LINK designtér – magyar tervezők a plázában

2013.10.29., 16:54

Nagyot álmodtak, hittek benne, és megvalósították. Az ille-olla, a zagabo, és Lengyel Zsuzsi közös, új üzlete a tökéletes bizonyíték arra, hogy nem csak a fast fashion boltoknak, de a kisebb hazai márkáknak is helyük van az itthoni divatszférában. Géczy Balázst, a zagabo kommunikációs vezetőjét kérdeztük a kezdeményezésről.


Honnan jött a közös designtér ötlete?

A három alapító designer márka nagyjából ugyanabban a fejlődési szakaszban van. Az ille-olla, a Lengyel Zsuzsi és a zagabo is kinőtte már a maga showroomját, és az elmúlt évek vásárlói visszajelzései alapján megértek a továbblépésre. Mindhárman egyetértettünk abban, hogy nem egyszerűen egy boltot szeretnénk, hanem egy kis közös otthont, ahol designereket és design iránt érdeklődő látogatókat is vendégül láthatunk. Azt akarjuk, hogy a LINK designtér ne egy „fogd a terméket, és fuss” üzlet legyen, hanem a legfrissebb magyar designt és kortárs képzőművészetet is bemutató hely, amit nem viszonteladók, hanem designerek működtetnek.

A helyszínválasztás elég szokatlan. Miért esett a választás egy üzletközpontra?

Igen, sejtettük, hogy ezzel meghökkentjük majd a designszakmát. Hányszor halljuk manapság tervezőktől és divatújságíróktól is a sóhajokat, hogy bizony Magyarországon az utca embere nem fogékony a designra, az egyedire és nincsen kifinomult stílusa. Talán ez azért is van így, mert sokan egyenlőségjelet tesznek a design és a luxus divatcikkek közé, és csak az Andrássyn és a Király utcában látják igazoltnak a designerek létezését pedig a luxus csak egy rétege a divatnak. Mi úgy döntöttünk, hogy igenis elvisszük több emberhez a designt, és tetszik vagy nem, a legtöbb ember manapság a bevásárlóközpontokban fordul meg. Erre lehet azt mondani, hogy akkor most jól eladtuk magunkat és betagozódtunk a fast fashion márkák közé. Mi ezt máshogy látjuk. Úgy gondoljuk, hogy attól, hogy egy bevásárlóközpontban nyitottuk meg a LINK-et, nem jelenti azt, hogy plázásan működünk. Ezt a rendezvényeinkkel, workshopokkal, kiállításainkkal, vendégtervezőinkkel és az egész dinamikusan alakítható designterünkkel fogjuk bebizonyítani. Nem egyszerű feladat, mert egyfelől a bevásárlóközpont közönségének újak és szokatlanok vagyunk, a design iránt pedig már fogékonyakat pedig még a plázás sztereotípia tartja vissza esetenként. Azt tehát semmiképpen nem lehet mondani, hogy a könnyebb utat választottuk, de a kihívás nagyon izgalmas, és mi makacsul hiszünk a koncepciónkban.

Miért pont az ille-olla, a zagabo, és Lengyel Zsuzsi? Van valami közös a tervezőkben, vagy a munkáikban? Mivel jellemeznéd a stílusukat?

Közös a gyökerünk, hiszen mindhárom márka a WAMPon keresztül tett szert szélesebb elismerésre. A design vásár nagyon jó lehetőséget adott a három márka tervezőinek egymás és a design iránt érdeklődő látogatók megismerésére. Ezenfelül hasonlóak a tervezési alapjaink, mindannyian rajongunk a színekért, a variálhatóságért, a funkcionalitásért, és imádjuk a játékot, a vizuális fricskát. Az ille-olla, a Lengyel Zsuzsi és a zagabo tervezői mind azt tartják szem előtt az alkotásnál, hogy ami kikerül a kezük alól, az egyszerre legyen egyedi és töltse be mindennapos szerepét. Mindannyian komolyan gondoljuk, hogy a design alkalmazott művészet, és ennek a fogalomnak mindkét szava egyaránt fontos.

Hogy zajlottak a designtér kialakításával kapcsolatos előkészületek?

A LINK desingtér látványát a küldetése határozta meg. Dinamikusan alakítható berendezéseket akartunk, amelyek több funkciót is betöltenek. Olyan teret akartunk, amely a termékek megismerésére valamint workshopok, kiállítások és előadások megtartására egyaránt alkalmas. Ezért a LINK közepén látható moduláris, hatszöges elemek például a hétköznapokon Lengyel Zsuzsi display elemeiként működnek, de a workshopok során pár perc alatt asztalokká és székekké alakulnak át. A LINK meghatározó geometrikus formáit Mónus Noémi és Mészáros Zsuzska belsőépítészek tervezték, az arculatot pedig László Zsuzsi grafikus álmodta meg.

Talán korai erről kérdezni, de hogyan látjátok a LINK jövőjét? Milyen réteget szeretnétek megcélozni?

Szeretnénk közelebb vinni mindenkihez a magyar designt. Innen jött a nevünk is. Összekötő kapocs akarunk lenni a magyar design és a széles közönség között. A saját márkáink népszerűsítése mellett, mindenképpen fontosnak tartjuk a fiatal designerek bemutatását, mert tudjuk, milyen fontos volt nekünk is a támogatás az első lépéseknél. Szeretnénk eljuttatni mindenkihez az üzenetet, hogy a LINK egy dinamikus kapcsolódási pont a magyar tervezőkhöz és designeseményekhez.

Az üzlet érdekessége, hogy a bolt három eladója közül kettő – Vikman Anna és Bálint Sára – maga is tervező. A LINK, a vasárnap kivételével, reggel 10 órától este 9-ig tart nyitva, a hét utolsó napján pedig este 7 órakor zárja kapuit. A kezdeményezés szerintünk fantasztikus, a kérdés csak az, mennyire nyitott rá a hazai, fizetőképes réteg.

Interjú: Bácskai Júlia

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás