Cephas Williams ötvenhat fekete férfi portréjával kampányolva küzd a sztereotípiák ellen

Horváth Zsolt
2019.02.19., 18:54

A negatív sztereotípiák szinte minden társadalomban élenjáró elviselői a kisebbségek. Magyarországon kissé ismeretlen, de Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban a kapucnis pulóverhez erőszakos cselekedetek, azon belül is a késsel elkövetett bűncselekményeket párosítják, amit a média torzító hatásának is tulajdoníthatunk. Ebből lett elege Cephas Williams fotográfusnak, aki meghirdette a 56 Black Men (56 fekete férfi) című kampányt azért, hogy leszámoljon ezekkel a sztereotípiákkal. Ennek során ötvenhat teljesen átlagos vagy épp sikeres fekete férfit mutat be a hírhedt hétköznapi ruhadarabban, közülük pedig néhányat ti is megismerhettek Williams gondolataival kiegészítve.

Cephas Williams – A 56 Black Men és a Drummer Boy alapítója

View this post on Instagram

#56BlackMen

A post shared by 56 Black Men (@56blackmen) on

A fotósorozat szlogenje: “Nem a sztereotípiám vagyok”. A projekt kurátora és fotográfusa, Cephas Williams ezekkel a képekkel szeretné megmutatni a fekete férfi identitás sokaságát.

David Lammy – Brit parlamenti képviselő

View this post on Instagram

#56BlackMen

A post shared by 56 Black Men (@56blackmen) on

Engem is állítottak le vagy épp kutattak át fiatal fekete diákként úgy, hogy ügyvédnek tanultam a Londoni Egyetemen, szóval tudom, hogy a bizalmatlanság egy fekete, kapucnis pulóveres férfival szemben egy népbetegség az Egyesült Királyságban” – írta a The Guardianen lehozott cikkében David Lammy parlamenti képviselő.

Lukeman Adesegun – Az After Hours alapítója

View this post on Instagram

#56BlackMen

A post shared by 56 Black Men (@56blackmen) on

Elkezdtem azon gondolkodni, hogy vajon hány fekete férfi csinál jó dolgokat, miközben még sosem hallottunk róluk, vagy kerültek rivaldafénybe. Továbbvittem a kérdést magamban, vajon miért nem kerülnek a hírekbe? A legtöbbször, amikor olyan embert látok az újságban, mint én, általában késelés vagy erőszakosság miatt van, de az én személyes kapcsolati hálómban sok olyan fekete férfit tudnék mutatni, akik soha nem tennének ilyet, sőt, valójában nagyszerű dolgokat vittek véghez. Ez a platform ezeket az férfiakat és történeteket szeretné megvilágítani.

Jonathan Haynes – A Dirty Astronauts társalapítója

View this post on Instagram

#56BlackMen

A post shared by 56 Black Men (@56blackmen) on

A kampány célja, hogy megkérdőjelezze a média démonizációjat, ami gyakran csak egyféleképpen mutatja be a feketéket, és a projekt arra használja ezt a fotósorozatot, hogy elmesélje a fekete férfiak igazi történetét.

Kevin Bonsu – A Coventry-i Egyetem üzleti menedzsment szakos hallgatója, az IMM modellje

View this post on Instagram

#56BlackMen

A post shared by 56 Black Men (@56blackmen) on

A koncepciónak persze az is része, hogy kérdéseket tegyen fel: “Hogy változtatja meg a fekete kapucni azt, ahogy a másikra tekintünk? Mennyire sikeresen lett felhasználva ez a ruhadarab arra, hogy legitimálja a démonizációt? Ki az a férfi, aki ezt viseli?” – vetette fel Williams.

David O’Milegan – A Chrysanth Dental Care főfogorvosa

View this post on Instagram

#56BlackMen

A post shared by 56 Black Men (@56blackmen) on

A kampány médiaszereplését ide kattintva követhetitek az Instagramon, és az összes fotót is megtaláljátok ugyanott.

 
 
A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

(Forrás: It’s Nice That, The Guardian)

Címkék: , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás