“Ha kell, szembe megyek az összes szabállyal, amit eddig követtem” – John Dimas-interjú

2018.03.15., 19:10

Van, ami nem változik: ilyenek például a Lost Minute szervezte LÄRM-sessionök, ahová most is a techno fellegvárából, Berlinből szedtek alapanyagot. John Dimas a görög partokat cserélte le sötét klubokra, legfrissebb albumát pedig van szerencsénk elsők közt hallani, hiszen március 17-én beveszi magát az Akácfa utca sötétjébe, hogy elvigyen bennünket oda, ahol az elmúlt két évben járt.

 
 

Milyen elektronikus (vagy akár másmilyen) zene tette rád a legnagyobb hatást? Mely zeneszerzők/producerek/előadóművészek támogatták leginkább zenei karrieredet?

Gyerekként elkezdtem hiphopot hallgatni, aztán ezirányú szeretetem az elektronikus zene felé tolódott. Először volt a chicago house, aztán a detroiti techno, majd a jungle és a drum and bass a kétezres évek elején. Ezek mellett viszont mindig foglalkoztattak a különböző frekvenciák, illetve azok ránk gyakorolt hatásai, úgyhogy elkezdtem rácsúszni az ambientre is. Olyan legendáktól kezdve, mint Brian Eno, vagy Aphex Twin, The KLF , Boards Of Canada egészen Susumu Yokotáig – a teljesség igénye nélkül. Ők tulajdonképpen a legnagyobb inspirációs forrásai a másik projektemnek, a Secret Universe-nek.

“Mindannyian ugyanazt éljük meg és lélegezzük be, a kapocs köztünk pedig a zene szeretete.”

Thessalonikiből származol, chicagoi house inspirált, most pedig Berlinben laksz. Azóta is sokat utazol. Milyen stílusok, zenei hangzások gyakoroltak rád hatást kizárólag a turnéid során?

Az, hogy Berlinbe költöztem, sokat javított a jellememen és azon, hogy éretteben álljak a zenéhez, mert ez a város egy kimeríthetetlen inspiráció. Teljesen kiszélesedett a látóköröm és mélyebben megismerkedtem a techno kultúrájával. Szerintem Berlin erre a világ legalkalmasabb helye. Annyi ember van ebben a városban, akik nem csak zenét, de élő zenét is csinál és mind nagyon nyitott egy eszmecserére, kollaborációra és egymás segítésére, ez pedig nem kifejezetten jellemző Görögországra. Ez a nyitott szemlélet segített hozzá, hogy magam is nyitottabb legyek, amikor zenélek és ha kell, szembe menjek az összes szabállyal, amit eddig követtem.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Számodra mi jelenti a párhuzamot a zene és a mindennapi életed, a virtuális és a valóságos emberi kapcsolataid között a techno/house világában?

Ez a zene egy életstílus. Annyival többet mond számomra, mint egy sima hang a fülemben. Közelebb hozza az embereket. Gondolj csak bele, hány vadidegen találkozik egymással a tánctéren minden hétvégén? Mindannyian ugyanazt éljük meg és lélegezzük be, a kapocs köztünk pedig a zene szeretete. Ami kezdetben csak pár órának indul a tánctéren, az átfolyik sok óra afterba, majd a mindennapi életed részévé válik, ahogy a hétköznapjaidat is átszövi.

A zenei karriered egy iskolai projekt kapcsán kezdődött. Hogyan történt pontosan? Hogyan reagáltak erre a tanáraid?

Igazából ezt a projektet akkoriban adták ki nekem, amikor mérnöknek tanultam. Az iskola akkoriban kapott némi pénzt, hogy bátorítsák a diákjaikat a kreativitásra. Ezen felbuzdulva építettem magamnak egy keverőt. Mivel anno nem volt pénzem venni ilyet, egy 3 sávos keverőt építettem kemény kartondobozba, mert rendes borításra már nem volt pénz. Egészen addig használtam otthon, amíg év végén be nem kellett mutatni az iskolában. Nem sokkal utána vettem egy normális keverőt és a második lejátszómat. Tulajdonképpen itt kezdődött minden. Gondolom, ha a tanárom megtudná ennyi év után, hogy ezzel kezdődött el zenei pályafutásom, rettentő boldog lenne.

A saját kiadód Elephant Moon néven fut, emellett sokat utazol a turnéid miatt. Mégis volt időd nemrégiben megjelentetni saját lemezed. Hogyan osztottad be az időd? Mesélnél nekünk a One Against Time című albumodról?

Általában egy évvel mindig előre dolgozom, úgyhogy mindig van tartalékban egy-egy anyagom. Sosem jelentetem meg ugyanabban az évben a zenéimet, amikor elkészülök velük. Az előző kiadványaim is olyan régebbi trekkek, amiket folyamatosan tesztelek, vagy barátoknak adok oda, hogy játsszák, mégis biztos vagyok benne, hogy alkalom adtán kihozom őket. Így rengeteg időt nyerek a turnékra és utazásokra, na meg a saját életemre is.

A legfrissebb albumom az elmúlt két évem munkásságát foglalja össze.

Minden buli után, amikor a kedvenc DJ-jeimet hallgattam meg, 12-15 órákra bezárkóztam a stúdióba heti négyszer, hogy ez az album elkészüljön úgy, hogy az nekem is megfeleljen. Minden engem ért hatásból beletettem egy picit, és az elmúlt két évem alatt készített több száz számból kiválasztottam azt a tizennégyet, ami teljes képet tudott adni az inspirációimról. Persze imádtam volna több ambientet, junglet meg d&b-t is belerakni, de valamit a következőre is tennem kell majd.

 
 

Milyen problémakörök foglalkoztatnak leginkább, amikre a megoldást keresed, vagy egyszerűen csak ki akarod egészíteni?

Nagyon sokat gondolkozom az űrutazáson, még jelentkeztem is a MARS ONE programjára, aminek keretében elutazhatok a Marsra. Rengeteg kérdésem van az emberiség kialakulásával kapcsolatban, bár ezekre nem hiszem, hogy valaha választ is fogok kapni.

Mit szoktál szabadidődben csinálni, mi az az elfoglaltság, amivel kikapcsolod magad a zenéből?

Szeretek a természetben lenni, elhagyatott helyeket felkutatni Berlinben, meg úgy általában szórakozni, mint a beltéri ejtőernyőzés, szabaduló szobák, hiszen az élet is egy nagy kaland! Berlinben rengeteg lehetőségem és opcióm van arra, hogy a világtól és a gépektől is elszakadjak picit.

A következő Lost Minute eseményt te headlineolod a Larmben március 17-én. Hogyan készülsz erre?

Teletömöm a táskámat lemezekkel és nem vesztegetek el egy percet sem!

A Lost Minute következő eseményén vendégeskedő John Dimas-t a megszokott körítésben (Peter Bernath, Erro, Naga) hallgathatjátok meg.


 
 
Something never changes: like Lost Minute bookings at LÄRM, which I  may call more like sessions. They choose a talented artist from where else than Berlin, as they did before. John Dimas choose the dark clubs of Berlin over the Greek beaches and we are lucky enough to hear his album in live sooner than expected on the 17th of March. He closes himself up in the darkness of Akácfa street so he can take us to the places he went in the past two years.


Which electronic (or maybe not electronic) music have influenced your musical progression the most? Which composers/producers/artists did you get the most support from?

As a child I started listening to hip hop but then eventually I turned to the electronic music. Starting from Chicago house and Detroit techno to jungle & d&b at the end of the 90’s early 2000. But I was always obsessed with the frequencies and how they affect us so ambient became the other kind of music I started to get fascinated by. From the legend Brian Eno to Aphex Twin , The KLF ,Boards Of Canada and Japanese composer Susumu Yokota just to name few , they are my biggest inspiration also in my other ambient / electronica project that I have , Secret Universe.

“The album consists of a lot of tracks that I was working on over the last 2 years”

You are from Thessaloniki, inspired by French House and the sounds of Chicago now you set u pin Berlin. Since that happened, what genres/sounds have inspired you along of your travels?

Moving in Berlin from my hometown helped me to grow and mature a lot musically because of the inspiration that this city gives you. It expanded my vision and made me understand techno culture. I believe there is nowhere better in the world to be for this kind of music. So many people in this city are doing music and living music so people are also very open to sharing ideas, collaborating and being encouraging and supportive of each other which doesn’t really happen so much in Greece. It has helped me become more open minded when I make music, just bending every rule I was following before.

How do you see the relation between music and real life, virtuality and actual human relationships in the world of techno/house?

This music is a lifestyle. It’s so much more than just a listening experience like a lot of other genres. It truly brings people together. Think about how many strangers on dancefloors around the world connect with each other every weekend. We all live it and breathe it and the relationships that are formed because of the love of this particular music are very deep and connecting bonds. It’s hours on the dancefloor and then more hours in an afterparty and it’s something you can experience on a weekly basis which also becomes a part of your life.

So you have started your music career with a school project. How did that happened? How did your teachers react to that?

This was actually a project that was assigned to me at school when I was studying electronics. The school had been given a small budget to encourage the students to create something so I decided to build a mixer. At that time I already had one deck and a CD Deck but not enough money to get one so I built a 3 channel mixer in a hard carton box because there wasn’t enough in the budget to get a proper casing. I used it at home for as long as I could before had to submit it in the end of the year as my project. Eventually I bought a proper mixer and my 2nd deck , and that is really where it all started. I suppose if the teacher found out after all these years that it was to be the beginning of a successful career in this industry I think they would be very happy about it!

 
 

You have your own label called Elephant Moon and you are also travelling a lot touring. You could still manage to release your own stuff, the recent one is this February. How do you do that? Can you tell us the background story of your debut LP‘One Against Time’?

I always work a year or more ahead so I always have something in the bank. I never release music that I doin the same year, for example all my previous releases are old tracks that I keep testing or give to friends to play that I’m sure at some point I will release.This gives me more time to tour & travel and have a personal life. The album consists of a lot of tracks that I was working on over the last 2 years. Every time after gigs or partying and listening my favourite DJs , i was going in the studio 12-15h per day 4 times a week no matter what to make this album happen with a result that I would be very satisfied with. I took something from all my influences and after few hundred tracks from these two years I chose the 14 tracks, as a complete story of my musical inspiration over the years , I would have loved to include also some other kind of music , more ambient jungle and d&b , but I had to leave something for the next one ☺

What are those important issues that keep your mind busy, on which you want to have answers or just simply want to complete?

I keep my mind busy with the idea that some time in my life time I will travel to space. I actually applied to go to Mars in this program called MARS ONE. I have so many questions about how all of humanity started , but I guess I will never know hehehe

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

We are really interested in your free time activities, what do you usually do when you “unplug” yourself from music?

I love togo outside in the nature, visit abandoned places in Berlin , do fun things in general , like indoor skydiving , or escape rooms, life is always an adventure!! Here there are many things to do so you can disconnect from the world of the machines.

You will be the headliner of the next Lost Minute event at LÄRMin Budapest on 17th March. How do you prepare?

Fill my bag with great records , and not lose any minutes ☺

Címkék: , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás