Hashtag Fashionphotography

2013.11.20., 10:25

“Kifejezetten a digitális közösség számára jött létre” – mondta ezt Nicola Formichetti arról a Diesel kampányról, amit Nick Knighttal közreműködve alkottak meg. A kollekció a nevében szereplő karakterrel sokat eláruló #DIESELTRIBUTE címet kapta, az pedig még többet elárul, hogy a világ egyik legismertebb fotósa az egész kollekciót a telefonjával fotózta.


A mindig is úttörő Knight nyíltan beszél egy interjúban arról, hogyan is transzformálódott a Hasseleblad gépe okostelefonná. Az egyre többet használt készülékét sok szempontból részesíti előnyben, például azért, amiért megadja azt a szabadságot, amit egy régi, súlyosabb analóg gép nem igen adhat. Azt nem lehet a farzsebből előrántani, és könnyedén bárhova elvinni. Ráadásul a telefonra letölthető rengeteg app megkönnyíti a képszerkesztést, az ember kibekkelheti a bonyolultabb szerkesztő programokat. Ezek a tények nem számítanak újdonságnak. Év elején például nagy visszhangja volt a New York Times címlapján lehozott fotónak, amit egy sportfotós, Nick Laham készített a telefonjával és a képre egyszerűen ráhúzott egy Instagram filtert.

Nick Knight (aki legutóbb Kanye West és Kim Kardashian szürreális, motorozós videóját is rendezte) a high-res divatfotót is bevonja a mindennapi felhasználók világba. Ezzel nincs is baj, hiszen haladni kell a korral, ahogy mondani szokták. Leragadhat az ember egy-egy régebbi dolognál, de ha ezt radikálisan teszi és teljesen elzárkózik a technológiai újításoktól, akkor lehet, hogy egy idő után egyszer csak eltűnik. A változás jó dolog, és egyet lehet érteni azzal, amit Knight is hangsúlyoz: nem igazán van már értelme azon rágódni, mivel vagy hány csilliárdos felszereléssel készítjük a képeket.

#Az emberek sokszor azért kritizálnak egy képet, mert nem elég jó a felbontása, nem kristálytiszta. Egy ilyen kritikát azonban például egy festményre nem lehet mondani. Ennek kapcsán a fotóst nem igazán érdekli maga az eszköz.#

#galeria

#Inkább az emberi kapcsolat maga az ember és a téma között. A személy az igazán kulcsfontosságú elem, és hogy mit akarsz átadni vagy kinyerni belőle.#

A #DIESELTRIBUTE kampány ezekre, és a mai digitális médiumokra reflektál. Elfogadja a tényt, hogy a következő generáció már ilyen módon szerez információkat, és szinte mindenki használja ezeket az eszközöket. Ha egy fotó működik, akkor kit érdekel, hány pixeles, vagy mivel csinálták. Viszont, míg a legtöbb user képeket készít, addig az olyanok, mint Nick Knight, inkább ábrázolnak. Van különbség.

Szöveg: Majdán Zsuzsanna

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás