Hering András
2017.07.24., 21:26

Még mindig akkora a 90-es évek hátszele, hogy a régi nagy deszkások ikonikus márkáját is újraépítik

Az Airwalk márka még a nyolcvanas években lépett színre Amerikában, ahol termékeivel a deszkás fiatalokat lőtte be célcsoportjának. Európában a kilencvenes évek elején élte virágkorát, ekkor már Magyarországon a Dog Eat Dog, az Ugly Kid Joe, a System Of A Down, vagy a H-Blockx bandák “hácés” rajongói, sem tudtak létezni nélkülük. Most – mint sok minden más a kilencvenes évekből – ez is újra menő lesz.

A kifejezetten deszkás cipőket gyártó céget 1986-ban, Altoonában alapította Bill Mann és George Yohn, akik minden termékükkel a deszkás kultúra köré építették az Airwalk brandjét. A márka történetéhez rengeteg olyan ember járult hozzá, akik hisznek az innovációban, elkötelezettek gördeszkás szcéna iránt, szívesen vállalnak kockázatot és szenvedélyesen szeretik a sportot.

A márka dizájnjai, melyeket a nyolcvanas évek kultúrája ihletett, rendkívüli népszerűségre tettek szert könnyedségükkel és innovatív jellegükkel. Az Airwalk ruházati termékeivel, kiegészítőivel mindig is a tökéletességre törekedett, legyen szó akár a nagyvárosi életről, akár sportolásról – nem véletlen, hogy az amerikai filmtörténet egyik legmeghatározóbb tinifilmjében, a Spinédzserek (Clueless) deszkás Travis-e (kiemelt cikkfotónkon – szerk.) is ezt a márkát hordta a lábán a suliban vagy a hétvégi gimibulikon.

Magyarországra a kilencvenes években jött be a márka, ami hamar itthon is nagyon népszerű lett az “utcai extrém sportok” (igen, ekkor még így hívták), valamint a grunge, a hardcore punk, rapcore, rap metal és funk metal zenei irányzatok hívei között.

Az idén 30 éves márka úgy döntött, hogy – az el ugyan nem tűnt, de közel sem olyan népszerű – márkáját a kilencvenes évek nosztalgiavasútjára befizetve újra felülteti, ehhez pedig a nagyvárosi fiatalok között bőven népszerű és jól működő Urban Outfitterst kérte fel promóciós és értékesítői partnerének.

A klasszikus Airwalk csukák és utcai sportcuccok újratervezését sem bízták a véletlenre, így az a Jeff Staple designer tervezte az új kollekciót, akinek a keze már sokszor benne volt az Adidas, a New Balance, a Nike, és több valamirevaló sneaker-márka cipőinek tervezései feladataiban.

De mutatjuk is, hogy mindez hogyan fog kinézni az Urban Outfittersnél:

Címkék: , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás