A #monomeal az új #foodporn?

2013.12.5., 10:29

Mit csinál az Instagram-júzer, amikor se egy bagel, se egy donut, se egy cronut, de még egy árva macaron sincs a közelben? Felkarikáz egy kivit és lefotózza. És trendet teremt ezzel, ahogyan illik, hiszen a trend minden, csak nem előre kiszámítható.


A monomeal bomba idén ősszel robbant – bár a nyersétel evők körében (#rawfoodiek) már egy ideje érett -, és trendiségét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy néhány hét alatt több mint 4000 ilyen hashtaggel ellátott képet lőttek ki Instagramra. Mindeközben az Amerikai Dietetikusok Szövetsége fogja a fejét és rendre jelenteti meg lejárató cikkeit a monomeal movementről. Ha Te is rendszeresen használod a #monomeal hashtaget, akkor megnyugtatásképp összeírtuk, miért nincs okod aggodalomra!

1. A gyümölcsökben sok a cukor

Kétségtelenül igaz, de a gyümölcscukor nem egyenértékű a fehér/barna cukorral. Napi 20 banánban 240 g cukor található, ami rémisztő, ha arra gondolunk, hogy ugyanennyit találunk egy 2 literes kólában. Na, de ki eszik meg napi húsz banánt? Csak a nagyon elszánt nyersétel- és monomeal-evők, mint az itt látható hölgy, akire nem mondhatjuk, hogy túlsúlyos lenne, sőt, állítása szerint fogyott a banántól és makkegészséges lett. Dr. Graham egy egész könyvet írt a 80/10/10 diétáról, aminek szerves része a monoétkezés és rengetegen gyógyultak meg ettől. Most akkor hogy is van ez?

2. A gyümölcscukor rossz a fogaknak

Nemcsak az amerikai, de a Brit Dietetikusok Szövetsége is aggódik – ők például a smoothiek miatt, pedig nagyobb gond, hogy a lakosság nagy része diétás kólát fogyaszt… Persze, hogy a gyümölcscukor rosszat tesz a fogaknak, de a banánt egy lapon említeni bármelyik cukros üdítővel komolytalan. Következőt!

3. Szükségünk van fehérjére

“A nőknek átlagosan napi 45 g fehérjére van szükségük, egy banánban csak 11 g van.” – olvashatjuk a Buzzfeeden. Érdekes, hogy amikor cukorról van szó az ADSZ rögtön 20 banánt kap elő, a fehérjénél pedig csak egyet. A megoldás egyszerű, egyen meg négy banánt és akkor meglesz a napi fehérjebevitel, az ideális persze az, ha gyümölcs mellett mást is eszünk, de egyre több bizonyíték van arra, hogy csak gyümölccsel is el lehet lenni, igaz, akkor rengeteget kell enni belőlük. (Ajánlom: ellenfisher Instagramját)

monomeal4

4. Bizonyos ételekből több tápanyag jut a testbe, ha más ételekkel együtt fogyasztjuk

Tény és való, mi senkit sem bíztatunk a szigorú monoevésre, de az, hogy több tápanyag jut a testbe, nem jelenti azt, hogy ha magában esszük az almát, az káros volna, ez ne riasszon el senkit!

5. Csak gyümölcsből lehetetlen bevinni elég kalóriát

– olvashatjuk a Refinery29-on. Kár, hogy nem igaz. Gyümölccsel is be lehet vinni elég kalóriát, bár akkor egész görögdinnyét kell enni ebédre, utána pedig vagy hat banánt lenyomni desszertnek. Aki komolyan gondolja a nyersevést, az szokjon hozzá a gondolathoz.

Az ellenérvekkel szemben állnak mindazok, akiken segített a monomeal, akik hangoztatják, hogy ez a legősibb táplálkozási mód, ezek a legegyszerűbben emészthető ételek, és bizonyítéknak ott van a saját testük és életük. Mindenki eldöntheti, kinek hisz, mi úgy gondoljuk, hogy a közösségi média szempontjából ez is csak egy múló hashtag-őrület, ami jól jön, ha üres a hűtő, csak pár mandarin van otthon és aznap még nem posztolunk semmit Instagramra.

Szöveg: Pál Kata

Címkék: , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás