Belső utazásra invitál a Budapest Park kilencedik dimenziója

2020.06.25., 22:13

Mint ahogy azt megszokhattuk, a Budapest Park évről évre szinte a nulláról épül újra, ráadásul egy teljesen új, komoly üzenetet is közvetítő köntösben. Habár a 2020-as évad kicsit rövidebb-csendesebb a megszokottnál, a Park most sem maradt megújult megjelenés nélkül. Az idei arculatot a fiatal grafikus, Juhász Levente álmodta meg, központi témája pedig a belső utazás.

Bár ez a véletlen műve, a Budapest Park idei vadonatúj arculata mögötti gondolatiság tökéletesen reflektál a világban kialakult furcsa helyzetre. A szórakozóhely április 23-án indította volna el kilencedik szezonját, ez azonban az ismert okok miatt most várhatóan augusztus 16-án történhet meg. Az arculat megtervezése pedig – mint mindig – már tavaly elkezdődött. Ahogy a Park művészeti kurátora, Etentuk Inemesit meséli, a folyamat már az előző szezon kiértékelése után azonnal elkezdődik – ilyenkor a nemzetközi kreatív színtér felmérése után készít trendelőrejelzést, majd a Park irányelveihez igazítva választja ki a vezető grafikust.

 
 

A művészeti kurátor elmondta:

“Fontos, hogy ugyanazt a vizuális nyelvet beszéljük, és rendelkezzen megfelelő technikai tudással. Még fontosabb azonban, hogy a leendő lead grafikus személyiségében is legyen valami unikális, valami rendkívüli. Levente animációinak a képi világa azonnal megfogott, és úgy gondoltam, hogy az erős kontúrvonalakkal rendelkező, csupán néhány színnel megjelenített, meghökkentő karakterei tökéletesen fognak illeszkedni az előző három évben már kiválasztott grafikusok által megteremtett hagyományokhoz.”

Juhász Levente saját elmondása szerint tinédzserként rengeteg rajzfilmsorozatot nézett, és ő maga is szívesen ragadott ceruzát – valahogy így jutott el oda, hogy a MOME animáció szakára jelentkezzen, ahol most éppen végzős. Emellett dolgozott a CUB animációs stúdióban, az Átjáró Másvárosba című sorozatban animátorként, majd később storyboard/animatik gyártóként. Nagyjából decemberben kezdett el közösen dolgozni Inemesit, illetve a Budapest Park művészeti vezetője, Rimóczi Imre útmutatása alapján, és saját bevallása szerint a tervezéssel nagyságrendileg ugyanannyi időt töltöttek, mint a kivitelezéssel:

“Igyekeztem egy olyan képi nyelvvel kommunikálni, amely egyszerre letisztult és pszichedelikus, kedves, mégis bizarr; kevés, mégis sok. A feketén és a fehéren kívül összesen négy színnel és ezeknek átmeneteivel operáltam, a kompozíciókra pedig a szuprematista festmények és a poszt-internet illusztrációk rácsozott felosztása volt jellemző.”

 
 

Így született meg a kilencedik dimenzió világa, illetve ezzel párhuzamosan a belső utazás gondolatisága, ami a karantén alatt talán még aktuálisabb téma lett a közönség számára.

“Az én ötletem az volt, hogy idén saját magunkba utazzunk. Rendkívül fontos és nem eleget beszélt téma, hogy a figyelemkapitalizmus korában mindenki meg tudja engedni magának azt, hogy egy pillanatra lekapcsolódjon a külvilág disztrakcióiról és türelmesen, rezignáltan tudjon gondolkodni olyan dolgokról, amelyekre másképpen nem nyílik alkalom.”

Ez a szellemiség pedig tovább boncolgatja a Park lead ügynöksége, az ABSTRCT Group által kitalált, sokrétű “Hagyd kint a valóságot” szlogent. A Budapest Park 9. dimenziója teljes valójában tehát várhatóan augusztus 16-án nyitja meg kapuit.

 
 

Címkék: , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás