Itt egy hiánypótló magazin, ami útmutatást ad, hogyan legyél intelligens, modern marihuánát fogyasztó nő

Kaiser Vivien
2017.11.22., 18:54

Nap mint nap kerülnek ki magazinok a nyomdákból. Egyik a fotóművészet megszállottjainak, másik a divat rajongóinak, harmadik a zene szerelmeseinek ízlését igyekszik kiszolgálni. Aztán itt van egy szokatlanul új, ami a marihuána használóinak titokzatos világába enged bepillantást.

Ez utóbbi egészen frissen érkezett a nyomdából, főszerkesztője pedig nem más, mint Anja Charbonneau, aki korábban a neves dán életmód magazinnak, a Kinfolk a kreatív igazgatója volt. Charbonneau célja, hogy mindörökre eloszlassa azokat az előítéleteket, melyek a kannabiszról és annak fogyasztóiról gondol a nagy átlag. Teszi mindezt a kortárs művészet segítségével.

Jessa Carter (Van der Pop)

2016 óta Kalifornián és Portlanden kívül még további nyolc államban legális a marihuána, Charbonneau mégis úgy érzi, hogy bár a hétköznapok szerves részét képezi a drog használata, a közéletben, s így a média világában is tabunak számít erről beszélni. Ezért úgy gondolta, életre hívja a Broccoli-t, mellyel egy olyan globális teret akar megnyitni, mely bemutatja, hogy „a kannabisz használata mára már igazán hétköznapi dologgá vált, a mindennapjaink része, fogadjuk hát el.”

A megismerés egyik útja, hogy a Broccoli lapjain olyan művészek, zenészek, tudósok mutatkoznak be, akik éles ellentétei annak a sztereotip képnek, mely a drog használóiról él bennünk: „Ezekben az alkotókban azokat az embereket fedezhetjük fel, akikkel a hétköznapjaink során is találkozunk” – meséli a főszerkesztő.

Broccoli, issue 1 (címlap)

Az első számban például Hilma af Klint absztrakt művészt ismerhetjük meg, aki nem titkolja, hogy a marihuánának köszönheti művészi kiteljesedését. „A legtöbben, akik füveznek, rengeteg más dolgot is csinálnak, nyitottak mindenre, rendkívül inspiráló emberek. Az életüket nem csupán a fű használata teszi ki.” mondja Charbonneau.

A lap teljes arculata tükrözi a szer áldásos hatásairól vallott meggyőződést: „Nem kérjük meg a modelljeinket, hogy pózoljanak cigivel a szájukban vagy pipázzanak, ez ugyanis annyira felszínes és semmit mondó. Inkább igyekszünk valami egyedi kompozíciót kitalálni, vigyázva, hogy csak éppen annyira legyen szokatlan, amely még nem táplálja a sztereotípiákat.”

Corita Kent

Bár egyszerűnek tűnik, de mégsem olyan könnyű életre hívni egy olyan magazint, melynek jelmondata: „Minden intelligens és sikeres nő marihuánát fogyaszt.” Ugyanis vannak, akik azt gondolják, nem jó, ha egy egész újság épül a cannabis értékeire, megint mások – akik személyesen is érintetek – nem szeretnék, ha művészetüket a szerrel azonosítanák.

A csak nőkből álló szerkesztőség évente három lapszámot tervez kiadni, az első már el is érhető online és nyomtatott verzióban egyaránt. Aki pedig virtuálisan is szeretne azonosulni a Broccoli életérzésével, az a #WomenInWeed hasteggel megteheti.

Alkotóművészek, kreatívok, művészeti iskolások! Ha szeretnétek online is megmutatni alkotásaitokat, regisztráljatok, és töltsétek fel ti is őket az ArtHungry.com oldalra!

Címkék: , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás