A VIER legújabb kollekciójában egyesül Willy Vanderperre divatfotós esztétikája az urbánus kultúra legszebb elemeivel

László Csenge
2018.11.13., 17:07

Willy Vanderperre, napjaink egyik legkifinomultabb divatfotósa – aki nem mellesleg vizuális publicista és operatőr is egyben – ezúttal elhatározta, hogy egészen más oldalról közelíti meg a divatszakmát. A belga márkával, a VIER-rel elkészített kollaborációban fiatal szíveken és letisztult elemeken keresztül prezentálja a hordható divat esszenciáját.

A Belgium északi részén elterülő Antwerpen olyan szubkulturális reformereknek nyújtott otthont, mint az ex-Dior tervező, Raf Simons, vagy éppen korunk egyik legfoglalkoztatottabb divatfotósa, Willy Vanderperre. Kettejük életében nem pusztán hazájuk jelenti az egyetlen metszéspontot, hiszen a VIER-hez fűződő erős hódolatban is egyetértenek. A kultikussá vált butik fő stíluselemeit az erős nemzettudat határozza meg a fekete, citromsárga és piros színek tűéles dominanciájában. Emiatt és talán a fiatalságra irányuló kontakt miatt történhetett, hogy Vanderperre némileg átállt a kamera másik oldalára.

 
 

Az egyszeri kollekció lenyűgöző szintézisét nyújtja a kultikus város és a divattörténelembe bevonuló fotós harmóniájának, kortárs elemek és egy valóságos 1989-es időkapszula ötvözetével repít vissza a revolúció kezdetére.

Willy Vanderperre divatra irányuló respektusa már több szempontból is megnyilvánult. Szakmai határokat áthidalva igyekszik minden oldalról kiaknázni a lehetőségeit, legyen szó operatőri munkákról, dokumentum fotózásról vagy éppen a VIER kapcsán felmerülő grafikai tervezésekről.

 
 

“Felfedezni és tanulni mindig érdekes. A mellékprojektek más ötletekre és gondolatokra nyitják fel a szemem. Túl limitált lenne számomra csak azon belül gondolkodni, ami magam vagyok, de ne érts félre, imádok ez lenni – egy divatfotós.”

 
 

A kollekció – amely magába foglal pólókat, pulcsikat, kitűzőket és printeket – nem csupán Vanderperre grafikai megoldásaival, de korábbi, Antwerpenben fotózott képeinek felhasználásával is készült, melyek által hűen visszaadja a márka tudatos hazafiasságát. Ennek ellenére persze a darabok világszerte elérhetőek, globalizálva a belga márka egyre növekvő aspektusait.

 
 
 
 

(Forrás: HYPEBEAST, i-D, Highsnobiety, Another Man)

Címkék: , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás