A hegyi lány elszabadult a sivatagban: nálunk landolt a brooklyni Jessie Davis hazai klippremierje

Avatar photo
2016.08.25., 13:45

Egy igazi hegyi lány, akiben egy hippi veszett el, és aki egyedül is kimegy az amerikai sivatagba egy hétre, hogy rátaláljon az útjára.  A brooklyni Jessie Davis egy igazi művészlélek, aki magyar barátjának köszönhetően hazánkban is meg-megfordul, és ha már itt jár, zenél is. Friss videoklipjével a szeptemberben érkező EP-jét készíti elő, ma este pedig a PONTOON-ban hallhatjátok az Amoebával közösen. Ennek kapcsán e-mailben készítettünk vele interjút, amelyből – Jessie bőbeszédűségének köszönhetően – szerintünk minden körülötte lévő aktualitás ki is derül! For the English version of this interview, please scroll down!

Most jelentetted meg az első videokliped, amit egy autós utazáson vettetek fel. A Facebook-oldaladon említetted, hogy ez a videó egy korábbi élményed eleveníti fel, amikor a sivatagba mentél elszabadulni New Yorktól, és válaszokra lelni. Mi késztetett arra, hogy magad mögött hagyd a világot?

Teljesen kiégtem a New York-i munkadarától. Minden pillanatomat azzal töltöttem, hogy a lakbért próbáljam kifizetni, és nem maradt időm zeneszerzésre és koncertezésre. New York csodás és élményekkel teli, nagyon sokat fejlődtem ott művészként, , de egy kicsit úgy éreztem, hogy elszakadtam magamtól a nagy sietség közepette. Eredetileg Salt Lake City-ből származom, szóval a sivatag mindig is a menedékem volt már kiskorom óta. Az elmúlt években csak meg-megálltam a Moabnál turnézás közben, ezért tavaly júliusban úgy döntöttem, hogy kell egy hét a sivatagban feloldódni, elfelejteni a munkát és a rossz kapcsolatokat – csak ülni egy sziklán, és élvezni az életet.

jessie2

A klipben ugyanazokat a helyeket látogattad meg, hogy teljesen újraalkosd a kalandod?

A videó útközben játszódik, a Colorado folyó partjai mentén és egy olyan varázslatos helyen, amit a barátaim úgy hívnak, a „Vidék” („The Land”). Ez egy 80 hektáros magánterület, amely Dax barátomé; ez a saját része a sivatagból, amit megoszt az összes barátjával. Rengeteg ember jött már el ide vagy partizott itt, mostanában pedig minden hónapban teliholdkor egy minifesztivált rendeznek. A sivatag és a Vidék valóban olyan hely, amely tele van varázslatos, spirituális energiával, amit nehéz szavakba önteni. Ott kint, egy-egy tiszta éjszakán látod a csillagokat és a Tejutat, érezheted a természet erejét. A nyugalom, a csend és a békesség segít elfelejteni az aggodalmaimat, és elveszni önmagam létezésének jelentéktelenségében ebben a hatalmas univerzumban.

A te ötleted volt ezeket a jeleneteket megalkotni, mintha te lennél a rendező?

Volt valami homályos elképzelésem, hogy mit akartam megjeleníteni, aztán a stylistom, Al Malonga és a rendező-operatőröm, Martin Daniel Gabor segített összetenni a koncepciót. De sok mindent improvizáltunk. Voltak bizonyos képek és helyek, amelyekkel szeretettem volna kifejezni az eredeti sivatagi kalandom érzéseit, de itt a legtöbb az adott környezetre való reakció volt.

A klipben több divattervező is öltöztetett. Hogyan kerültek ők a képbe? Ennyire fontos a divat az életedben?

A stylistom, Al Malonga vont be mindenkit. Ő tényleg sokat segített abban, hogy a divat az életem részévé váljon. Én egy hegyi lány vagyok, a szívem mélyén pedig egy hippi. Ha a magam módján öltözködnék, akkor egy pulcsiban és tornacipőben járnék mindennap, de ahogy a színpadon és a videókban öltözöm, az a művészet másik oldala. Szóval tényleg értékelem, hogy ő minden részleten rajta tartja a szemét, és hogy minden ruhadarab úgy volt válogatva, hogy az a környezettel és az érzéssel, amit meg akartunk jeleníteni, összhangban álljon. Számomra az a legnagyszerűbb rész, hogy ő mindent a távolból tervezett meg, csak néhány képet látva, majd mindent elküldött összeválogatva. Sosem gondoltam, hogy a vásárlás és a felöltözés ennyire nehéz munka, de Al hatására ma már tényleg értékelem a divat művészetét. Úgy érzem, segít kiállni, mint egy művész egyedi megjelenéssel, és imádok együttműködni ezekkel a dizájnerekkel, akik vizuált hoznak az életbe.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

Úgy tudjuk, a magyar pároddal dolgoztál együtt a klipen. Hogyan találkoztatok? Hogyan kezelitek a tengerentúli kapcsolatotokat?

A szerelmem, Marci (Martin Daniel Gabor) a művészetem másik felét jelenti, imádok vele együtt alkotni. Budapestről származik, de valójában együtt élünk Brooklynban. Szóval szerencsére ez nem egy távkapcsolat, hanem együtt lakunk és utazunk. A barátunk, Szabi (Bognár Szabi a Soulclap Budapestből – a szerk.) mutatott be minket egymásnak, amikor ő is itt élt. Elhozta Marcit egy általam szervezett koncertre, és utána Marcival elkezdtünk dolgozni ugyanazon a hetente megrendezésre kerülő bulin, ahol ő a vizuált adta. Miután láttam a munkáját, egy együttműködés felől közelítettem meg, és el is kezdtünk együtt dolgozni, végül pedig mindennap együtt lógtunk barátokként, később pedig tényleg cuki szerelmi történetünk lett.

Az elmúlt hónapokban koncerteztél a SoulClap Budapesttel és az Amoebával is. Hogyan kerültél kapcsolatba velük?

Ahogy említettem, találkoztam Szabival, aztán Marcin keresztül az Amoebás Sabák Péterrel is New Yorkban futottam össze. Mindig is szerettem volna utazni és fellépni Európában, szóval felvettem a kapcsolatot a srácokkal, és kértem, hogy zenéljünk. Annyira nagyszerűek voltak, elhívtak több fesztiválra és koncertre is, hogy énekeljek velük, a vidéki közös jammeléseinket pedig különösen imádtam. Van valami különleges bennük, és abban, ahogy együtt játszanak.

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.

A Howl At The Moon az első kislemez a közelgő Nebraska Jones Experience EP-dről. Három éve dolgozol ezen – miért volt szükséged ennyi időre ehhez az EP-hez? Hogyan képzeljük el a munkafolyamataidat? És mikor érkezik a teljes EP?

Eredetileg még 2013-ban kaptam ingyen stúdióidőt, és fel is vettem 4 dalt. Azért ültem ennyi ideig a zenén, mert nem igazán olyan lett, amilyennek akartam, de nem volt pénzem visszamenni a stúdióba. Tavaly Marci és Al segítségével elindítottam egy Indiegogo-kampányt, hogy befejezzem a zeném, és klipeket készítsek. Folyamatosan írok új zenéket, és ahogy kitalálhatod, nagyon sok új dalt szereztem az elmúlt két évben. Szóval amikor sikeresen befejeztük a kampányt, és kész voltam visszatérni a stúdióba, a produceremmel, Jesse Fischerrel úgy döntöttünk, hogy új alapokra fókuszálunk. A végén mindent kiadunk egy rendes lemezen, de most először kihozzuk ezt az EP-t még egy klippel egyetemben szeptemberben.

13147743_1179153525452985_7180612402943086701_o

Jessie Davis ma este az Amoebával lép fel a PONTOON-ban – részletek a Facebook-eseménynél!


You just released your first music video which was shot on a roadtrip. You mentioned on Facebook that this video recreates an earlier experience when you went to the desert to get away from the city and find answers. What made you leave the world behind? When was this and how much time have you spent out there?

I was so burned out from the working grind of NYC. I was spending all my time trying to pay rent, and not enough time making music and performing. NYC is amazing and I’ve grown so much as an artist and have had really cool experiences, but I also feel a little disconnected from myself in the midst of all the hustle. I’m originally from Salt Lake City, UT so the desert has been my escape since I was a kid. For the past few years I have only stopped through Moab on tour, so last July I decided I needed a good week in the desert to decompress, forget about work and bad relationships, and just sit on a rock and enjoy living.

Did you visit the same places in the music video to recreate this adventure?

The video takes place on the road, on the banks of the Colorado River, and on a magical place that my friends call “The Land.” The Land is 80 acres of private property which my friend Dax owns. It is his own slice of the desert which he shares with all of his friends. Many of the people who have visited or partied there, leave a contribution to make The Land better. Now they are hosting mini festivals every month on the full moon and The Land changes every time. The stage and couches which you see in the clip, the kitchen, random buses and trailers have all been left behind for someone else to enjoy. The desert and The Land especially is a place full of magical, spiritual energy that is hard to put into words. Out there, on a clear night, you can see all the stars and the Milky Way. You can feel the power of nature and see it in the rocks around you. Every cliff and mountain and piece of sandstone is carved out of water and air. The calm, and quiet, and serenity of it all helps me to forget about all my worries and lose myself in the insignificance of our tiny existence in our vast universe.

Did you had the idea to create these scenes for the videoclip like you were the director?

I had a vague idea of what I wanted to capture, and my stylist, Al Malonga and my videographer, Martin Daniel Gabor helped to put the whole concept together. But a lot of it was improvised. We didn’t know what the weather would be like, or if there would be other people on the Land. I had a few local friends helping us get around and organizing the river trip etc. There were certain images and places I wanted to capture to create the feeling of my original desert adventure, but most of it was a reaction to our surroundings.

How did the idea to involve fashion designers come? Is fashion this important in your life?

My stylist, Al Malonga worked her magic to get everyone involved. She has really helped me to incorporate fashion into my life. I’m a mountain girl and total hippy at heart. If I had it my way, I would leave the house in a hoodie and sneakers every day, but how I dress on stage and in videos is another side of the art. I so appreciate her eye for detail and how every piece was put together to match our surroundings and the feeling we were trying to capture. The most amazing part to me, is that she styled everything from afar… only seeing a few pictures and sending us with all the clothes and pieces to put together on my own. I never thought shopping and getting dressed up would be such hard work, but Al really made me appreciate the art of fashion. I feel like it helps me stand out as an artist to have a unique look, and I love to collaborate with these artists and designers to bring the visuals to life.

As we know, you have a Hungarian boyfriend whom you worked together on this video. How did you meet? How do you handle a transatlantic relationship?

My love, Marci (Martin Daniel Gabor) is the other half of my art and I so love creating with him. He’s originally from Budapest but we actually live together in Brooklyn. So fortunately for me it’s not transatlantic, but that we are living together and travelling together. Our friend Szabi (Soulclap) introduced us while he was living in Brooklyn. Originally Szabi brought Marci to a gig I had organized, and shortly after Marci and I started working on the same weekly party called Art Battles. I was DJing and assisting my mentor Illspokinn, and Marci was adding live visuals. After seeing his work, I approached him about collaborating. We started out working together, then found ourselves hanging out as friends everyday. Our love story is super cute and romantic…. lets just say one night, on a total eclipse we had our first kiss and the rest is history.

You had some gigs recently with SoulClap Budapest and Amoeba. How did you get in touch and started performing together?

I had already met Szabi as I mentioned, and Sabak Peter of Amoeba I also met in NYC through Marci. I always wanted to travel through Europe and perform, so I hit up the guys and asked to make some music. They have been so awesome to invite me to join in on many festivals and concerts. I’ve been particularly fond of our jam sessions in the country side. There’s something very special about these guys and the way they play together. It’s been fun to get to know everyone both on and of the bandstand.

Howl At The Moon is the first single from your upcoming Nebraska Jones Experience EP. You’ve been working on this for 3 years now – why was it needed to spend so much time on this EP? How should we imagine your working process? When can we hear the EP in full?

I originally was given free studio time in 2013 and recorded 4 songs. I sat on the music for a long time because it wasn’t quite where I wanted it to be, I didn’t have the money to go back into the studio, etc etc… Last year, with the help of Marci and Al I decided to launch an indiegogo campaign to finish the music and shoot the videos. I’m constantly writing new music, and as you can guess I had written a lot of new songs in the past two years. So when I was ready to go back into the studio with proper funding to really finish the project, I decided with my producer Jesse Fischer to focus on new originals. Eventually all of the music will be released on the full length album… but first we will release the EP, along with another music video in September.

13267830_10156901155685591_2980585611429711610_n

jessiedavismusic.com

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , ,

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás