Fazekas Edina demenciáról szóló kísérleti könyvét nagyon szerettük az első ArtHungry Díj nevezett munkái között, amely be is került a döntőbe. Az ArtHungry e heti műtárgyát készítő tervezőgrafikussal beszélgettünk.
Mesélnél egy kicsit magadról? Mióta foglalkozol tervezőgrafikával?
6 éve biztosan. Egerben az EKF-en kezdtem a grafikai tanulmányokat, jelenleg a MOME tervezőgrafika mesterszakára járok.
A PARABOX bekerült az első ArtHungry Díj döntőjébe, amihez ezúton is gratulálunk. Hogyan készült a könyv, és mi volt a koncepció?
Ez a könyv egy személyes félelemre adott válasz. A demencia időbeli lefolyását látjuk lapról lapra előrehaladva. A tünetek fokozódásával a szöveg egysége és a layout struktúrája felbomlik, a tartalom kezd szétcsúszni. Az idő előrehaladását a szerves bomlás képei szemléltetik. Ez a könyv installációs helyzetben működik jól, ekkor a dinamikus logó a könyvre rávetítve jelenik meg, összefogva ezzel a lapokon kimerevített fázisait a folyamatnak. A legnehezebb rész a dinamikus tipográfia volt. A kivitelezés lehetőségeit próbálgatva elsőre nagyon szépen lejátszódott a várt kémiai reakció, ezt viszont még nem rögzítettem, így hetek teltek el azzal, hogy próbáltam megismételni az először jól működő formulát.
Milyen projekten dolgozol jelenleg, és mik a jövőbeni terveid?
Nemrég kezdtem el a diplomamunkámmal komolyabban foglalkozni, aminek a témája az ember időérzékelése, illetve az idő megjelenítése lesz. Ehhez szakirodalmakat böngészek, és megjelenítési formákat próbálgatok, mostanában ez köti le a szabadidőmet. Nagyon szeretnék a jövőben is olyan projekteken dolgozni, ami nem szigorúan vett alkalmazott grafika, hanem összefolyik más képzőművészeti ágakkal.
Ha jól látom, használsz nemzetközi online közösségi felületeket is a portfóliód bemutatására. Szerinted mennyire fontos egy alkotóművésznek a megjelenés ezeken a platformokon?
Az online portfóliónak megvan az az előnye, hogy folyamatosan él, így nem kell helyzetet teremteni ahhoz, hogy bárki megnézhesse. Így a szellemi termékünk kicsit a globális tudás részévé válik, és bárki csatlakozhat hozzá. Emellett persze jó lehetőségeket is szülhet, múltkor egy kínai dizájnkönyv szerkesztője keresett meg az online portfólióm kapcsán.
Végül, mit szólsz az ArtHungry-hoz, esetleg van-e olyan alkotó, akit ezen a felületen ismertél meg, és megtetszettek a munkái?
Nagyon jó platformnak tartom, bármilyen alkotói területen amúgy is megvan egyfajta véráram, ami összeköti a tagjait, ez az oldal kicsit ennek az online lenyomata. Az ArtHungry-n javarészt az első benyomásra érdekesnek tűnő projekteket figyelem, emellett persze az ismerősök új munkáit szoktam csekkolni, mindig érdekes, hogy ki mivel foglalkozik éppen.
Fazekas Edina ArtHungry-oldala
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.