A kínai szinglik még mindig azért küzdenek, hogy ne legyenek “felesleges nők”

Farkas Dávid
2016.04.10., 16:51

A független nőkért, a női önbecsülésért folytat harcot az egyik legnagyobb japán kozmetikai cég.

COXohPSW8AA6UGA

Az amerikai Procter & Gamble alá tartozó SK-II a hangzatos “Change Destiny” jelszóval hirdette meg legújabb kampányát, amely számos felületen mutatja be a magukért kiálló, saját boldogságukat szem előtt tartó nőket. Az összetett reklám része egy honlap, ahol több, Ázsia-szerte élő nő történetét ismerhetjük meg. A fókuszba többek között színészek, táncosok, sportolók és modellek kerültek, közös bennük, hogy mélyről indultak, és megalkuvás nélkül, a társadalmi konvenciókkal szembeszállva jutottak fel a csúcsra.

A kissé közhelyes, de kétség kívül inspiráló videók mellett az SK-II fontos problémákra is igyekszik felhívni a figyelmet. Négyperces dokumentumfilmjükkel például a nagy társadalmi nyomásnak kitett kínai szingliket veszik védelmükbe.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Az 1,36 milliárd embernek otthont adó, modern, a legtöbb tekintetben a világ élvonalába tartozó Kína az utóbbi időben társadalmi defektusai miatt került a nemzetközi sajtó látóterébe. Elég csak az “egy gyerekes politika” tavalyi feloldására, és a rendszer fennállásának harminc éve alatt kialakult elképesztő állapotokra gondolnunk. A kínai kormány a túlnépesedés elleni fellépés érdekében korlátozta a születendő gyerekek számát: ez természetesen nem jelentette azt, hogy mindenki egy gyereket vállalt, az engedélyezett szám felett születettek társadalmon kívüliek lettek, aminek következtében kizáródtak az oktatásból és az egészségügyi ellátásból. Az is súlyos következménye volt a moratóriumnak, hogy a törvénytisztelő szülők inkább fiút szerettek volna, és amennyiben lányt mutatott az ultrahang, általában abortuszra került sor. Mára Kínában a nemi egyensúly veszélyesen felborult, a fiúk döntő többségbe kerültek, közülük sokan pedig hiába keresnek feleséget maguknak.

Egy ilyen problémás helyzet értelemszerűen növeszt olyan, számunkra szinte felfoghatatlan oldalhajtásokat, mint például a házasulandók börzéje, ahol a (főként fiús) szülők egy piactéren “árulják” gyermeküket, felhívva a figyelmet esetenként a vele járó előnyökre (jó kereset, kocsi, ház) is.

Kínában a házasságot mint alapvető és ellenállás nélkül követendő értéknek tekintik, és azokat a nőket, akik ebbe nem hajlandóak beletörődni, megvetéssel sújtja.

SK-II-ChangeDestiny-Ong-Shanmugan-001

A szaknyelv szerinti “felesleges nőket” mutatja be a már említett rövid dokumentumfilm is. Az SK-II kampánya a nők erejére apellál, megszólaltatva jó néhány szinglit, akik kimondatlanul is szenvednek az őket ért inzultusok miatt. A pozitív végkicsengés viszont nem marad el, a kozmetikai cég ugyanis lehetőséget adott nekik, hogy hallassák a hangjukat.

A teljes igazsághoz az is hozzátartozik, hogy az SK-II erőteljes kínai fókusza nem véletlen. Néhány évvel korábban a kínai hatóságok ugyanis betiltották a márka termékeinek behozatalát, mert azokban rákkeltő nehézfémek nyomaira bukkantak. Az SK-II teljesen azóta sem heverte ki ezt a billogot, így ráfért már egy kiadós vérfrissítés és egy erőteljes kampány a japán cégre.

Amit a vegyészek elbaltáztak, azt a marketingeseknek kell helyrehozni: a világon végigsöpört és azóta is virágzó szinglikultúra úgy tűnik, lassan beszivárog a bigott Kínába is.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Címkék: , , , , , , , , , , , ,

/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás