László Csenge
2018.08.14., 14:05

Claudio Simonetti felfedte minden idők egyik legikonikusabb horrorfilmjének háttértörténetét

Az 1977-es Sóhajok újradolgozásának kapcsán merült fel a kérdés, hogy miként találkozott a Goblin pszichedelikus zenéje Dario Argento lélektani boszorkány-thrillerével.

Argento mondhatni korszakalkotó filmje elsőként emelte a thriller fogalmát művészi magaslatokba, erős vizualitásával és a Goblin által komponált kísérteties zenéjével. Az együttes billentyűse, Claudio Simonetti elmondása szerint a hetvenes évek közepén hatalmas meglepetésként érte őket az első ajánlat, hiszen sokkal inkább stúdiózásban és koncertezésben látták a jövőt, mintsem egy komplett filmzene megírásában.

Sóhajok (Suspiria, 1977)

A banda tökéletesen illett Dario Argento eredeti víziójába, amely célja a cenzúrázatlan giallo-műfaj újraélesztése volt, egy Pink Floyd-szerű, tudatmódosító erővel bíró rock formáció segítségével.

1975-öt írtunk, amikor az olasz rendező Mélyvörös című horrorfilmjéhez keresett zeneszerzőket, akik megvalósítják az elképzeléseit. Argento összetűzésbe keveredett a film zenei betétjeinek eredeti írójával, így kénytelen volt más alternatíva után kutatni. Ezzel a hirtelen jött kényszerhelyzettel megszületett minden idők egyik legsikeresebb filmtörténeti kollaborációja, Claudio Simonetti elmondása szerint pedig mindössze tíz napjuk maradt a zene megírására.

A Mélyvörös hatalmas sikereket ért el, ám két évvel később a rendező már újabb hatalmas dobással készült. Ez volt tehát a Sóhajok, amellyel végleg beírta magát a legnagyobb filmrendezők közé. A mű egy amerikai balett-táncos történetét dolgozza fel, aki Németországba érkezik tanulni, noha rettentő jelenségeknek lesz tanúja a balettintézet sötét múltjából fakadóan.

Az avantgárd klasszikust ismét a Goblin lélekvadász zenéje itatta át, ezáltal olyan támadást mérve az érzékszerveinkre, amelyet film még soha sem tett korábban.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A zenét teljesen máshogy alakítottuk, mint az általános gótikus vagy barokk melódiát. Olyan dolgokat használtunk, mint a buzuki (görög húros hangszer), vagy a tablá (indiai dob). Egy hatalmas Moog szintetizátoron játszottam, és éppen ezért gondolom, hogy ez a legjobb zene, amit valaha készítettünk. Csak mert annyira más.

A cselekmény idén Luca Guadagnino rendezésében és Dakota Johnson főszereplésével kerül újra vászonra. A hangzásvilág ezúttal a Radiohead frontember Thom Yorke kezében volt, aki igyekezett hű maradni a Goblin által kialakított atmoszférához.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Az eredeti film vérfagyasztó akkordjai egyébként augusztus 17.-én valódi nosztalgikus élményt nyújtva csendülnek fel a londoni Union Chapel templom akusztikájában.

(Forrás: i-D)

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás