2021.02.22., 21:26

Farkas Júlia első magyarként készített animációt az Adult Swimnek

Farkas Júlia az első magyar animációs alkotó, aki kisfilmet készített az Adult Swim Smalls sorozatába, méghozzá egy óriási vizuális őrületet a rá jellemző színes világgal és végtelenül aranyos figurákkal.

Részlet a Big Crunchból.

A 2001-ben indult Adult Swim a merészebb mozgóképes tartalmairól ismert, akik a nagysikerű Robot Chicken vagy a Rick & Morty mellett ifjú animációsnak is lehetőséget adnak kibontakozni: fiatal alkotókat kérnek fel kisfilmet, ID szpotot vagy promót gyártani – utóbbit Bucsi Réka is animált a Rick & Morty sorozat negyedik évadához. 2018-ban elindult az Adult Swim Smalls, melyben fiatal rendezők szerte a világból készíthetnek kisfilmet teljesen szabad kezet kapva. A mozgókép-, de különösen a televízió iparban óriási dolog, hogy a megrendelő nem szól bele az alkotói folyamatba, hanem csak a pénzbeli keretet adja hozzá. Ráadásul a nézőknek sem kell éveket várnia a filmekre, hiszen egyből elérhetővé válnak a csatorna YouTube platformján. Mivel az Adult Swimen nincsenek reklámok, ezért ezek a kisfilmek a reklámhelyek kitöltésére készülnek.

Dave Hughes, az Adult Swim producere szerint a Smalls projektek remek lehetőséget jelentenek új ötletek kipróbálására, valamint új alkotók megismerésére, akik aztán később dolgozhatnak a csatornánál.

Farkas Júliát az Adult Swim csapata kereste meg 2019 tavaszán, aki először egy minisorozat ötletét mutatta meg nekik, de a keret végül egy kisfilmre volt elég, és ez lett a Big Crunch. A kétperces film egy teljesen spontán, szabad asszociációs vizuális őrület, melyben a különböző szituációkat a morfolódó alakok kötik össze egyetlen folyamatos jelenetté. Addiktív, intenzív és futurisztikus jelenetek épülnek egymásra, mindehhez pedig egy különös, sötét hangi világ társul. Mókás karakterek és helyek, változó fizikai állapotok és mitológiai szimbólumok találkoznak ebben a szürreális világban.

„Már az ötletelés fázisában tudtam, hogy olyan filmet szeretnék, aminek nincs klasszikus narratívája, inkább a fizika és vizuális furcsaságok érdekeltek.” – mesélte Farkas Júlia. „Mivel alapvetően intuitív alkotó vagyok, ezért azt gondoltam, hogy erre kell hagyatkoznom; ez engedte a filmbéli furcsa világot felépíteni, ez adott egyfajta univerzális következetességet. A hangdizájnban határozott elképzelésem volt, néhány helyen sikerült is a megfelelő hangot megtalálnom, de ez inkább csak játék volt számomra.”

A hangsáv végleges formáját Lukács Péter készítette, akinek a nevéhez olyan, sokszorosan díjnyertes filmek hangi világa is fűződik, mint Bucsi Réka LOVE, Andrasev Nadja Szimbiózis, vagy Tóth Luca Superbia című animációja.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A MOME-n végzett rendező az Izmos királylányok című diplomafilmjével hívta fel magára a figyelmet 2009-ben, azóta többek közt adaptálta Kukorelly Endre Rengete című versét, de leginkább a GIF-jeivel keltett feltűnést az interneten, melyek már több mint 2 milliárdos nézettségnél tartanak a Giphy oldalán.

Alkotóművészek, kreatívok, művészeti iskolások! Ha szeretnétek online is megmutatni alkotásaitokat, regisztráljatok, és töltsétek fel ti is őket az ArtHungry.com oldalra!

Címkék: , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás