Another Worldöt pedig Kristóf Norbival karöltve írtuk, valamint Szabó Tamás Tonyóval görnyedtünk felette, hogy elérhesse a dal a végső formáját. A többi dalnál jellemző továbbra is az akkordfelbontás, ezekről még nem tudtam leszokni. Az EP felvételeit Varga Gergő és Csobánczi Péter készítette, és Kiss József keverte.

A friss EP mellé új klip is érkezik, amely egy Norbert Kristoffal közös számhoz készül. A Kitchenfloor kisfilmje Viva Comet-díjat, a Krypta (Tales of Youth) pedig Magyar Klipszemlés különdíjat kapott – szerintetek ez generál bármiféle elvárást az irányotokba, hogy akkor most is valami nagyon minőségit kell kiadnotok?

Ha nem is érezhető az irányunkban kialakult elvárás, de szerintem inkább magunknak tettük magasra a lécet a Kitchenfloorral annak idején.

Szerencsére a mostani klipünket a Krypta rendezője, Praznoczy Sebastian rendezte, és a Kitchenfloor operatőre, Nagy Marcell vette fel. A minőség felől semmi kétségem!

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Az áprilisi turnévideós Chinese Bells után most milyen klipkoncepcióval terveztetek?

Ez lesz az első olyan klipünk, ahol végre a zenekar is látható teljes valójában, lesznek benne utalások az előző videóinkra. Ezúttal a Klipszemlén fogjuk premiereztetni.

Zenétekre a hazai sorozatkészítők is felfigyeltek, hiszen a Kryptát az Aranyéletben is lehetett már hallani, a sorozat záróévadának főcímdalát pedig Fülöp Péterrel közösen jegyzitek. Ismerted a sorozatot, mielőtt jött ez a felkérés? Volt bármilyen megkötés/brief, hogy milyennek kell lennie a végső dalnak?

Ismertem a sorozatot, persze. Az HBO nem adott azon kívül megkötést, hogy Fülöp Péter szövegére készüljön el a zene, így ez számomra igencsak hálás feladatnak bizonyult. A sorozat világa és a mi világunk között van jó pár közös vonás, ez megkönnyítette a dolgom. A szöveg maradt a régi, így bár hangulatában más lesz a főcím, a régi szöveggel viszont megfelelő az átvezetés.

Sorozatban már volt zenéd, de mondjuk ha filmzenét kéne írnod, milyen műfajú, hangulatú filmhez tudnád elképzelni a saját szerzeményeid?

Ezzel kapcsolatban van egy sztorim.

A legutóbb megjelent dalunknak például azért adtuk a Chinese Bells címet, mert a dobosunk szerint, aki még hallotta a kezdetleges változatot, azt mondta, hogy a benne lévő szóló olyan, mint egy kínai horrorfilm zenéje.

Egyébként talán dán és dél-koreai drámákhoz tudnám elképzelni, amúgy pedig mindennek állok elébe.

Az NKA Hangfoglaló Program induló előadói közé is bekerültetek. Előzetesen azt írtátok, hogy az anyagi támogatás mellett az ütemezett munkarend miatt is jelentkeztetek. Ez valóban létrejött? Elértétek a kitűzött célokat, amelyeket ez által a támogatás által akartatok megvalósítani?

Igen, mindet és még annál többet is. Az csak egy dolog, hogy volt egy határidő, amelyhez tartanunk kellett magukat, és tartottuk is, emellett viszont úgy érzem, hogy mi is nagyon sokat tanultunk. Egyfelől a támogatás motivált minket, csakúgy, mint a Hangfoglaló Program szuper munkatársai. Ennél a pontnál szeretnék nekik köszönetet mondani a türelemért, szakértelemért és a segítségért. Másfelől kialakult a zenekarban egy rendszer, amelynek mentén hatékonyan tudunk működni, és azt gondolom, hogy ez volt az egyik dolog, amelyre a legnagyobb szükségünk volt.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

SONYA a Facebookon

A cikk az NKA Hangfoglaló Program támogatásával készült.

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás