Pénteken két remek lengyel elektronikus formáció veszi be az A38 színpadát. Egyikük a KAMP! triója, akikről érdemes tudni, hogy nem lacafacáznak: kiadványt akartak, de nem volt megfelelő kiadó. Ezért alapítottak egyet. Többek közt erről, illetve a lengyel szintérről, valamint a Daft Punkról és a Cut Copyról is beszélgettünk velük.
A kezdetektől fogva a Brennnessel nevű saját kiadótokon keresztül jelentettétek meg az anyagaitokat. Mi célból alapítottátok meg a Brennnesselt?
Egészen egyszerű a válasz: rengeteg kiadó/netes kiadó volt Lengyelországban, ami elektronikus zenével foglalkozott, de ezek sokkal inkább az experimentális vonalra álltak rá. Mi valahogy mindig is úgy éreztük, a mi zenénk sokkal inkább pop vagy disco. Szóval elég hamar meghoztuk ezt a döntést – tulajdonképpen korábban, minthogy befejeztük volna az első dalunkat.
És ehhez képest milyen volt a Discotexas csapatával dolgozni? Biztosították számotokra azt a zenei szabadságot, amire szükségetek volt?
Persze, nagyon jófej srácok, és abszolút megbíznak bennünk és a döntéseinkben. Teljesen odavoltak a Cairo című dalunkért, mikor először hallották, pedig csak egy demo verzió volt, ami közel sem volt olyan, mint a végeredmény. A Melt című számunkkal ugyanez volt a helyzet, szóval elképzelni se tudnánk jobb együttműködést.
A zenei karriert gitárzenével és mindenféle black metal együttesekkel kezdtétek, és végül egy szintipop bandaként végeztétek. Ezek szerint szerettek új dolgokat kipróbálni?
Valószínűleg igen. Büszkék vagyunk a kezdetekre, akkor is, ha már vagy 100 éve volt. (nevet) De az, hogy újabb lépéseket teszünk előre, egyszerűen természetes számunkra.
Egy korábbi interjúban azt nyilatkoztátok, hogy a Daft Punk és a Cut Copy is nagy hatással volt rátok, tavaly pedig mindkét formáció megjelentetett egy-egy olyan lemezt, ami megosztotta az emberek véleményét. Ti melyiket szeretitek jobban: a Random Access Memoriest vagy a Free Your Mindot?
A Random Access Memories marketingszempontból egy mestermű, amin van egy remek sláger, a Get Lucky és egy zseniális dal, a Doin’ It Right. A legutóbbi Cut Copy-lemez pedig egészen jó és egységes, de egyszerűen nem tudja felülmúlni az In Ghost Colours albumot. Így elég nehéz megmondani, melyik a jobb. Semelyik zenekar nem olyan fontos már számunkra, mint amennyire 4-5 éve voltak. De mivel inkább a Daft Punkot szeretnénk élőben látni, ezért ők nyertek.
Azt is említettétek már korábban, hogy a zenétekben van egy fajta lengyel érzékenység. Mit is értetek pontosan ez alatt?
Ezt nehéz körülírni. Valahogy úgy kell elképzelni, hogy vannak a szomorkás, melankolikus dallamok, de ugyanakkor felfedezhető néhány euforikus pillanat is – olyan zene, amire egyszerre tudsz táncolni és sírni. Ezeket az elemeket a mi zenénkben is megtalálod, de a popzene nem a legjobb példa erre, abban nem annyira domborodik ki, hiszen a popdalok általában a szerelemről vagy a szerelmi csalódásról szólnak. (nevet)
És mit tudtok elmondani a lengyel zenei életről általánosságban? Gondoljátok, hogy az olyan fesztiválok, mint az OFF! vagy a Tauron, segít a hazai zenészeknek? Van olyan lengyel művész, akire oda kellene figyelnünk?
Rengeteg szar „pop” zene megy a lengyel tévécsatornákon és a rádiókban, de ugyanakkor vannak remek lengyel popzenekarok, mint például a Bokka, a Kari, a Dumplings vagy a kiadónk, a Brennnessel művészei, amit nem tudom, milyen oknál fogva, de „alternatívként” tartanak számon. Az olyan fesztiválok, mint az OFF! vagy a Tauron, segítenek ezeknek a zenészeknek, hogy új rajongókat szerezzenek.
Időbe telik, mire erről meggyőzzük az embereket, de valahogy rá fogunk jönni, hogyan is kell ezt csinálni.
Interjú: Biczó Andrea
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.