A The Struts új albuma vérrel és verejtékkel értelmezi újra a modern glam fogalmát

László Csenge
2018.10.30., 14:11

A rockzene története elérkezett ahhoz a ponthoz, amikor az AC/DC, a Led Zeppelin, a Queen és az Aerosmith klasszikusain felnőtt generáció minden tudását összpontosítva kész létrehozni egy olyan hullámot, amely fogyaszthatóan és energikusan aktualizálja a műfaj örökségét. A napokban megjelent, Young and Dangerous címet viselő albumával nem tett másként a The Struts sem, amelynek már az elnevezéséből is árad a tőle jól megszokott bravúros pimaszság.

A brit rockerek minden kétséget kizáróan új köntösbe bújtatták a klasszikus értelemben vett glam fogalmát, az újdonsült ötvözetek pedig új dimenziókba kalauzolták a műfajról alkotott képünket. Mindezzel a 2014-es Everybody Wants korongnak állítottak méltó folytatást, amely már alapvetően olyan izgalmas melódiákat foglalt magába, mint a cseppet sem szerénykedő Could Have Been Me vagy éppen a Put Your Money On Me.

 
 

Hatalmas meglepetést okozott, és meglehetősen kitágította a rajongók körét a közelgő albumra való ízelítőként kiadott Body Talks új verziója, illetve annak Kesha közreműködésével újravett éneksávja. A dal egyébként egy bombasztikus klippel is büszkélkedhet, lencsevégre kapva a glitter felülmúlhatatlan impresszióját.

A már egyébként is izzásban lévő hangulatot csak tovább fokozta az együttes csatornájára felkerülő újabb videó, amely ezúttal visszatért a The Struts bevett szokásaihoz, elénk tárva egy exkluzív turnénaplószerű, hedonista rocksztár attitűdöktől duzzadó kisfilmet.

A videóban egyébként Alice Cooper is megjelenik néhány képkocka erejéig, aki szívesen bevállalta, hogy segít Luke Spillernek elsajátítani a késdobálás művészetét.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Az együttes frontemberét lépten-nyomon Freddie Mercuryhoz hasonlítják, az állításra pedig előszeretettel rákontrázik alapvető megjelenésével és fellépőruháival. Ezúttal azonban egy igazán érdekes történetet osztott meg a Noozhawk újságírójával: két évvel ezelőtt ugyanis kapott egy felkérést egy tesztfelvétel elkészítésére, a Bohém Rapszódia (amelyről legutóbb itt írtunk annak filmzenéje kapcsán) főszerepére. Mindössze öt nappal a tervezett kamera teszt előtt Bryan Singer kezébe került a rendezés, akinek ekkorra már határozott elképzelése volt a főszereplő kilétét illetően. Ő hozta magával Rami Maleket, így Spillernek már lehetősége sem volt az új rendező kamerája elé kerülni, noha ez legkevésbé sem gátolta meg abban, hogy nagyot alakítson a való életben.

Nagyon örülök, hogy így történt, hiszen olyan sok dologban vehettem részt a tavalyi év során, ami egyébként nem történhetett volna meg. Egy kissé letört voltam akkoriban, de most örülök, hogy végül nem lett belőle semmi.

 
 

Spiller szót ejtett arról is, hogy az önértékelési kérdőjelektől mentes imázs alatt rettentően kemény munka és alázat rejlik, amely a Young and Dangerous-ben csúcsosodott ki. A hosszasan elhúzódó stúdiómunkálatok alatt az együttes tagjai a lehető legtökéletesebb hangzásra törekedtek, legkevésbé sem kímélve magukat a különböző szekciók folyamatos újrarögzítésétől.

A látszat ellenére az énekes saját bevallása szerint sokkal érdekeltebb magában a zenében, mintsem a whiskey-ben úszó rock and roll életstílus beteljesítésében.

A The Struts lényegisége abban rejlik, hogy a rikítóan kiforrt stílus fáradhatatlan munkát rejt maga mögött, amit egyre nagyobb reflektorfény illet a 21. századi zeneipar forgatagában.

Címkék: , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás