A divat és az építészet tökéletes szimbiózisa

phenom'enon
2013.11.13., 14:42

A nagy divatházak hamar rájöttek, hogy a tökéletes márkaarculat kidolgozásának legfőbb kritériuma, hogy üzleteik egységesen nézzenek ki, hiszen a vásárló, így még jobban asszociálhat a márkára és hozzá szokik egyfajta egyediséghez. A 21. században ezt az elvet kissé módosították, hiszen a fiatal generáció folyamatos megújulásra éhes. A brandek a már kialakított stílusuk megőrzésével új terepre léptek, folyamatosan fejlődő üzleteik székhelyét egy-egy híres, olykor extravagáns építésszel terveztetik meg. Ez egyaránt üdítően hat a fiatalok és a már jól kiépített törzsvásárlói réteg körében is.

A művészet és a divat tökéletes szimbiózisa

Természetesen hova máshova épülhettek volna ezek a különleges építmények, mint Tokióba, Japánba. A japán divatipar robbanása egészen a ’70-es évekig váratta magát, ugyanis csak ekkor ismerhettük meg Kenzo Takada és Issey Miyake munkásságát, majd hozzájuk csatlakozott Yohji Yamamoto és Rei Kawakubo. Kawakubo újdonságot vezetett be a londoni Dover Street Market üzletkomplexumában, szezononként új arculattal jönnek ki a különböző márkákat képviselő üzletek, így felborítva a jól ismert stratégiát.

Számos ügyfél az adott brand megszokott, klasszikus stílusát szereti és az újításaival nehezen békél meg. Azonban igenis hatásos lehet egy jól megválasztott környezet, ország, ahol tökéletes szimbiózisban élhet együtt az adott kultúra építészeti stílusa, a különböző márkák hagyományaival. A következő építészeti remekművek is ezt bizonyítják.

Tod’s

A luxusminőségű bőrkiegészítőkre szakosodott olasz cég kiváltképp Ázsia felé orientálódik, kétszer annyi üzletük található meg ott, mint hazájukban. A tokiói Omotesandó úton fellelhető üzletük megtervezésére Toyo Ito, japán építészt kérték fel. Az épület struktúrája, mintha egybeolvadna az előtte álló fával, így kialakítva egy tökéletes egységet a természet és ember alkotta csodák között.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Prada Boutique Aoyama

Minden bizonnyal a leghíresebb divat-építészet kapocs, a témát illetően mindig ezzel példálóznak, ám általában itt ennyiben is szokott maradni, ha csak meg nem említik a lerombolásra ítélt Prada Marfa-t. Az épület láttán rögtön egy japán építészre gyanakszunk, ám ezt kivételesen a svéd Herzog & de Meuron csapata tervezte. Külsejét leggyakrabban a kristályhoz vagy a gyémánthoz hasonlítják, a japánok körében egyszerűen kristály méhkas. A híres 2008-as tavasz-nyári Fairy Tale nevű kollekció népszerűsítése céljából, az épület oldalára a kiegészítőket jellemző grafikát vitték fel.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Ginza-negyed – Armani torony, Dior és Chanel üzletház

A Ginza-negyedben sorban követik egymást a lélegzetelállító épületek, az Armani egy komplett birodalmat birtokol, minden almárkájával és speciális szolgáltatásaival felszerelve. Az Armani Casa, Spa és Ristorante egyfajta életstílust közvetít, mely tökéletesen megjeleníti a márka nagyságát. Az olasz származású építész, Massimiliano Fuksas már a cég két üzletházát is megálmodta. Az épület vázán futó esőcseppekre vagy lehulló levelekre emlékeztető díszek folyamatos fehér-sárga színekben pompáznak.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A Dior székházat a japán Kumiko Inui tervezte. Különlegessége, hogy a hatalmas ajándékdobozt imitáló létesítményt egy kétrétegű, fehér alumíniumpanellel borították be, mely a híres Lady Dior táska mintázatát szimulálja, valamint éjszaka LED világításba borul.

A Chanel üzletháza nappal szinte elveszik az épületek sűrűjében, ám az est beköszöntével új értelmet nyer. Az amerikai építészmérnök, Peter Marino egyfajta media-homlokzatot álmodott meg 700.000 LED fényforrással, melyek különböző mozgóképeket hoznak létre, természetesen a ház alapszíneivel, feketével és fehérrel. Van, hogy az Eiffel-torony alakját ölti vagy egyszerűen az ikonikus logó tűnik fel a tokiói éjszakában.

A létesítmények egytől egyig kihívóak, de mégis nyugalmat árasztanak a nyüzsgő tokiói forgatagban. Belsőtereikre a minimalizmus jellemző, és a hatalmas fényáradatnak köszönhetően a vásárlás is jobb hangulatban telhet. Nem véletlenül szokták mondani, hogy Japán a felkelő nap országa, hiszen még kedvenc üzletünk is napfürdőbe borul.

Szöveg: Baranyi Dóra

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás