Ha mi házasítanánk a zenét a divattal, az ilyet szólna!

Csaba
2015.08.13., 11:13

Az elmúlt években a divatházak és nagy divatmárkák lényegesen nagyobb hangsúlyt fektettek arra, hogy a bemutatóik egyben zenei – vagy inkább audiovizuális – élményt is nyújtsanak, mint korábban bármikor.


A nagy nevek nagy nevekkel dolgoznak, gondoljunk csak arra, mikor Florence + The Machine lépett fel a Chanel egyik bemutatóján, vagy arra a Gisele Bündchen és Bob Sinclair féle Blondie feldolgozásra, ami ismét a slágerlisták élére repítette a Heart of Glass című számot a H&M kedvéért.
Persze a kisebb tervezők – divatházak is igyekeznek lépést tartani és sokan rá is éreznek a dolgok lényegére.

Na de mi van akkor, ha mondjuk a tomboló nyári hőségben egy szerkesztőnek kezd el pörögni az agya azon, hogy melyik divatházat melyik együttessel, énekessel vagy éppen énekesnővel lehetne összehozni? Nos, akkor születik meg egy ilyen cikk és az alábbi válogatás – mely a fantázia szüleménye – a végén egy személyes csavarral.

09333d3d90d564f74b8bf1c75370a9ba

Chanel | Azealia Banks

azealia_banks_karl_lagerfeld

Kezdjük is egy meglepő párossal – akik amúgy nem csak a képzeletünkben állnak, vagy legalábbis álltak közel egymáshoz. Az egyikőjük a fehér lófarkas, legendás Uncle Karl, a Chanel divatház tervezője, zenei párja pedig a keményen odamondogatós amerikai rapper, Azealia Banks. Azealia már fellépett Karl Lagerfeld egyik régebbi buliján, ahol az akkori aktuális slágerét, a 212-t adta elő.

Azóta ugyan eltelt jó néhány szezon, jöttek az új kollekciók is meg az új számok is, szerintünk azonban ideje lenne újra összehozni valami közös projektet. A rapper Ice Princess című száma szerintünk például tökéletesen illene mondjuk egy őszi-téli Chanel bemutatóhoz. A szám elég laza ahhoz, hogy egy átlagos divat- és alapjáraton popzene fogyasztó néző is be tudja fogadni, ugyanakkor kellően vagány ahhoz, hogy egy csavart adjon a divatház amúgy is grandiózus bemutatóihoz.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

House of Holland | Lily Allen

HOUSE_OF_HOLLAND_1st Summer 2015_Lippy 1511183_low res

Henry Holland neve itthon talán nem annyira ismert, a kontinens túlsó végén azonban a divat egyik legújabb fenegyerekeként tartják számon. Néhány évvel ezelőtt robbant be az angol divatszcénába feliratos pólóival, azóta pedig úgy jön fel, mint a talajvíz. Manapság már férfi és női kollekciókkal egyaránt foglalkozik, sőt, nemrég dobta piacra napszemüvegeit is.

A képzeletbeli párosításunk itt sem feltétlen alaptalan – Lily Allen ugyanis a márka legújabb napszemüveg kampányának főszereplője. Ha egy jóféle kampány videó vagy bemutató kapcsán összehozhatnánk a két formát, akkor mi Lily Bass Like Home című számát párosítanánk a tervező stílusához.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Versace | Madison Avenue

versace

Nagy kedvencünk, Donatella Versace remekül ért ahhoz, hogy hogyan adjon modern köntöst annak, amit bátyja, a divatház alapítója maga mögött hagyott. Minden kollekciójában egyszerre érződik az, ami naggyá tette Giannit is, de mindig befigyelnek olyan finomságok is, amik saját zsenialitását dicsérik.
Donatella ismét divatossá tette a – jó értelemben vett – giccset, luxus kollekcióival pedig egy olyanfajta hatalommal ruházta fel a gazdag nőket (szó szerint), ami a divatvilágban még a mai napig is ritkaságnak számít. Nem is csoda tehát, hogy napjainkban olyan nők viselnek Versacét, mind mondjuk Madonna vagy éppen Lady Gaga (akik már kampányarcként is feltűntek a márka háza táján), de nyugodtan említhetnénk Rihannát, vagy Jennifer Lopezt is.

És ha már a büszke és független nőkről beszélünk, akkor lássuk azt az egykori slágert, amit mi egy remixben bármikor el tudnánk képzelni egy Versace bemutató zenei aláfestéseként; íme a Don’t Call Me Baby a Madison Avenue-tól.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Moi | Dillon Francis

Nem vagyok divattervező, nem is hiszem, hogy valaha az leszek – ettől függetlenül van egy viszonylag kiforrott elképzelésem azt illetően, hogy mi lenne, ha mégis… A stílusomat valahol az Alexander McQueen féle sötét luxus és a Gareth Pugh féle eklektikus romantika tengelyén helyezném el. A bemutatóimon pedig én is nagy hangsúlyt helyeznék a zenére.

Most például egészen biztosan Dillon Francis újdonságai közül válogatnék. A Not Butter című számot már „élesben” is teszteltem – kitűnően lehet rá vonulni, az ütemek tökéletesen adják a lépést, így ez lenne a felvezetés.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ezt követné a Skrillex és Maluca közreműködésével készült Bun Up The Dance ami teljesen elborult, cserébe viszont magával hoz egy olyanfajta flow-t, ami csak úgy repítené a modelleket a kifutón.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás