Carl próbálkozott a Dirty Pretty Things-el is, aminek az első lemeze egy fülbemászó dalcsokor volt, de a második albummal akkorát taknyoltak, hogy inkább feloszlatták a társaságot. És itt van most a művész úr, egyedül (annyira nem, végül is most alakult újra a The Libertines), egy olyan albummal, amivel jobb, ha elő se jött volna a stúdióból, vagy legalább még csiszolhatott volna még rajta. A háromnegyed órás lemez inkább hasonlít egy színházi előadásra, mint egy indie rock/garage rock lemezre. Sőt, helyenként el sem tudja dönteni, hogy akkor ő most voltaképpen micsoda: poplemez? Divatosan csilingelő indie? 90-es évek slágerlistás? Lomha akusztikus szett elalváshoz vagy érvagdosáshoz? Az egész lemezt egy vidámparkhoz tudnám hasonlítani, mert minden van. Mindjárt az első szám (The Magus) bevezet minket a csodálatos világba, ahol Jason Voorhees álarcos bohócok lesnek ránk minden második attrakciónál. Az ember egy idő után beleszokik ebbe a retardált mesevilágba. Persze mit várunk egy olyan embertől, aki több heroint látott, mint csapvizet és színiiskolába járt. A következő számokban Carl a szerelmi életéről és a kapcsolatairól mesél, amiket egész jó dalokkal tesz. A Je Regrette, Je regrette egyike a keveseknek, egy kiemelkedőbb darab, de az utána következők megint ellaposodnak és az ember már inkább átlépi őket. A Carve My Name ködös és vontatott ritmusa varázsolja csak el az embert 5 perc erejéig, hogy aztán a magasból visszadobja a vidámparkba. Viszont az az öt perc életet ment, és kitartást ad a végéig. Amikor az album közepe táján vagyunk, és a Run With The Boys-t hallgatjuk, érezhető, hogy ezt egy slágeresebb szerzeménynek szánták, csak sajnos a hallgató belefullad a nevetséges helyeken kibukkanó trombitasüvöltésekbe, amik elnyomják az élvezhetőséget. A lemez innentől csak lassabb lesz, vonatottabb és még inkább egy színielőadáshoz hasonlítható, mint egy popalbumhoz. Carl csak mesél és mesél, de semmi érdemlegeset nem tud mondani, ami megmentené a lemezt a totális égéstől. Némelyik dalszöveg kétségbeejtően semmitmondó.
Az utolsó előtti szám (Death Fires Burn at Night) remélem egy vicc Mr. Libertine részéről, mert ez a legförtelmesebb darab popszemét, amit hallottam mostanság, és ez egy ilyen kaliberű embertől eléggé elrettentő. De végül az album megmenekül, a napot megmenti egy utolsó dal (Irony of Love) csodálatos zongorakíséretével és tiszta vokáljaival. A felesleges háttérzajok, a trombiták a messzeségbe vesznek, a csendességben csak a zene szól. A zene. Elhagytuk a rémségparkot, a nap kisütött a domb fölött.
5/10
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.