Francisco Salvado: digitális instant kép papíron

Phenom'enon
2014.02.11., 15:30

Most, hogy már szinte mindent monitoron és kijelzőn keresztül látunk, úgy érezhetjük, a kódok és pixelek mellett hiányzik a dolgok fizikai megvalósulása. Jellemzően a könyvekkel és a fényképekkel kapcsolatban van ez így. Utóbbiról tudható, hogy már egy ideje virágzik a pixeldömpinggel szembeszálló analóg fotózás, sorra születnek a régi orosz gépek mai replikációi, és újjáéledt az instantfilm-gyártás is. Mégis a legalapvetőbb instant eszköz a fotózásra a legtöbbeknek egyértelműen a telefon. Miközben csorognak lefelé a feeden a képek, és már azt se tudjuk, mi volt az előző, Francisco Salvado könyvet csinál belőlük.


4_instapaper_layout_2_pierre_debuscherre_vFinal_francisco_salvado-777x490

Az iszonyatos mennyiségű iKépek amilyen hamar feltöltődnek, olyan gyorsan vesznek el a digitális felhők között, mint egy ki nem pukkanó lufi, amit elengedünk, és csak úgy lebeg, aztán elszáll, ki tudja, meddig és merre. Ezeknek a képeknek igyekszik értelmet adni Francisco Salvado a TheInstaPaper nevű könyvsorozatával. Salvado, aki készített már digitális projekteket a Nike-nak vagy a Ray Bannek, és Nick Knighttal is dolgozott együtt (ha pedig ez nem elég az azonosításhoz, akkor jöjjön ehhez egy “client list” Alexander Mcqueennel és a Hermesszel), olyan művészek Instagram-képeit helyezi könyv formájába, mint Pierre Debusschere, Tom Van Dorpe, Humberto Leon vagy Ami Sioux. Gondosan kiválogatott, egyértelműen a telefonos fényképezést is művészileg kihasználó képekről van szó, a művészek mindennapjaiból és a saját maguk által értelmezett világról.

VT2A3130

A TheInstaPaper célja, hogy dokumentálja az “instant vizualitást” olyan formában, ami kézzel fogható. Lényegében az átmeneti és mulandó átformálása valami állandóba.

VT2A3132

“Ez a digitális térben történő, új hullámú kreativitás ünneplése és dokumentálása” – mondja Salvado a könyvről. A mostani digitális-telefonos-kütyüs fényképezés igazából olyan, mint anno a Polaroid volt. Ahogy Salvado is kifejti: “Ha megnézed a régi Polaroid-képeket, vannak köztük olyanok, amiket valaki a nyaralása közben készített, de vannak köztük olyanok is, mint Andy Warhol vagy Mapplethorpe képei, akik ugyanazt a technikát használták, de mégis másképp. Ma ez a különbség ugyanúgy megvan, vannak emberek, akik csak egyszerűen csinálnak egy képet és kész, és vannak, akik elkapják a pillanatot egy sokkal érdekesebb nézőpontból.”

#galeria

Amellett, hogy az internet és a digitális világ egyértelműen az előre vezető út, illetve eszköz a szélesebb közönség eléréséhez, Salvado ezzel a projekttel szeretné kihasználni a nyomtatott média nyújtotta előnyöket is. Ezzel pedig az instaképek és a nyomtatott média totális leáldozása úgy néz ki, még várat magára.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Szöveg: Majdán Zsuzsanna

Címkék: , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás