2017.09.13., 22:04

“Debussyt tartom a legnagyobb múzsámnak” – Christopher Ledger-interjú

Misztikus aura, ambient részletek és kísérletező megközelítés-ezek jellemzik Christopher Ledger zenéjét, aki a Berlin-Róma tengelyről érkezik hozzánk egyenesen a LÄRMbe pénteken a Lost Minute szervezésében.

Below you can read the English version of the interview.

 
 

Milyen elektronikus és klasszikus stílusú zenék inspiráltak téged legtöbbször a munkád során?

Az elektronikus zene majdnem minden ágából szemezgettem magamnak egy kicsit, a közös nevező pedig a mély és érzelemes kontextusok közé kevert elegancia és kifinomult hangzásvilág. Névlegesen a Mille Pleteaux Records kiadványai, Jan Jelinek Loop Finding Jazz Records és Aphex Twin Selected Ambient Works alkotja a skálát. A klasszikus zene sem áll távol tőlem, és legyen akármilyen közhelyes, Debussyt tartom a legnagyobb múzsámnak.

Mikor kezdődött a klasszikus zene iránti szereteted?

Gyerekkoromig nyúlik vissza ez a kötődés, amikor apukám minden vasárnap klasszikus zenét hallgatott a nappalinkban.

Az utóbbi években belevetettem magam a klasszikus zeneszerzés ismereteibe, egyszerűen imádom, amikor olyan egyszerű hangszerekkel, mint a zongora, tökéletesen ki tudom fejezni magam.

Szerintem minden művész ugyanazokat az emberi érzelmeket próbálja meg kifejteni a művein keresztül, csak erre különböző csatornákat használnak. Mint előadó, minél jobban ismerem a csatornát, amin kommunikálok, annál jobban el tudom mondani, amit akarok.

Hogyan kötöd össze a zenét és a hétköznapi életet a technón keresztül? Hiszen nem csak két város, de két zenei stílus között is konstans az utazásod?

Az információs technológia korában nagyon egyszerű az emberekkel való kapcsolattartás, de a face-to-face emberi kapcsolatokat semmi sem übereli, és ettől függ a különbözőségeken való áthidalás.

Saját kiadód,a CL Series  életében fontos év volt az előző, három EP és egy single jelent meg a neved alatt. Mi következik ezután?

A CL Series-t azért hoztam létre, hogy mind egy-egy különböző szeletet mutat meg a saját világomból, a megjelenéseimtől függetlenül.

Mik azok az kérdések, amik foglalkoztatnak, és folyton keresed rájuk a választ?

A fejemben általában minden az alkotás körül forog. Állandóan új és különböző formáit keresem az önkifejezésnek, ezért szenvedélyem a zene mellett a rajzolás is.

 Hogyan szoktál kikapcsolódni a zenélésből?

Amikor Rómában vagyok, a szüleimet szoktam meglátogani a tenger melletti házukban- itt töltöm a legtöbb szabadidőmet, ha Olaszországban járok. Szeretek a tenger mellett sétálni főleg, ha épp senki nincs ott. Ez tölt fel. Szeretem azt a hangot, amikor a hullámok összecsapnak. Emellett olvasok, vagy filmet nézek, igazából a művészet legtöbb formáját igyekszem befogadni. Persze a barátaimmal való találkozás is fontos szerepet tölt be az életemben.

Szeptember 15-én a LÄRMben mutatkozol be a magyar közönségnek a Lost Minute x Room 15 szervezésében. Hogyan készülsz?

Mivel még nem játszottam a LÄRMben, de elég sok jót hallottam már róla és van is egy elképzelésem a helyről. De úgy érzem, mindenképpen rá kell éreznem a klub hangulatára mielőtt összepakolom a lemezeimet. Már alig várom!

Ezzel a felhanggal áll pénteken a LÄRM pultja mögé is, ti meg gyertek burkolózni a zenébe.

 
 

Which electronic and classical music have influenced your musical progression the most?

I’ve listened to a wide range of styles of electronic music through the years and find that music with a deep emotional context, a certain elegance, and a refined sound have influenced me the most. Some of the Mille Plateaux Records stuff, Jan Jelinek’s ‘Loop Finding Jazz Records’ (which has been recently reissued), Aphex Twin’s ‘Selected Ambient Works’ and the Petre Inspirescu/Pi Ensemble Records on Yojik Concon, to name a few. For classical music, the main influence has always been Debussy. It might be a bit clichéd, but his works have been extremely influential for me.

When and how did your passion for classical music start? What was the reason why you decided to learn about classical composition besides creating electronic music?

I grew up listening to classical music, my father always played it on Sunday mornings in our living room.

I’ve been listening to it consistently since then, but only got really into composition in the past couple of years. I’ve wanted to start learning about classical composition for ages though – I love the chance of expressing myself at my best even when playing only one instrument like the piano, which I simply love.

I believe that at the end every kind of artist is trying to express the same human emotions and feelings just by using different mediums. The more you understand the medium, the more you are able to express what you want to say.

How do you see the relation between music and real life, virtuality and actual human relationships in the world of techno? You are not only living in two cities/countries but also in two different musical environments.

The internet gives us all great opportunities, like the ability to stay in contact with people physically far away from us. That being said, nothing beats a real human relationship. Especially within the music industry, or when working with someone, a real human exchange is a must. Most of the time the Internet doesn’t really reflect reality .

You own a label, CL Series. Although this year has been quite busy for you, 3 EPs and a single with your name printed on it, what is the plan with the label for the next period?

CL Series was born simply as an outlet to present different sides of my music without affecting my release schedule.

What are those important issues that keep your mind busy, on which you want to have answers or just simply want to complete?

Music and art are on my mind most of the time.

I need different forms of artistic expression on a daily basis – that’s why drawing is also a passion.

We are really interested in your free time activities, what do you usually do when you “unplug” yourself from music?

When I’m in Rome, I’m lucky to have my parents place nearby on the seaside – it’s where I spend most of my time in Italy. I like to go to the sea by night during summer when nobody is there. It feels empowering. I just love the sound of the waves crashing down. Books, films and other forms of arts are always present. Last but not least, spending time with my closest friend has a fundamental place in my life as well.

You will be the headliner of the next Lost Minute x Room 15 event at LÄRM in Budapest on 15th September. How do you prepare?

I’ve never played at LÄRM before but have heard a lot of nice things about it and have a mental picture of the venue. It’s essential to understand the vibe of the club before preparing my record bag. I can’t wait.

Facebook-esemény

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!