Itt megtalálod a világ legjobb (és legrosszabb) vintage ruhacímkéit egy helyen

Kaiser Vivien
2018.04.16., 13:43

Nem sokan vannak, akik elolvassák, mi van a ruhájuk belső címkéjére írva, pedig néha nem ártana: igazi ínyencségekre, vicces üzenetekre, életbölcsességszerű kifejezésekre bukkanhatunk ugyanis, ha kifordítva vesszük fel a pólónkat.  A @labeltime Instagram-oldal a ’Boop’ (Fajankó) vagy a ’Plastic Sandwich’ (Műanyag Szendvics) feliratokhoz hasonló érdekességekkel ellátott címkéket gyűjti.

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

Dana Cohen, a @labeltime profil életre hívója egy érdekes hobbinak hódol: 2013 októbere óta gyűjtögeti a furcsábbnál furcsább címkéket. Kedvenc feliratai megörökítésére készítette el az Instagram-oldalt, majd rövidesen megdöbbenve tapasztalta, hogy mások is rajonganak a vintage címkékért: néhány nap alatt több száz komment érkezett egy-egy fotó alá, a legtöbben saját ruhatáruk értékes címkéinek képeit is mellékelték. Mára a különös hóbort rajongóinak száma megsokszorozódott, jelenleg több mint húszezer követője van Dana oldalának.

Dana az értékes ruhadarabokat a san francisco-i No Shop and Vacation-höz vagy a philadelphiai Bulk Vintage Warehouse-hoz hasonló turkálókban szerzi be, hiszen manapság már sehol sem árulnak a ’Handmade with love’-hoz (Kézzel készített szerelem’) vagy ’Keep smiling’-hoz (Mosolyogj) hasonló menő címkékkel ellátott cuccokat. A trendi bevarrók ugyanis a Youarenotalone, az Expectantly Yours, a Daddy’$ Money, a Boob és a hozzájuk hasonló vállalatok ötlete volt még évtizedekkel ezelőtt. S bár ezek a cégek nem voltak hosszú életűek és kifejezetten maradandót sem alkottak, legalább címkéikben egyedik voltak.

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

A ruhák belsejébe hímzett szövegek meglehetősen változatosak, de alapvetően két kategóriába sorolhatók. Vannak, melyek szövegük miatt értékesek, mások a mintázatuk miatt figyelemreméltóak. A szövegesek között akadnak inspiratívak: ’Keep Cool’ (Maradj laza),’Don’t Stop!’ (Ne állj meg), viccesek: ’Amerikan Climax’ (Amerikai Klímax), ’Openining Night’ (Nyitóéjszaka), önbizalom növelők: ’Excellent’ (Kiváló), ’Looking Good’ (Jól nézel ki), ’Great Guy’ (Szuper pasi) meg vannak tematikusak is: ’Anti-Flirt Collection’ (Anti flört kollekció), ’The Saturday Shirt’ (Szombati póló), és vannak számomra megmagyarázhatatlanok is, mint például a ’Jesus Loves You’ (Jézus szeret téged) vagy a ’Gay Town’ (Homoszexuális város).  A dizánjuk miatt pedig a macskás címkék, vagy az emberi alakokat ábrázolók a legjobbak.

courtesy of @mynamewascharlesantoine

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

courtesy of @betseyjwilkin

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

A @labeltime idővonalát görgetve a vidámság, a nosztalgia és a giccsesség érzésének furcsa elegye keveredik az emberben, de egy dolog mindenképpen biztos: Dana Cohen és követői egy igazán figyelemreméltó és egyedi összeállítást hívtak életre, mely üde színfoltként ragyog az instagram oldalak semmitmondó tengerében.

six years today #ripmichael

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

don we now our très gay apparel fa la la la la la la la la

A post shared by LABELS! (@labeltime) on

(via: AnOther)

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás