Mások kiköpött rágóiból készült menő sportcipővel kampányol Amszterdam a város megtisztításáért

Varju Kitti
2018.04.29., 20:54

Új szinttel gyarapodott az újrahasznosítás fogalomköre az I Amsterdam, az Explicit Wear és a Gumdrop kollaborációjának köszönhetően. E cégek együttműködésének gyümölcse a világ első, rágógumiból készült cipője, amelynek fő alkotóelemét Amszterdam utcáiról kaparták össze.

 
 

Hollandiában évente másfél millió kiló (!) rágógumi landol az utcákon, ezzel a cigicsikkek után a második leggyakoribb szeméttípusnak számít, így nem meglepő, hogy a kormánynak több millió eurójába kerül az eltakarítása. Emellett a természetszennyező hatása is jelentős, hiszen nagyjából 20-25 év alatt bomlik le, ráadásul az állatokra is veszélyesek lehetnek az eldobott, kiköpött rágók.

 
 

Erre a problémára szeretné felhívni a figyelmet néhány helyi cég, amelyek “valami haszontalanból valami hasznosat” akartak csinálni. A városmarketinggel foglalkozó I Amsterdam, a cipőtervezéssel és -értékesítéssel foglalkozó Explicit Wear és a rágók újrahasznosításával különböző termékeket gyártó Gumdrop közös akciója keretében először elegendő mennyiségű rágót szedtek fel a holland főváros utcáiról, majd azokat feldolgozva egy újfajta gumit hoztak létre.

 
 

Ebből készítették el a Gumshoe-ra keresztelt cipők talpát, amelyen még egy amszterdami térképrészlet is helyet kapott. Egy-egy darabnak kb. 20%-át teszi ki az újszerű gumianyag, és négy pár cipőhöz használnak fel nagyjából egykilónyi rágót. Jonathan Van Loon szóvivő a The Verge-nek elmondta, hogy a Gum-Tec névre keresztelt alkotóelemek olyan erősek, mint a normál gumi, a cipőnek pedig még kicsit rágóillata is van – de persze nem fog ragadni.

 
 

A cipők megvásárlásával hozzájárultok a megoldáshoz, a viselésükkel pedig kifejezitek a támogatásotokat” – üzeni az a videó, amelyet a Publicis One ügynökség készített az újrahasznosítási kampányhoz.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A Publicis One kreatív igazgatója, Mischa Schreuder azt nyilatkozta: “Ha több szabállyal és rendelettel harcolnánk a rágóprobléma ellen, az ellenkezne a missziónkkal. Végtére is ez arról szól, hogy az emberek a város legjobb formáját tapasztalhassák meg. Ezért szeretnénk meglepni és inspirálni a helyieket a Gumshoe-val. Ahhoz, hogy növeljük a tudatosságot, ezzel kívánunk szimpátiát és őszinte motivációt generálni ahhoz, hogy közösen oldjuk meg a rágógumi-problémát. Így sokkal nagyobb hatást érhetünk el.”

 
 

A Gumshoe várhatóan júniustól kapható majd igazi rágógumi-rózsaszín és fekete színváltozatokban. A 200 eurós áron forgalomba kerülő cipőt az Explicit Wear oldalán keresztül lehet megrendelni (50 euró befizetésével, a fennmaradó összeget a postázáskor kell kiegyenlíteni).

Fotók és bővebb információ: Gumshoe Amsterdam

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás