Hering András
2017.07.13., 16:17

A hét kreatívja: Nguyen Tran Norbert

A hazai NUEN márka alapítója, Nguyen Tran Norbert 2014-ben egy barátjával készítette el első táskáit egy otthoni varrógéppel. Akkor még vászon- és filcanyagokkal dolgoztak, melyekkel végül nem érték el a kellő formai tartósságát, merevséget. Ezen kísérletezve később reklámponyva, illetve különféle műanyagok bevonásával tesztelték a táskák kivitelezését, de végül ezek sem voltak túl tartósak – és összességében túl esztétikusak sem. Később társa kivált a márkából, Norbert megalapította a NUEN-t, azóta egyedül viszi a brand minden feladatát. És persze ekkor toppant be az azonnali szerelem a bőr alapanyag formájában, így mára a jól beazonosítható darabok növényi cserzésű natúr marhabőrből készülnek. A márka erőssége a hagyományos módszerrel, azaz kézzel varrt, bőr hátitáskák és kiegészítők modern újragondolása.

KEZDETEK

“Már négy éve foglalkoztat a tárgyalkotás, ezen belül a bőrrel való munka, hátizsákok készítése, tervezése. Másfél éve döntöttem el, hogy csak ezzel foglalkozok, azóta főállásban csinálom.”

ALKOTÁS

“Talán azt szeretem a legjobban, amikor a vártnál jobban tetszik valakinek az elkészült termék, ez nagyon vidám pillanat nekem, és amikor szembe találkozok egy általam készített tárgyal, ez is elég jó érzés.”

MOTIVÁCIÓ

“PÉNZ, PÉNZ, PÉNZ!!! (nevet)

A viccet félretéve leginkább az mozgat, hogy minél maradandóbbat alkossak, valamint a megrendelő/vásárló elégedett legyen, de
természetesen a megélhetés is tényleg fontos.”

KOLLABORÁCIÓ

“Nagy részben egyedül dolgozom, de szívesen dolgoznék olyan emberekkel, akik más anyagokkal vannak olyan kapcsolatban mint én a bőrrel. Ebből lehetne valami igazán izgalmas fúzió.”

TECHNIKÁK, ESZKÖZÖK

“Hagyományos eljárásokat alkalmazok (kézivarrás, keresztöltés, szélek megmunkálása) gépi technológiákkal vegyítve, de a legelső táskáimhoz konkrétan elég volt egy úgynevezett ár, vaxolt cérna, és két tű.”

INSPIRÁCIÓ

“Szeretem az egyszerű kivitelezést, a minél egyszerűbben előállítható, ám annál funkcionálisabb dolgokat. Nem akarok túlbonyolítani semmit, legyen időtálló, ez az irányadó nekem leginkább.”

SIKER

“Nekem már az is nagy öröm, hogy ilyen béna marketinggel, ilyen sokan ismertek és szerettek. Ez tök jó! KÖSZI!”

ZENE ÉS DIVAT

“Zene-tánc, divat-megjelenés. De a divatzene az nem jó és túldivatolt divat sem.”

SZAKMA

“Nagyon sokan vagyunk, szélsőséges a megítélésem. De hajrá mindenki! Egyébként meg sajnos én sem vagyok jó példa rá, mert nagyon nehéz dolog, de érdemes csapatban, együtt dolgozni.”

CÉLOK ÉS ÁLMOK

“Végre szeretném rendbe rakni a brandet, kicsit kesze-kusza szerintem. Egy szép nagy műhely is jó volna.

HETI KÉRDÉSEK:

Kedvenc mondás?

Nincs nagyon.

Boldog vagy?

Jelenleg elég instabil a boldogságom, nem merem kijelenteni, hogy igen.

Milyen munkán dolgozol jelenleg?

Van most pár megrendelésem, ezeken leginkább.

Ha nem táskaszabászat, akkor mivel szeretnél inkább foglalkozni?

Formatervezés, bútor, tárgy, bármi, ahol lehet az anyagokkal dolgozni – leginkább fával és fémmel.

Mester, akire felnézel?

Breuer Marcell, Yusuke Kagari.

Kedvenc hely, ahol lazíthatsz?

Szeretek szép időben átsétálni a Ferenciekről a Kálvinra a kis utcákon, akkor lazítok. Amúgy meg a Larmben is mindig jól vagyok.

Dolgok, amiket kifejezetten ajánlasz?

Antoine de Saint-Exupérytől A kis herceget, Sergei Parajanovtól  A gránátalma színét.

NUEN a weben:
nuen.hu
instagram.com/nuen_budapest
facebook.com/nuenBudapest

Címkék: , , , , , , ,

/ Követem a magazint!