Csáó genderhatárok: a Gucci összevont női-férfi bemutatókat rendez ezentúl

Szász Nóri
2016.04.6., 21:35

Mindössze fél éve regnál a Gucci élén Alessandro Michele, de már most alapjaiban szabta újra az olasz divatház arculatát, és vitt friss színt a megfáradt márkába. Az új kreatív direktor egy nagy adag polgárpukkasztással indította bemutatkozását a ház élén, hiszen az ősszel bemutatott 2016 tavaszi-nyári férfi kollekció a nemsemlegesség jegyében sokaknál kiverte a biztosítékot.

1164740

Gucci AW16 – fotó Martina Ferrara

Most egy újabb döntéssel tolták tovább Gucciék a gender-biciklit, legfrissebb bejelentésük szerint ugyanis leáldozott a külön női és férfi bemutatóknak.

A Gucci CEO-ja, Marco Bizzarri a Versailles-ben tartott New York Times International Luxury Conference-n tartott beszéde során robbantotta a hírt, hogy ezentúl a férfi és női kollekciók bemutatóját egyszerre fogják megtartani. A magyarázat szerint Michele-nek korábban is összevont bemutatói voltak, így logikus lépés volt a Gucci számára átvenni ezt a szokást. Másrészt jelenleg iszonyatosan feszített tempóban dolgoznak, hogy az évi hat bemutatóra elkészüljenek a kollekciók, ezzel a megoldással pedig ez a szám négyre fog csökkenni a jövőben.

A nagyrészt praktikus okok mellett azért egy ideológiai szemlélet is nyilvánvalóan képviselteti magát. Michele nyilatkozata szerint számára természetesen, hogy együtt prezentálja női és férfi kollekcióit, mert ő így látja a világot. Valószínűleg lesznek hátulütői a formátumnak, de a tervező reméli, hogy ezáltal újfajta megközelítésben tudja elmesélni a történeteit.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Friss hír továbbá a divatházzal kapcsolatban, hogy Nagy-Britanniában betiltották egyik nagy reklámkampányukat, ugyanis a brit önszabályozó testület, az Advertising Standards Authority (ASA) szerint egészségtelenül sovány volt a kampányfotón szereplő modell – írja a Guardian.

A Gucci képanyaga még a decemberben jelent meg a Times internetes oldalán. Az ASA egy panasz nyomán kezdte el vizsgálni reklámot, ezután jutottak arra a testületnél, hogy nem jelenhet többet meg ez a reklám Nagy-Britanniában.

Guccio Gucci, a márka atyja azzal védekezett, hogy szerinte az, hogy ez modell mennyire sovány bizonyos mértékig csak szubjektív kérdés. 

A divatház még azzal is érvelt, hogy a modellnek nem látszódnak a csontjai, csak a beállítás, a fények miatt tűnik nagyon soványnak. Az ASA-nak viszont pont ez sem tetszett, szerintük az amúgy is vékony modell a komor smink, a fura testtartás miatt csak még betegesebb hangulatot áraszt.

gucci-unhealthily-thin-model

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás