A kortárs art-rock egyik legjelentősebb alakja, St. Vincent Budapestre hozza “Digital Witness” turnéját

Phenom'enon
2014.07.23., 14:14

Minden túlzás nélkül mondhatjuk, hogy az év legfontosabb klubkoncertjére kerül sor október 18-án az A38 Hajón. Az A38 és a CAFe Budapest szervezésében nem más lép fel ugyanis, mint a kortárs art-rock egyik legjelentősebb alakja, az amerikai dalszerző-gitáros-énekesnő, a tavasszal megjelent negyedik lemezét bemutató, Magyarországon először koncertező St. Vincent. A tomboló sikerrel zárt nyári fesztiválkörút után a művésznő az A38 Hajón nyitja meg a Digital Witness turné őszi európai szakaszát.


Nehéz lenne tagadni, hogy 2014 az amerikai gitáros-dalszerző-énekesnő, Annie Clark, azaz St. Vincent éve. Februárban megjelent negyedik – cím nélküli – lemezén saját bevallása szerint is megtalálta saját, „igazi” hangját, főfellépő volt a legjobb fesztiválokon a barcelonai Primavera Soundtól Glastonburyig, a Nirvana vendégeként énekelte a Lithiumot a zenekar Rock and Roll Hall of Fame beiktatásán, meghívták a Saturday Night Live-ba, és háromnegyed órás koncertet adott a Letterman Show-ban… Egyszóval igazán aktuális előadóról van szó  (eddigi munkásságával pedig már mi is foglalkoztunk).

141018_stvincent01_RenataRaksha

Az egyedi hangú, különleges világú, gitárosként is elsőrangú (és nem mellékesen multiinstrumentalista, zongorán, basszusgitáron sőt, thereminen is játszó) St. Vincent Tulsában született. Már tinédzserként komolyan belevetette magát a zenei életbe, bár nem elsősorban muzsikusként, hanem „családi vállalkozásban” az egykor az A38 Hajón is fellépő jazz-blues duó, a Tuck & Patti turnémenedzsereként. Aztán egy ideig az amerikai zenei képzés központjában, a patinás Berklee College of Musicban tanult, amit otthagyva a Polyphonic Spree zenei kommunájához csatlakozott, később pedig Sufjan Stevens turnézenésze lett.

Egy évvel később, 2007-ben jelentette meg első albumát, amin klasszikus art-rock előadói hagyományokat követett, stílusát nem véletlenül hasonlították sokan Kate Bushéhoz és David Bowie-éhoz. De már ekkor látható volt, hogy St. Vincent jóval több valami Bush-epigonnál.

Az egyedi hangszerelések, az egyszerre személyes, költői, mégis morbid és sötét hangulatú dalszövegek, nem utolsósorban pedig összetéveszthetetlen gitárjátéka magasan kiemelte a hasonló előadók közül.

A további lemezeken St. Vincent egyre inkább megtalálta saját stílusát, az elektro-popból és artrockból összegyúrt egyedi hangvételt, amit csak erősítettek az utolsó mozdulatig aprólékosan koreografált, látványos fellépések és a nagyon tudatosan épített imidzs. Az egykori „ártatlan kislányt” egyre inkább felváltotta a bábuszerű, megközelíthetetlen, okos, hidegen szexi, mégis érzelmes nőt megformáló szerepjáték, ami az idei St. Vincent-lemezzel ért eddigi csúcspontjához.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Eközben tavaly közös lemezt készített az artpop-pápa David Byrne-nel, idén közreműködött (az A38 Hajón éppen három nappal korábban fellépő) Swans fenomenális idei albumán, és nyugodtan mondhatjuk, hogy 2014-re St. Vincent az igazi nagy sztárok közé került. Éppen ezért is különleges budapesti koncertje – valószínűleg ez lesz az utolsó pillanat, hogy pár száz fős, intim klubfellépést láthatunk-hallhatunk tőle. Az A38-as koncerten nagyszerű zenészekből álló, jól összeszokott állandó zenekara kíséri.

Címkék: , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás