The Kills: Blood Pressures – Visszatérés a kezdethez

Avatar photo
2011.04.12., 18:15
Jelen időnkben – a modern 21. században – nehezen tudunk megnevezni igazán jó zenészeket, akik tényleg csak a zenével foglalkoznak úgy, hogy az még a közönségnek is tetsszen. Igazi rock’n’rollereket meg szinte már lehetetlen találni a tengernyi mű/gagyi között. A The Kills mégis már 2003 óta képes mindenkit odavonzani egy színpadhoz vagy egy zenelejátszóhoz, ami azért érezhetően jelent valamit.
Ahogy az ember meghallgatja először a Blood Pressures-t, nem fogja ugyanazt érezni, mint az előző albumoknál, ami kis aggódásra adhat okot. Persze ez eloszlik, ha már párszor végigment a lemez a lejátszóban, mert annyira azért mégsem szörnyű, hogy kínunkban valami rosszra vetemedjünk. Gyengébb, mint amit vártunk, de közel sem rossz.

Pár résztől eltekintve ez is részévé fog válni a lejátszási listánknak.

Mosshart és Hince érezhetően visszatért az első korong elemeihez, néhol lassítottak az ütemen, és visszahoztak némi bluesos nemtörődömséget és komorságot is, megőrizve a Midnight Boom energikusságát és alkalmankénti erőszakosságát. A két tag plátói viszonya kicsit kevésbé emelkedik ki, mint régen, inkább óvatosan passzolgatnak egymásnak. Hince kísérteties, Lennon-szerű Wild Charms-ára Mosshart a DNA durva gitárjával válaszol. Ez az egyik legkiemelkedőbb része a lemeznek, talán ezért is kapta meg a központi szerepet a dalköteg közepén. Pont ez előtt a páros előtt található az album talán két legerőteljesebb dala, a Heart is a Beating Drum – amiről úgy sejtem, még sokszor fogjuk hallani – és a Nail In My Coffin, ami torzításaival kicsit idézi a régi hatásokat. A nagylemezt beharangozó Satellite-ről is elmondható ez, de a dal valamiért rettentő unalmasra sikerült. Az összeállítás igazán hibádzó darabját The Last Goodbye-ra keresztelte az alkotópáros. A zongorával kísért, régi időket idéző női ének szép ugyan, de egyrészt Mosshartnak nem áll jól, másrészt a lemez kohézióját bontja meg. Szerencsére az utána következő rock&roll-os Damned if She Do, az igazán The Kills-es You Don’t Own the Road és a lassú blues-os Pots and Pans megmenti a lemez végét.

Kijelenthető, hogy nem ez a legjobb The Kills lemez, természetesen volt ennél kellemesebb, de ettől függetlenül annyira rendben van, hogy egy bizonyos időszak után be fog érni, és pár résztől eltekintve ez is részévé fog válni a lejátszási listánknak.

7/10

Címkék:

A tartalom nem elérhető
A tartalom megtekintéséhez engedélyezned kell a sütiket, ide kattintva.
/ Követem a magazint!

Szolgáltatásaink igénybevételével beleegyezel a cookie-k használatába. Adatkezelési tájékoztató

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás