A Dove elég csúnyán mellényúlt a félreértheteltenül rasszista reklámkampányával

Csóka Ági
2017.10.9., 16:28

Nem elég, hogy a világ vezető politikusai sem nagyon tudnak úgy nyilatkozni, hogy a mondadójuk maximálisan mentes legyen bármiféle rasszista és/vagy hímsoviniszta megnyilvánulástól, de úgy tűnik, a világ vezető kozmetikai cégei sem tudnak olyan reklámszakembereket alkalmazni, akik éreznék mit szabad és mit nem szabad csinálni egy-egy nemzetközi kampányban.

Vajon mit gondolhattak azok a marketing-géniuszok akik egy megálmodták azt a reklámanyagot, melyen egy színesbőrű nőt láthatunk, aki a Dove-szappant használva egy vörös hajú fehér nővé transzformálódik? Nehéz elképzelni, hogy a világszerte ismert kozmetikai cég sokat tapasztalt szakemberei mind egyetértően rábólintottak erre a kampányra, ám az anyag mégis megjelent, és nagyjából pár perc leforgása alatt indokolt közfelháborodást váltott ki. Olyannyira, hogy a Dove egy Twitteren közzétett nyilatkozatban próbálta menteni magát, és kért elnézést a átgondolatlan ötletért.

“Nemrégiben tettünk közzé egy képet a Facebook-oldalunkon, melyen érzéketlen módon ábrázoltuk a színesbőrű nőket. Mélységsen sajnáljuk, ha ezzel bárkinek sérelmet okoztunk.”

A magát testkép-pozitív filozófiájával és az “igazi szépség” propagálásával definiáló Dove csúnyán mellényúlt ezzel a kampánnyal, és remélhetőleg a jövőben alaposabban átgondolják, hogyan is kéne közvetíteni ezeket az alapvetően támogatandó üzeneteket.

Címkék: , , , , , , ,

/ Követem a magazint!