Itt az első Barbie-reklám, amiben egy kisfiú is szerepel

Szász Nóri
2015.11.17., 18:12

A kisfiúk kéket hordanak, a kislányok pedig rózsaszínt; a kisfiúk a tűzoltóautóval játszanak, a kislányok pedig babákkal. De ahogy az életben a legtöbb dolog nem fekete-fehér, vagyis kék és rózsaszín, úgy a nemek kapcsán sem minden ennyire egyszerű. Az évben, amikor minden a gender és a sexual fluidity témája körül forog, kijött az első Barbie-reklám, amiben egy kisfiú is szerepel.

moschino-fashion-scoop-102615-01

Barbie a nőiesség egyik szimbóluma volt hosszú időn keresztül, lekicsinyítve és koncentráltan közvetítette a külvilág elvárásait egy cseperedő nővel szemben. Az ellenkező nemnek így totális tabu volt ez a terület. Ma már tudjuk, hiába csak egy műanyagdarabról van szó, az által közvetített társadalmi üzenetek, legyen szó irreális testképről vagy a szexuális irányultság deklarálásáról, súlyos következményekkel járnak.

Ezért is olyan nagy lépés, hogy a Barbie 65 éves pályafutása során, most először szerepel fiú a reklámjában.

980x (3)

2015 a nemek közti éles határvonalak felszámolásáról, az elfogadásról és megértésről szól, és úgy tűnik Barbie-éknál is elég jól elkapták a fonalat. A videó üzenete egyszerű: babázni, jó, ezt nemtől függetlenül bárki megtapasztalhatja. Legfeljebb nem a videóban is szereplő limitált szériás Moschino Barbie-val, mivel belőle csak 700 darab készült.

980x

A kissrác alakítása amúgy tökéletes, nézzétek:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás