“Ez az album főleg az eufóriáról és a könyörületről szól” – TR/ST-interjú

2015.02.2., 18:05

Grimes, a Crystal Castles vagy a Purity Ring mellett a kanadai elektropop-színtér egyik különleges üdvöskéje Robert Alfons is, aki már négy éve indította az egyre nagyobb közönségsikereket elérő TR/ST (korábban Trust) nevű produkcióját. A TR/ST a darkwave, a szintipop és az EDM legjavát sűríti egy lehengerlő, sötét szexuális melodrámába, kalapácsütésszerű ritmusokkal és érzéki énekkel. Robert tavaly jelentette meg második, Joyland című albumát – immár az Austra dobosa, Maya Postepski nélkül – és most februárban először lép fel Magyarországon. Ennek kapcsán faggattuk ki videójátékokról, az énekhang jelentőségéről és angolnákról.


Mi vonzott a legjobban elektronikus és a tánczenében?

Az energia, a különböző hangzások, hogy nem kellett túl komolyan venned magad és az egészet, hogy teret engedett az őszinte érzéseknek és a szerelemnek.

A Joyland írásakor az egyik nagy inspirációt a videojátékok zenéje jelentette. Melyek voltak a kedvenceid és hogy inspiráltak téged?

A Donkey Kong Country (a Nintendo 1994-es videojátéka – szerk.) például, tele van fülbemászó techno számokkal. A víz alatt és az indusztriális gyárakban játszódó részeknél szóltak a legnagyobbat.

Hogy érzed, most, hogy Maya Postepski kilépett a zenekarból, azt csinálhatod, amit akarsz?

Számomra a TR/ST mindig is a kihívásokról és a saját korlátaim feszegetéséről szólt, szóval szívesen dolgoznék újra együtt valakivel.

img-trust-santiago-felipe_11344554873

Fotó: SANTIAGO FELIPE

A Joylandet úgy jellemezted, mint egy extatikus vulkanikus kitörést, belsőségekkel és angolnákkal.

Úgy érzem, ez az album főleg az eufóriáról és a könyörületről szól, és a felsorolt dolgok kis részei ennek a két nagyobb egésznek.

Másképp írtad most a dalokat?

Igen. Míg az első album (TRST – 2012) számait főleg zongorán írtam, most először a dobok és a loopok voltak meg, azokból kiindulva születtek meg a számok. Sokkal többet kísérleteztem a hangterjedelmemmel, hogy mit bírok még kiénekelni. Az első albumon még tartottam az énekléstől, de most már nem.

A Joylandet hallgatva nem csak az énekhangoddal, hanem sok mással is kísérleteztél: a szintetizátorokkal, hogy mennyire lehetsz emocionális, mennyire teheted bele magad a dalaidba.

Abszolút, jól érzed. Úgy éreztem, hogy itt az ideje, hogy kipróbáljak dolgokat, amiket mindig is akartam és hogy új kihívások elé állítsam magam.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Egy korábbi interjúban azt nyilatkoztad, hogy jobb nem tudni, mit énekelsz, mert akkor mindenki kitalálhatja a saját verzióját és a dalok titokzatossága sem veszik el. Eszerint az énekhangodra is inkább úgy gondolsz, mint egy hangszerre?

A hangunkkal annyi mindent át lehet adni, hogy úgy érzem, kevés lenne szimplán hangszerként gondolni rá. Annyira erőteljes, hihetetlen! Borzasztóan inspirálnak a jó hangú énekesek!

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A február 5-i Dürer Kertes koncert Facebook-eseményoldala.

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás