Azealia Banks a hip-hop háryjánoskodásának királynője?

Kollár Bálint
2013.10.9., 8:41

Két éve a harlemi Azealia Banks tűnt a hip-hop “next big thing”-jének. A géppuskaszájú rap chick egyszerre tűnt érzékeny művésznőnek (lásd pl. az Interpol/Slow Hands-feldolgozását) és Nicki Minaj visszafogottabb verziójának. A BBC Sound Of 2012-jelölését és a különböző közreműködéseket (Lunice, Lazy Jay, Hudson Mohawke, stb.) azonban eddig egy EP-re, több mixtape-re, és egy olyan régóta halasztgatott debütalbumra tudta beváltani, ami joggal pályázik a “rapzene Chinese Democracyja’”címre. Ez persze nem gátolta meg abban, hogy – Axl Rosehoz hasonlóan – beszólást beszólásra halmozzon: ezekből szemezgettünk most.


Legutoljára az idei év egyik legjobb house duójával, a Disclosure-rel való közreműködést sikerült vitába fordítani: Azealia szerint a páros annyira minősíthetetlen módon nyilatkozott róla egy interjúban, hogy inkább ejtette őket, mivel “úgyis remek dolgok lesznek az albumán” (Broke With An Expensive Taste – a legfrissebb hírek szerint jövő év elejére várható), melyen olyan előadók dolgoznak, mint Pharell, Theophilus London, Kevin Hussein és Toko Yasuda.

A Disclosure beszél Banksről a holland 3voor12 rádióban:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Interjú Azealiával, aki “ejti a Disclosure-t“:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Yung Rapunxel emellett előszeretettel vesz magára tweeteket is. Elég csak Marina Diamandis emlékezetes, címzett nélküli tweetjére gondolni, mely szerint “az egész személyiségedet kipakolod Twitterre, így élőben nem tudsz semmit felmutatni“. Bár Marina tagadta, hogy a tweetet Azealiának szánta volna, a rapperina azért helyretette őt, mondván, hogy utálja a félős picsákat, és hogy Marina “jobban tenné, ha befogná, mielőtt lekoppintja a stílusát“.

A baggy legendákat sem kímélte a száznegyven karakteres csapás: a The Stone Roses akkor került Banks célkeresztjébe, amikor elvileg szándékosan szabotálták az idei Future Music fesztiválos fellépését az exmenedzserének kérésére. A bandának leginkább halált kívánó rapperina Twitteren kért bocsánatot a rajongóitól, mert a fellépése közben elkezdődött a Stone Roses soundcheckje is. Emellett nem tetszett neki a backstage-ben “ólálkodó” Ian Brown sem, akinél ő – állítása szerint- sokkal rock ’n’ rollabb, és egy ökölcsatából is ő kerülne ki győztesen.

A fesztivál ideje alatt Rita Ora is megkapta a magáét: az énekesnő elvileg engedély nélkül fotózta Banks táncosait, aki persze ezt kihívásnak vette, és száznegyven karakterben el is verte rajta a port, gyenge nőnek nevezve őt, aki mindig is próbált fogást találni rajta – sikertelenül.

New York, egészen pontosan Angel Haze sem menekülhetett a webkettes csapás elől. Raykeea Wilson New York című száma annyira piszkálta Banks lelkivilágát, hogy támadást intézett az Odd Future-t idéző rapper ellen, mondván, hogy szánalmas dolog, hogy “valaki, aki nem New Yorkban született és nőtt fel, New York-inak vallja magát“. A cicaharc számokban (Angel Haze: On The Edge, majd Azealia Banks: No Problems, majd Angel Haze: Shut The Fuck Up), fellépéseken és Twitteren folytatódott, partvonalas beszólásokkal (Perez Hilton például Angel Haze oldalálra állt), míg végül a páros a hírek szerint kibékült. A hírek szerint.

Angel Haze – On The Edge (Azealia Banks Diss):

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Azealia Banks – No Problems (Angel Haze Diss)

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Angel Haze – Shut The Fuck Up (Azealia Banks Diss):

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Természetesen a hip-hop sosem volt mentes a háryjánoskodástól, mégis, a repülőrajtot vett “énekesnő” (több interjúban jelezte, hogy szeretné, ha rapper helyett énekesnőként gondolnának rá) lassan Pete Doherty-t megszégyenítő gyorsasággal éri el, hogy elfeledkezzünk arról, hogy volt például egy 1991 EP, ami a tavalyi év egyik legjobb kiadványa volt, nem csak a hip-hop berkeiben.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Összeállította: Kollár Bálint

Címkék: , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás