Hello from DÜSK! Hegedűs Dóra újracsomagolta márkáját, de a legfontosabb értékek maradnak

Phenom'enon
2019.12.4., 16:19

A budapesti székhelyű DÜSK 2016 óta van jelen a magyar divatbrandek között, progresszív futurisztikus hangulatú unisex kollekcióival. A márka esszenciáját Hegedűs Dóra különböző művészeti ágak iránti érdeklődése határozza meg: alternatív színház, underground zenei szubkultúra és a modern képzőművészet.

 
 

A divattervezés mellett jelmeztervezőként is tevékenykedő dizájner állandó ihletforrása a színházak világa, nem véletlen, hogy a kollekcióiban nagy szerepet kap a teatralitás és a funkcionalizmus találkozása.

A színház mellett a zene is meghatározó szerepet játszik a márka életében, a tervező zenei klipek stylistjaként az underground zenei szcénák világából is inspirálódik, emellett nagy szerepet kap az egyes szubkultúrákhoz köthető társadalmi kérdések vizsgálata, valamint a modern és kortárs képzőművészeti referenciák.

A művészeti és szubkulturális kérdésköröket feszegető koncepciók minden alkalommal egészen új aspektusra helyezik a hangsúlyt. A márka szemléletére a már-már védjegyének számító anyagmanipulációs technikákra építkező, képzőművészetekre és társadalmi jelenségekre egyaránt reflektáló alkotói stílus jellemző.

 
 

A DÜSK egyszerre melankolikus, érzékeny és mindemellett előremutató márka, mely a posztmodern művészeti alkotások revizionálásával kerül igazán kontextusba.

 
 
 
 

A márka életében visszatérő inspirációként jelennek meg az európai viselettörténet különböző időszakai és a magaskultúrára tett utalások.

Emellett hatást gyakorolnak a kortárs művészfilmek helyszínei és ikonikus karakterei, valamint a kollekciók állandó múzsáiként szerepelnek az 1970-es és ‘80-as évek underground zenei irányzatainak alakjai, így a modern művészetek szintetizálása a márka egyik alaptézise.

 
 

A DÜSK elsősorban azokhoz szól, akik keresik a helyüket a világban, de emellett vágynak az egyediségre és a kényelemre egyaránt.

A tervező hisz abban, hogy kollekciói egyes darabjait nemcsak a különböző posztmodern művészeti referenciák formálják, hanem minden ruhadarab viselőjétől válik igazán egyedivé.

 
 

Lényegesnek tartották, hogy a tervező, Hegedűs Dóra nevének elemei visszaköszönjenek a márkanévben. A „dusk” angol nyelvterületen alkonyatot, szürkületet jelent. Ezek az időszakok határvonalat képeznek a nappal és az éjszaka között, ahogy a márka és az unisex kollekciók középpontjában is a változékonyság, az átmenet, a szubkultúrák és nemek közti határvonalak elmosása áll.

Semmi sem fekete és fehér.

 
 

Ezzel elindul egy új fejezet a márka életében, december 13-án (pénteken) pedig egy kis POP-UP store keretein belül várnak benneteket az Antifactory Vintage Shopba, ahol a HFDA x Budapest Fashion & Design Nights eseménysorozatába bekapcsolódva ünneplik a márka új fejezetét. Néhány új termékkel is érkezik a jövő tavasszal debütáló kollekció hangulatában. Emellett hatalmas kiárusítással készülnek a korábbi kollekciókból, az Antifactoryban pedig a már megszokott karácsonyi akciók várnak mindenkit.

 
 

web | instagram | facebook

Címkék: , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás