Egy csomó szenzációs háttérinfónk van, amit tudnod kell Frank Ocean új albumáról

Csóka Ági
2016.08.25., 13:04

Számos hiábavaló visszaszámlálás és reményvesztettségbe merülés után múlt szombaton végre tényleg megérkezett Frank Ocean új albuma, és utólag kiderült, hogy megérte a végtelennek tűnő várakozás, hiszen a “Blond” lemez, az azt megelőző “Endless” videó-album, mind a csupán néhány elhivatott rajongó tulajdonába kerülő Boys Don’t Cry zine-ből álló összművészeti csomag igazi remekmű lett. Itt van pár extra infó az elkészült alkotásokról és megjelenésük kaotikus hátteréről, hogy még izgibb legyen az (újra)hallgatás/nézés.

 
 

Az “Endless”-videó valójában 140 órás

Augusztus 1-én felbukkant Ocean weboldalán egy live-stream, amin mint kiderült, a New York-i művész Tom Sachs installációja, a Toyan’s látható a Brooklyn Museumban, és amely az “Endless“-ben is látható. A művész azt is elmondta, hogy a 40 perces videó mindössze egy aprócska megvágott verziója az egyébként 140 órás teljes műnek.

„Hosszadalmas és felszabadító alkotási folyamat”

Frank Ocean az ezermesterkedés mellett szívhez szóló esszéket is ír a Tumblrére, többek közt a terrorizmusról, a szexualitásról, vagy éppen nem rég elhunyt példaképéről, Prince-ről. A “Blond” megjelenését követően itt publikált egy hosszas utószót az albumhoz és a Boys Don’t Cry zine-hez,  egy másik posztban pedig bocsánatot is kért a tizenhárom hónapos csúszásért, de mindennél jobban élvezte az album készítését. Emellett köszönetet mondott a rajongóinak, akik időről időre emlékeztették arra, hogy be kell tartania ígéretét, és egyszer csak el kell hogy készüljön az a lemez.

Azt sem árt tudni, hogy a zenész igazi autó-őrült, az “Endless” megjelenése előtt nem sokkal például Tyler, The Creator társaságában száguldozott Los Angeles utcáin, és az alkotási folyamatot is ehhez az élményhez hasonlította. Saját elmondása szerint végig úgy érezte, mintha egy méregdrága kocsiban ülne, és az elkészült anyagban ott van az összes hely, ahol a felvételek során járt, úgy mint Tokió, New York, Miami, Los Angeles, London, Párizs és Berlin, utóbbi városban még a kultikus Berghain klubban is megfordult.

Wolfgang Tillmans fontos szerepet játszott a zine és az album elkészítésében is

 
 

A legendás német fotós több zenei projektben is részt vett már, és ő maga is 30 éven át dolgozott egy techno EP-n, melynek egyik trackje, a “Device Control az “Endless“-videóban debütált múlt csütörtökön. Tillmans az Instagramján számolt be arról, hogy Ocean a kezdetekben még csak egy sample-t akart felhasználni a zenéjéből, de a szám végül teljes egészében jelent meg az “Endless“-en.

A fotós tavaly egy New York-i kiállításon mutatta be a zenészről készült képeit, és ő fotózta a Boys Don’t Cry és a Blond” borítóját is. És ha ez nem lenne elég, berlini látogatása során együtt mentek mulatni a Berghainbe.

 
 

1000 dollárért a tiéd lehet a zine

A limitált példányszámú Boys Don’t Cry azon néhány elkötelezett rajongó birtokába került, akik már előző éjszaka beálltak a kígyózó sorba érte, és néhányuk most profitálni igyekszik ebből, hiszen a zine felbukkant az eBay-en is, méghozzá diszkrét 1000 dolláros áron. Azonban van még remény azok számára is, akik nem adnának ki ekkora összeget a relikviáért: a zenész édesanyja, Katonya Breaux egy rejtélyes tweetben úgy nyilatkozott, hogy nem érdemes ilyen nevetségesen magas árat fizetnie a rajongóknak, inkább legyenek türelemmel még, ami arra enged következtetni, hogy a zine esetleg talán lehet, hogy újra lesz nyomva.

 
 

A lemez két száma, az “Ivy” és a “Seigfried” már 2013-ban kész volt

Szemfüles rajongók észrevették, hogy a két nóta már egy 2013-as müncheni koncerten elhangzott, és ez még azelőtt volt, hogy 2014 novemberében felbukkant az elszállós “Memrise” című dalrészlet felbukkant Ocean Tumblrén.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Tényleg két verzió van

Beigazolódott az, amit Ocean már 2015 áprilisában beharangozott: a “Blond” két különböző formában érhető el, attól függően, hogy valaki online vagy kézzel fogható formában szerzi be: míg a “Facebook Story” csak az Apple Music-on elérhető számlistán szerepel, a “Mitsubishi Sony” és az “Easy” című dalok csak azoknak járnak, akik Ocean valamelyik pop-up store-jában be tudtak szerezni egy “Blond”-példányt.

David Bowie és Frank anyukája is közreműködött az albumon

A “Blond” közreműködőinek végtelen listáján szerepelnek egészen meglepő nevek is; a zine-ben listázott közreműködők között ott van David Bowie, Kanye West, Jamie xx, Kendrick Lamar, Beyoncé, a Beatles (akiknek “Here, There and Everywhere című számának egy részlete csendül fel a “White Ferrari”-számban), André 3000, Brian Eno, SebastiAn, Pharell, Yung Lean, Gang of Four és Elliot Smith is – bár az nem igazán derül ki, ki mit és hogyan is adott hozzá az albumhoz. Azt tudni például, hogy SebastiAn narrálta a “Facebook Story”-t, míg a “Be Yourself”-ben elhangzó, a kábítószer- és alkoholfogyasztás veszélyeit taglaló anyai jó tanács valószínűleg magától a művész édesanyjától származik. Nemrég kiderült, hogy ez nem teljesen így van.

 
 

[via: i-D]

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás