Daniel Olatunji a szabálytalanság esztétikájával hívja fel a figyelmet a slow fashion fontosságára

László Csenge
2019.07.16., 20:32

A divatipar az utóbbi évtizedekben a környezetszennyezés egyik legjelentősebb problémájává nőtte ki magát. Ezért is különösen fontos, hogy a szakma feltörekvő generációja már nemhogy belátta a pusztítás mértékét, de a legkülönlegesebb darabok előállításával igyekszik helyreállítani a fogyasztói társadalom értékrendjét. Nem tesz másként a Monad London fiatal tervezője, Daniel Olatunji sem, aki hulladék textilek és antik francia lenvásznak segítségével prezentálja a slow fashion fogalmát.

 
 

A Central Saint Martins férfi ruházati szakán végzett tervező, Daniel Olatunji éveken keresztül a perfekcionizmus rabja volt, személyes hangját azonban csak a japán kultúra szépségről alkotott szemléletében találta meg.

 
 

Az Another Man magazinnak így nyilatkozott erről:

“Nem sokkal azután, hogy lediplomáztam, felfedeztem a vabi-szabit, amely lényegében a tökéletlenség tiszteletére épül. Pontosan ebben rejlik a munkám valódi lelke, a kaotikus megjelenésben és a durva eldolgozásokban.”

 
 

Az elkészült darabokat olyan újrahasznosított anyagok alkotják, amelyek nem pusztán a környezettudatosság manifesztumai, de egyéni, izgalmas történetek hordozói is.

 
 

Daniel Olatunji személy szerint gyakran keres fel francia régiségboltokat, hogy aztán egy-egy antik terítőből vagy textilszalvétából készítse el a következő kollekció központi darabjait. Mindemellett a népi hagyományok tisztelete, és az afrikai törzsi kultúrák iránti vonzalom is nagyban meghatározza az alkotás metódusát.

 
 

A 2020-as tavaszi-nyári kollekció esetében a felhasznált anyagok jelentős részét a varrodai orsókon maradt cérnavégekből szőtték össze, Catarina Riccabona alázatos munkája által.

 
 

A kollekció munkafolyamatai egyébként tökéletesen definiálják a márka alapvető misszióját, amelynek legfőbb célja olyan idő- és energiaigényes darabok létrehozása, melyeket akár évtizedeken keresztül használhatunk. A tervező szerint kifejezetten az tudná megmenteni a divatipar süllyedő hajóját, ha megszűnne a szezonról szezonra orientálódó gyártási kényszer.

 
 

Olatunji kifejtette:

A kézi szövéssel például csak kis mennyiségben, rengeteg idő alatt tudunk anyagokat előállítani. Amikor elkészítettem azt a kollekciót, melyben fulbék kézművesek munkáit használtam fel, egy egész évet töltöttem az előkészületekkel. Ezt egyértelműen lehetetlen megtenni mindegy egyes szezonban, különben tönkremegy a vállalkozásod. Egy ideális világban nem vennék részt a divatipar ciklusaiban. Persze, minden évszaknak megadnám az új formáit, de a korábbi elemeket örökre megőrizném.

 
 

Fotók: Monad London

Köszönjük, Another Man!

Címkék: , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás