Csendéletek, amelyek hétköznapi abszurditásukkal rázzák fel az esztétikum fogalmát

Szász Nóri
2017.04.7., 15:17

Tim Morris húsz évet húzott le a fényképészet kommerciális oldalán reklám- és editorial fotósként, de privát emberként kukucskálva a kamerába arra használja objektívjét, hogy abszurd látásmódját meghökkentő csendéletekbe és tájképekbe öntse.

 
 

Figyelemfelkeltő tájképek mellett Morris portfóliója főként mindennapinak nem nevezhető tárgyfotókból épül fel. Vagyis pont, hogy nagyon is mindennapiak: a leghétköznapibb tárgyakat helyezi letisztult kompozícióinak középpontjába, ezzel porondként használva a környező teret tárgyak jelentőségének felértékelésére.

 
 

Un-Food című sorozatának darabjai a szivárványos képmegosztó által generált kajafotó-mániát gúnyolja ki, és helyezi új megvilágításba. De egy George Clooney-poszter vagy egy George Michael -bögre ugyanolyan esztétikai értéket képviselhet Morris fotóin, mint bármilyen más művészeti alkotás.

 
 
 
 

Olyan pillanatfelvételek ezek, amelyek  a mindannyiunkat körülvevő valóságot örökítik meg, de Morrisszal ellentétben a legtöbben nem látjuk meg bennük azt a különleges atmoszférát, ami az ő képein szinte tapintható.

 
 
 
 
 
 

timmorrisphotographer.com

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!