Warning: getimagesize(https://phenom.hu/wp-content/uploads/Florence+Welch+Chanel+Runway+Paris+Fashion+UFN4jBospX8l.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /data/d/a/da3be729-9c13-469a-8cf8-cb4f81fa1da3/phenom.hu/web/wp-content/themes/phenomenon_v4/single_default.php on line 11

Fashion Loves Music – a legdivatosabb zenék

Avatar photo
2013.03.26., 8:18

Talán nem túlzás azt mondani, hogy a divat és a zene házassága a mennyekben köttetett – a kettő nem létezik egymás nélkül, manapság pedig talán sokkal komolyabb szerepe van a zenének a divatban és a divatnak a zenében, mint korábban valaha.


Ezúttal olyan videókat gyűjtöttünk össze – a teljesség igénye nélkül – melyek egytől-egyig ékes példái annak, hogy milyen fantasztikus dolgok születhetnek, ha az elképesztő látványhoz lebilincselő hanghatás is párosul.

Florence Welch a Chanel bemutatón

Víz alatti álomvilág, hófehér díszlet, elképesztő helyszín, egy hihetetlen kollekció és egy gyönyörű hang – nem is igazán szorulna részletesebb bemutatásra a francia luxus divatház 2012-es tavaszi-nyári bemutatója, elég lenne nemes egyszerűséggel a „tökéletes” jelzővel illetni a show-t. Hiszen hogy máshogy lehetne jellemezni egy olyan bemutatót, melynek során Florence Welch egy kagylóból tűnik elő és angyali hangján előadja a What The Water Gave Me című számát?

Karl Lagerfeld, a Chanel vezető tervezője egyébként híres többek között arról is, hogy hihetetlenül nagyszabású bemutatókat rendez és hogy szoros kapcsolatban áll az éppen feltörekvőben lévő énekesekkel, énekesnőkkel. Korábban Lily Allen volt az egyik legnagyobb kedvence, később pedig többek között Azealia Banks-szel is közeli kapcsolatot ápolt.

Alexander Wang és a modern ritmusok

Egy divatbemutató során nem csak a ruhákat és a kiegészítőket kell bemutatni – sőt mi több, sokkal inkább arra kell odafigyelni, hogy a nézők elé egy egészen új világ táruljon a kollekció által, egy teljes koncepciót, egy életérzést kell átadni, melyre szezonról-szezonra alig 10-15 perc és mindössze egyetlen bemutató áll a tervezők rendelkezésére.

Alexander Wang 2013-as tavaszi-nyári kollekciójának bemutatóján remekül átadta azt a koncepciót, melyet a ruhák köré épített. A modellek amolyan harcos, modern amazonként léptek a betondzsungelre emlékeztető, indusztruál stílusú kifutóra, és amíg vonultak friss és újszerű, mégis törzsi jellegű aláfestéssel fűszerezett ritmusok lüktettek a hangszórókból. A bemutató közepén ráadásul még a „Harlem Shake” is felcsendül, ami már csak azért is érdekes, mert a bemutató tavaly szeptemberben került megrendezésre, az internet új szenzációjaként is aposztrofált zene pedig csak most vált igazán népszerűvé – elképzelhető, hogy Wang indította útjára az őrületet, jóval megelőzve ezzel mindenki mást?

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Duran Duran – túlzó videóklipp a legnagyobbakkal

A Duran Duran zenekar klipjeiben már több alkalommal is szerepeltek a legismertebb szupermodellek, sőt ők voltak az elsők, akik modelleket kértek fel egy-egy videóhoz. Legutóbbi, 2011-es nagy dobásukban is olyan közismert, világhírű szépségek szerepeltek, mint például Naomi Campbell, Eva Herzigova vagy éppen Cindy Crawford, de még bőven folytathatnánk.

A Girl Panic! című számhoz készült videóklipben ráadásul ezek e szépségek testesítik meg a zenekar tagjait. Eddig még rendben is lenne a koncepció, és lássuk be, bőven akadnak már-már lélegzetelállító képi megoldások is a rövidfilmben, de valós „sztorit” kár keresni a háttérben. A történéseknek nincs igazi fonala – amolyan montázstechnikával összefoldozott történetről van szó, melynek során bevillannak képek különböző, képzelt interjúkból, átbulizott éjszakákról és fotózásokról, mindenhol üres üvegek hevernek – no meg szétcsapott bőrszerkós lányok.

A klip azért mindentől függetlenül egy hatalmas piros pontot érdemel – a képi világáért legalábbis mindenképp.

Roisin Murphy a Viktor&Rolf bemutatón

A Viktor&Rolf 2010-es, tavaszi-nyári kollekciójának bemutatója igazi vizuális élmény volt, de bőven, bőven akadtak egyéb, más érzékekre ható élvezetek is a show során, főleg, hogy Roisin Murphy szolgáltatta a zenét. Az énekesnő egy hatalmas, tüll szoknyában álldogált a kifutó fölé emelkedő pódiumon, és nemes egyszerűséggel olyan egyszemélyes performanszot adott elő, hogy az még egy YouTube-os videón keresztül is letarolja az embert.

Talán ami a leghatásosabb az egészben, az az, hogy a zene annyira tökéletesen idomul a kollekció ruhadarabjaihoz, és a tervezőpáros eklektikus stílusához, hogy az már szinte félelmetes. Onnantól kezdve, hogy az ember elindítja a lejátszást már nincs megállás éppen ezért már előre szólunk, nagyon addiktív hatású zenéről van szó, és fennáll a veszélye annak, hogy egy jó darabig nem fogtok tudni leakadni a Demon Lover remixről.

Milla Jovovich kalandjai Roberto Cavallival és a The Amplifetes-el

Jó pár évvel ezelőtt a nagy nőcsábász hírében álló Roberto Cavalli egy saját tervezésű bankkártyát dobott piacra. Nyilván ez kellett a pénzben dúskáló divatrajongóknak – egy pitonbőr mintás, Roberto Cavalli logós kártya, mellyel fel lehet vágni a pénzszórás közben.

A kártyát persze valahogy promózni is kellett azért, ehhez pedig a következő dolgokra volt szükség: egy reklámfilmre, egy orosz szupermodellre, egy kivillanó popsira, egy rakás luxus, Roberto Cavalli ruhára, egy meseszép autóra és persze egy nagyon ütős zenére. Ezt nagyjából sikerült is összehozni, méghozzá a gyönyörű Milla Jovovich főszereplésével és a The Amplifetes It’s My Life című számával, ami a szövegét tekintve a burzsujkodásról szól, így tökéletesen illik a koncepcióhoz.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Dolce&Gabbana, trendi farmeres cowgirl lányok és egy újraértelmezett régi kedvenc

Úgy tűnik, hogy a 2010-es év során a nagy nevek, a nagy tervezők és divatházak különösen nagy figyelmet fordítottak a bemutatóikon lejátszott zenékre. Így tett a Dolce&Gabbana tervezőpárosa is, akik farmeres, cowgirl-ös kollekciójuk bemutatójához egy újraértelmezett klasszikust választottak, már ami a zenét illeti.

A szám mindenki számára ismerős lehet, hiszen a The Doors – People Are Strange című daláról van szó, melynek Chew Fu adott új köntöst. Az eredmény? Nosztalgikus, mégis modern és divatos zene, mely bármelyik fashion party-n is simán megállná a helyét.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A listát még bőven folytathatnánk – és nincs kizárva, hogy fogjuk is – de a most bemutatott zenék, klipek és rövidfilmek mind annak a bizonyítékai, hogy Fashion Loves Music.

Szerző: Zsikla Csaba

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás