Lydia Lunch, a New York-i no wave színtér nagyasszonya, aki kulcsszerepet játszott a nyolcvanas-kilencvenes évek posztpunk mozgalmában, december 5-én koncertezik az újbudai A38 hajón. A zenekar ezen az estén legújabb lemezét, az Urge to Kill-t is bemutatja. Az estet felvezeti az egyszerre friss és kegyetlen Siketfajd.
Énekesnőként, színésznőként, spoken word előadóként, író-költőként és meglehetősen szabados hangvételű önéletrajza alapján, nem utolsósorban nőként is lényegében a korszak minden jelentős művészét ismerte és dolgozott vele együtt.
Lunch 2013-as lemezét, a Retrovirus-t a Sonic Youth és a Swans tagjaival vette fel. Egy sajátos hangvételű best ofról van szó, amelyet eredetileg egyetlen koncerten adott elő a no wave kultikus helyén, a Knitting Factoryben. A kegyetlen, koszos hangzású, de elképesztően energikus album gyönyörű ívet húz a mindössze 30 másodperces Red Alerttől Alice Cooper 12 perces excentrikus rockszimfóniájáig, a Black JuJuig.
A sokoldalú művésznő irodalmi, zenei, közéleti és szexuális értelemben is központi alakja volt a New York-i kulturális életnek. Nagyszerűen megírt, ugyanakkor rendkívül szókimondó önéletrajzaiból egészen gazdag és elképesztően szabados életút bontakozik ki.
Lydia Anne Koch néven született, tizenhat évesen került New Yorkba és tagja lett a helyi művészkommunáknak. A Lunch, azaz az Ebéd név is ekkor ragadt rá, mert gyakran kényszerült arra, hogy elvegye lakótársai ennivalóját. Évekkel később, befutott művészként ezt úgy viszonozta, hogy hatalmas vacsorákat rendezett – ezekből egy kötetre valót néhány éve szakácskönyvként is kiadott.
Egészen fiatalon alapította meg Teenage Jesus and the Jerks nevű zenekarát, ami rövid működése ellenére a no wave színtér alapvető fontosságú, iránymutató együttese lett. Művész- és zenésztársai között volt Thurston Moore, Kim Gordon (mindkettő a Sonic Youth-ból), Nick Cave és a Birthday Party, Omar Rodriguez-Lopez, az Einstürzende Neubauten vagy Marc Almond (Soft Cell).
A 2010-es években egyre inkább érett, nagyszabású, összegző lemezeket jelentetett meg. Ilyen volt a Big Sexy Noise nevű zenekarával kiadott azonos című lemez, amelyen art-rock, posztpunk, koszos funk, varieté, spoken word és rap, Brecht és Lou Reed egyaránt jelen van.
A tavalyi Retrovirus-koncert után idén Lydia a Big Sexy Noise élén érkezik, hogy hasonlóan katartikus koncertet adjon az A38 Hajón.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.