Adele és a világhírnév
A fiatal lány első dalát, a Hometown Glory-t 16 éves korában írta, ezt követően iratkozott be a neves croydoni BRIT School for Performing Arts & Technology -ba, ahol korábban Amy Winehouse, Kate Nash, Leona Lewis, vagy Katie Melua is koptatta az iskolapadokat. Iskolaévei alatt A&R igazgató szeretett volna lenni, és azt remélte, hogy majd beindítja néhány ember karrierjét.
Egyes források szerint tanulmányai utolsó évében vett fel egy három, saját szerzeményből álló demót, amit odaadott egy barátjának, aki feltette a MySpace-re. A daloknak gyorsan hatalmas sikere lett a közösségi oldalon, ezt követően kapott ajánlatot az XL lemezkiadótól, melynek aláírására egyik kedvenc előadója, Jamie T bírta rá, az akkor még bizonytalan és magában kételkedő lányt.
Az igazi áttörést végül a Hometown Glory hozta meg Adele-nak (ez lett debütáló dala is), amely 2007. októberében jelent meg. Az énekesnő olyannyira lenyűgözte a szakmát, hogy a következő BRIT Awards-on a „Kritikusok díját”, majd a BBC szavazásán a „2008 hangja” címet zsebelte be. Ezt követően érkezett a második dal a 19-ről, a Chasing Pavements az angol kislemezlistán a 2. helyre tört be. Ekkor már biztosak voltunk abban, hogy Adele tarolni fog a 2009-es Grammy díjkiosztón, ahol végül a „Legjobb új előadó” és a „Legjobb női pop vokál előadásért” járó kategóriák arany gramofonjaival lett gazdagabb.
A tavalyi évben, 21 címmel megjelent második Adele-stúdióalbum azonban minden várakozásunkat felülmúlta. A lemez felvezető kislemeze, a Rolling in The Deep Angliában egy hét alatt a játszási listák második helyére ugrott, második dalát, a Someone Like You-t pedig februárban, a BRIT Awards-on mutatta be. Ez volt az a fellépés és dal, amellyel Adele végérvényesen beírta magát a poptörténelem nagykönyvébe: a dal rögvest a listák első helyét uralta, albuma pedig minden idők legnagyobb példányszámban keresett lemeze lett, ami a The Beatles óta még senkinek sem sikerült.
Az Adele-invázió számokban
21 című nagylemeze 5.82 millió példányban kelt el az Egyesült Államokban, míg Rolling In The Deep című kislemezdalát összesen 5.81 millióan vásárolták meg, azaz töltötték le – eddig 6 millió darab talált gazdára az egész világon. Angliában 16 hétig állt a lemezlista élén, Amerikában 10 hétig volt listavezető, a lemezből 2.3 millió darabot vásároltak. A slágerlistákon is aratott: a korong folyamatos 12 hetet töltött a Billboard albumlista élén. Legutóbb a Titanic filmzenelemeze trónolt ilyen sokáig a topon – 14 éve 16 hétig.
„Az Adele-titok”:
Sokan (köztük szakemberek is) számos megközelítésből boncolgatták Adele mindent elsöprő sikerét, melynek kézenfekvő alaptézise nyilvánvalóan a brit lány született tehetsége. Ehhez társul „emberi” és őszinte személyisége, amely talán minden allűrtől mentes. Adele nyilatkozataiban olyan titkokat sem rejt véka alá, minthogy hatalmas rajongója volt a Spice Girls-nek, vagy hogy zenéje nem a szemnek, hanem a fülnek szól, mivel sosem tartozott a csontsovány énekesnők közé, ám őt ez egyáltalán nem zavarja, elégedett a testével. Bevallása szerint szeret finom ételeket enni és jó borokat inni, és imád dohányozni. Egy interjúban azt is elárulta, hogy rengetegszer hány egy-egy fellépés előtt, ám őt ez sem zavarja, sőt, direkt örül neki. Szerinte ugyanis ha kidobja a taccsot, után sokkal jobban teljesít a mikrofon előtt.
Nem csoda hát, hogy a britek gyakran emlegetik az új Amy Winehouse-ként, aki mára már igazi példakép. Saját bevallása szerint zenéjét Alison Krauss, Lady Antebellum és Wanda Jackson munkássága is erősen meghatározta, ő maga pedig többek között Beyoncéra is hatással volt, akit negyedik stúdióalbuma készítése közben a Rolling in the Deep énekesnője inspirált.
Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató
A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.