B-boyok és balerinák: a breakdance és a klasszikus balett szerelemgyerekei

phenom'enon
2015.02.19., 14:06

Breakdance és balett, gyengédség és humor, megszállott hév és hirtelen erőszak az Empirikus hányadosban. Viktor Quijada fejlesztette ki ezt a laza és hétköznapi technikát: a “rubberband” módszert.


A nemzetközi hírű koreográfus hiphop klubokból indult, munkáiban az urban dance, a cirkusz és a klasszikus tánc is helyet kap. Táncosok és breakesek vésik a levegőt, igazi karakterek – energia és kreativitás söpör végig a nézőtéren. Kikapcsol, szórakoztat, 200%-ra tölt.

trafofront2

A 2011-es emlékezetes Loan Sharking után a kanadai együttes visszatér a Trafóba legújabb darabjával; a hazai közönség ismét megtapasztalhatja, milyen az, amikor breakesek és táncosok metszik a levegőt. Ez ugyanis a “rubberband” módszer egyik eleme: a test egy háromdimenziós, sok irányba mozgó véső, ami hasítja a teret és a levegőt, a nézőben pedig kitörölhetetlen nyomot hagy. A break és a balett látszólag ellentétes műfajok, keverésük tehát korántsem a véletlen következménye:

„Rájöttem, hogy a break kifordított balett; az inverze, egyfajta Bizarro világbeli mása: minden, ami  függőleges és egyenes a balettban, az felborul és megtörik a breakben“ – mondja Quijada a két műfajról.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Az előadásban feltűnnek filmszerű jelenetek, él az improvizáció merészségével, és még némi táncatlétika is felbukkan benne – hat karakteres figura tolmácsolásában. A téma a függés és a visszautasítás, az empátia és az elfogadás, a forma pedig profi és menő. Megéri figyelni a megerőltető és elgondolkodtató mozdulatokat: egyszerre feledkezhetünk bele a gyönyörű látványba és mélázhatunk el a táncosok szupererején, akik képzeletbeli húrok mentén reagálnak egymás látható és láthatatlan érintéseire.

A darab zenéjét jegyző Jasper Gahunia sem szokványos módszerekkel operál: hegedűszó, elektronikus zene, operarészletek és karchangok harsannak fel és nyújtanak stílszerű alapot a sokszínű mozgáshoz.

trafofront3

A társulat elnevezése különösen beszédes, hiszen a Rubberband (vagyis befőttes gumi) egyszerre Quijada beceneve, de magába sűríti a csapat jellemzőit is, hiszen a gumiszalag nemcsak nyúlik, de össze is köti a dolgokat. Rugalmas kötés táncosok és műfajok, szubkultúra és mainstream között.

B-boyok és balerinák: a breakdance és a klasszikus balett szerelemgyerekei
RUBBERBANDance Group (CAN): Empirical Quotient / Empirikus hányados
2015. 02. 26-27. (csütörtök/péntek) 20.00
A Trafó 200% tánc sorozatának keretében
További információk

Címkék: , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás