Itt az első dizájnkönyv, amely tökéletes recepteket biztosít társadalmi együttműködésekhez

Phenom'enon
2018.10.17., 16:08

A Social Design Cookbook egy olyan projekt, amely finn, holland és magyar kutatók, illetve dizájnerek együttműködéséből azzal a céllal jött létre, hogy feltárja, mi szükséges egy sikeres társadalmi kezdeményezés megtervezéséhez. A könyv, amely recepteket kíván biztosítani társadalmi együttműködésekhez, közösségi finanszírozó kampányt indít a legnagyobb finn közösségi finanszírozó platformon, a Mesenaattin.

A könyv tizennyolc olyan, nemzetközileg is ismert társadalmi együttműködési formátumot mutat be, mint a Critical Mass, a Múzeumok Éjszakája, a Pecha Kucha Night, a Restaurant Day vagy a Panaszkórus, amelyek nemcsak a saját lokális közösségükben lettek sikeresek, de más helyszíneken és kontextusokban is lemásolhatóvá váltak.

 
 

A könyv emellett bemutatja a Social Design Canvast, egy olyan új tervezési eszközt, amely segít elemezni és megtervezni társadalmi rendszerek, folyamatok és szerveződések új formáit. A Social Design Canvas a Business Model Canvas közösségi és non-profit megfelelője. Az alkotók a canvast több mint 200 résztvevő közreműködésével hozták létre, és tesztelték olyan eseményeken, mint a genfi Lift Conference, a weimari Digital Bauhaus, a gdanski Personal Democracy Forum, a Democracy International Happening, illetve a budapesti OFF Biennálé és a Brain Bar.

A szerzők szerint az intézmények, amelyek ma rendelkezésünkre állnak, hogy a demokrácia részesei legyünk – nemzeti választások, népszavazások, tüntetések – meglehetősen limitáltak és idejétmúltak. Ahogy Kevin Schawinski, a Galaxy Zoo egyik alapítója fogalmaz a Social Design Cookbookban: “Mi a demokrácia, ha nem a politikai folyamatok kiszervezése a tömegeknek?”

Elő kell segítenünk ezt a kiszervezést, a célunk ezzel a könyvvel pedig az, hogy inspiráljuk és segítsük az olvasókat, hogy képesek legyenek társadalmi kezdeményezéseket szervezni olyan kulturális, szociális, politikai vagy közösségi ügyekkel kapcsolatosan, amelyek fontosak a számukra” – mondta el Bujdosó Attila, a könyv szerkesztője.

 
 

A Social Design Cookbook mindenkinek szól, aki lebilincselő és inspiráló történeteket akar olvasni arról, hogyan tudják társadalmi együttműködések formái átalakítani rengeteg polgár életét Tokiótól Buenos Airesig, San Franciscótól Barcelonáig vagy akár Budapesttől Helsinkiig.

A könyv kötelező olvasmány minden közéleti aktivistának, társadalmi innovátornak és társadalmi vállalkozónak, valamint minden olyan szervezet – civil szervezetek, NGO-k, politikai pártok és közintézmények – tagjainak, akiknek célja, hogy tevékenységébe és céljai eléréséhez bevonja az embereket.

A szerkesztők a kutatási folyamatban harminc, a tudás létrehozására, megosztására, kollektív fellépésre és döntéshozatalra irányuló társadalmi együttműködési formátumot vizsgáltak, és elkészítettek 25 interjút a szervezőkkel. A könyv készen van – és a szerkesztők a nyomtatás költségét finanszíroznák közösségi forrásból. Mivel hisznek abban, hogy az angol nyelvű könyv a világ bármely részén élő társadalmi innovátorok számára hasznos lehet, egy nemzetközi közösségi finanszírozási kampányt indítanak különböző támogatói lehetőségekkel. A kampány során a támogatók, akik legalább 10 euróval támogatják a projektet, korábban hozzáférhetnek a Social Design Canvas digitális verziójához, míg 25 euróért előrendelhetik a könyvet (a bolti árnál 35%-kal olcsóbban).

További információk a Social Design Cookbook Mesenaatti-támogatófelületén.

Címkék: , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás